Misschien kan iemand mij duidelijkheid of raad geven bij het volgende probleem.
Mijn C5 2.0 16v ph1 is bij de keuring geweest en is afgekeurd op te hoge CO, dit heb ik voorgaande 2 jaren ook gehad maar is met alle stroomverbruikers aan met de hakken over de sloot door de 4 gasmeting gekomen.
ik heb 6 weken geleden injectie reiniger van Forte geprobeerd en zonder resultaat, 2 week geleden TUNAP injectiereinger en Vpower getankt maar nog geen resultaat of verandering.
Nu heb ik een uitstoot van ca 4,3% bij 2500 tpm en bij stationair ook rond de 4% die niet naar beneden willen ( ook niet met alle stroomverbuikers aan).
Eerder zijn de 2 lambdasondes en kat vervangen, nu heb ik met de OBD de inlaattemperatuur, koelwatertemperatuur, map sensor gecontroleerd op werking en waardes en gasklephuis met caburateur en inlaatreiniger gereinigd vervolgens bij een autoservice met Lexia storingen uitgelezen en die heeft gasklep, injectoren en lambda weer ingeleerd ( zoals hij vertelde )en niks brengt het naar beneden .
Als laatste zijn de injectoren getest ( 1 had een kleine afwijking )en ultrasone gereinigd en weer getest en waren ze allemaal goed.
Ik begin zelf te denken dat de druk op de injectoren te hoog is, heb gelezen dat er in de pomp een brandstofdrukregelaar zit, zou dit het euvel kunnen zijn?
P.s.
4 gasmeting was:
CO 4,3
CO2 12,30
HC 423
O2 0,07
Long time fuel trim zit tussen de -9 en -11 %
De auto rijd heerlijk maar ik wordt er nu wel een beetje wanhopig van