Pagina 1 van 1
Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 05 okt 2019 19:45
door Koning Bolo
Nou mede C5 citofielen, het is dan toch zover gekomen....
Ik heb afscheid genomen van mijn trouwe C5 Berline Ph2 v6 op lpg (2006) die trouw ruim 410.000 kilometer heeft gedraaid zonder echte problemen. Gelukkig had de wel bekende garagist in Breezand een mooie C6 op lpg staan. Daarvan heeft het chassis ook wel veel kilometers onder de wielen gehad maar wel een motor en bak met veel minder kilometers en kan dus prima nog een paar jaar mee (zo'n 40.00 km/j). Mijn trouwe V6 ingeleverd tegen een C6 (gebeurt wel eens vaker zo heb ik begrepen). Heel veel groeten aan jullie allen !

Re: Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 05 okt 2019 21:24
door Koning Bolo
Dit is 'm dan geworden!
Re: Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 05 okt 2019 21:32
door boes
Mooi hoor!
Gefeliciteerd

Re: Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 05 okt 2019 22:36
door Tomba1961
Heb jij de C6 gekocht die bij Rene stond?
Prachtige auto, zag deze staan toen ik mijn auto ging ophalen van een APK en grote beurt.
Ze zag er ontzettend goed uit moet ik zeggen.
Wens je heel veel rijplezier ermee.

Re: Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 08 okt 2019 20:43
door Koning Bolo
Ja, inderdaad de C6 bij René in Breezand. Ik heb jou C5 ook even staan bewonderen.
Mooie kleur en uitvoering.
Heb er al bijna 1500 kilometer mee gereden. Kan nog niet zo veel erover zeggen maar de C5 V6 is beter geveerd !!!!
Re: Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 08 okt 2019 20:53
door c5jan
Da's bijzonder...
Re: Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 08 okt 2019 20:57
door JW-C5
De vering van de C6 vraagt om een heeeeel zorgvuldige afstelling.
Als dat niet goed gedaan wordt.....
Groet,
JW
Re: Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 09 okt 2019 19:52
door Tomba1961
Koning Bolo schreef:Ja, inderdaad de C6 bij René in Breezand. Ik heb jou C5 ook even staan bewonderen.
Mooie kleur en uitvoering.
Heb er al bijna 1500 kilometer mee gereden. Kan nog niet zo veel erover zeggen maar de C5 V6 is beter geveerd !!!!
Ik heb om eerlijk te zijn nog getwijfeld toen Rene er zo over te spreken was om een bod te doen, zo ook op de zwarte C5 V6 met net 120dkm die op zijn terrein stond maar uiteindelijk toch de 2.0 gehouden
JW-C5 schreef:De vering van de C6 vraagt om een heeeeel zorgvuldige afstelling.
Als dat niet goed gedaan wordt.....
Groet,
JW
Leg eens uit als je wilt JW-C5.
Re: Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 09 okt 2019 20:55
door JW-C5
De C6 heeft niet, zoals de gewone C5, alleen maar een hoogteregelaar in het midden waar hij gekoppeld is aan de stabilisator stang, maar aan beide zijden eentje, gekoppeld aan elk wiel.
Die hoogteregelaars werken heel snel, dat betekent dat als ze niet goed afgesteld zijn, en op de juiste wijze getrimmed zijn via Diagbox, de auto rare bewegingen kan maken als je door een kuil rijdt.
Ik heb dat eens gehad toen ik met een C6 reed over een weg met om de zoveel meter een kuil/verlaging van het wegdek aan de rechterkant, op een plek waar een afwatering was naar een water dat daar langs liep.
Voor m'n gevoel dook die C6 extra in die oneffenheden, met als gevolg meer "links <> rechts rol" dan ik van mijn C5 kende op die plek.
Later bleek dat de afstelling van die C6 inderdaad niet goed op orde was.....
Groet,
JW
Re: Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 10 okt 2019 19:10
door Tomba1961
Bedankt voor de uitleg

Re: Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 10 okt 2019 20:20
door xclus
Mooie auto hoor.
We hebben ze de laatste weken veel zien rond rijden in La France. Je zag ze mooi en rustig deinen als je er achter reed. Bijna flaneren over de d-wegen.
Jammer dat ze geen Break uitvoering op de markt hebben uitgebracht.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Re: Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 17 okt 2019 21:50
door Koning Bolo
Bedankt voor je toelichting JW!
Ik ervaar niet zozeer het links/rechts gedein maar meer een starre voorkant hoe herder je over een drempel gaat hoe beter maar dat komt de ophanging niet ten goede en aan de achterkant in de C6 ook stugger dan mijn C5 v6. Ondertussen al wel 3000 km gemaakt

maar zal 't er eens over hebben met Rene !
Re: Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 18 okt 2019 01:59
door H_H
4 ton op LPG? Wow!! jij durft
Heel veel veilige km gewenst met deze pracht wagen!
Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 18 okt 2019 09:09
door Tomba1961
Als je de auto had gezien dan had je zelf waarschijnlijk ook de stap ondernomen indien je op zoek was naar iets anders. Rene was er zeer goed en positief over te spreken en de auto was zeer goed onderhouden.
Natuurlijk zal het altijd een gok blijven maar dat heb je ook met auto met veel minder kilometers (ikzelf heb zeer slechte ervaring gehad met een Opel Vectra C met 128dkm op de teller en een Mercedes C200 Kompressor met 140dkm op de tellen, beide zeer goed onderhouden volgens het boekje).
Zoals gezegd ... ik zat er ook aan te twijfelen.

Re: Niet getreurd maar toch wel een traan gelaten.......
Geplaatst: 18 okt 2019 10:42
door JW-C5
Koning Bolo schreef:Bedankt voor je toelichting JW!
Ik ervaar niet zozeer het links/rechts gedein maar meer een starre voorkant hoe herder je over een drempel gaat hoe beter maar dat komt de ophanging niet ten goede en aan de achterkant in de C6 ook stugger dan mijn C5 v6. Ondertussen al wel 3000 km gemaakt

maar zal 't er eens over hebben met Rene !
Als ik dat zo lees zou ik denken dat er iets niet klopt bij de AMVAR/CSS regeling.
Die zorgt ervoor dat de demping varieert, afhankelijk van de omstandigheden, dat is uitvoerig beschreven in het CitDoc
D4EACBP0 Werkingsprincipe : Actief veersysteem met variabele demping
Als die demping niet goed werkt, kan de auto veel te stug worden onder omstandigheden waarin hij eigenlijk zou moeten zweven.
Dat is wel te checken met diagbox, te lezen in het document
D4EAE0P0 Handelingen in de werkplaats : Actief veersysteem met variabele demping
5.1. Computer van de vering met variabele demping
Het is mogelijk om de volgende storingen uit te lezen met het diagnosegereedschap :
Accuspanning (te lage accuspanning)
Accuspanning (te hoge accuspanning)
Op afstand bediend weksignaal (CO)
Accuspanning bij draaiende motor (te lage accuspanning)
Accuspanning bij draaiende motor (te hoge accuspanning)
Elektronische eenheid
Signaal van de uitslagsensor linksvoor (CO of CC-)
Signaal van de uitslagsensor linksvoor (CC+)
Signaal van de uitslagsensor linksvoor (inconsistente waarde)
Signaal van de uitslagsensor rechtsvoor (CO of CC-)
Signaal van de uitslagsensor rechtsvoor (CC+)
Signaal van de uitslagsensor rechtsvoor (inconsistente waarde)
Signaal van de uitslagsensor rechtsachter (CO of CC-)
Signaal van de uitslagsensor rechtsachter (CC+)
Signaal van de uitslagsensor rechtsachter (inconsistente waarde)
Signaal van de uitslagsensor linksachter (CO of CC-)
Signaal van de uitslagsensor linksachter (CC+)
Signaal van de uitslagsensor linksachter (inconsistente waarde)
Signaal van de statischedruksensor voor (CO of CC-)
Signaal van de statischedruksensor voor (CC+)
Signaal van de statischedruksensor voor (inconsistente waarde)
Signaal van de statischedruksensor achter (CO of CC-)
Signaal van de statischedruksensor achter (CC+)
Signaal van de statischedruksensor achter (inconsistente waarde)
Gemiddelde uitslag van de vooras (inconsistente waarde)
Gemiddelde uitslag van de achteras (inconsistente waarde)
Elektroklep van de variabele schokdemping linksvoor (CO of CC-)
Elektroklep van de variabele schokdemping linksvoor (CC+)
Elektroklep van de variabele schokdemping rechtsvoor (CO of CC-)
Elektroklep van de variabele schokdemping rechtsvoor (CC+)
Elektroklep van de variabele schokdemping rechtsachter (CO of CC-)
Elektroklep van de variabele schokdemping rechtsachter (CC+)
Elektroklep van de variabele schokdemping linksachter (CO of CC-)
Elektroklep van de variabele schokdemping linksachter (CC+)
Elektroklep van de variabele stuurbekrachtiging (CO of CC-)
Elektroklep van de variabele stuurbekrachtiging (CC+)
Verbinding met de koplamphoogteverstelling (CO of CC-)
Verbinding met de koplamphoogteverstelling (CC+)
Elektronische eenheid reageert niet
Geen communicatie op het CAN-netwerk Intersysteem
Communicatie met de elektronische eenheid injectie/inspuiting (geen communicatie)
Communicatie met de elektronische eenheid injectie/inspuiting (ontvangen waarde onjuist)
Communicatie met BSI1 (geen communicatie)
Communicatie met BSI1 (ontvangen waarde onjuist)
Communicatie met elektronische eenheid van de vering (geen communicatie)
Communicatie met de elektronische eenheid ESP (geen communicatie)
Communicatie met de elektronische eenheid ESP (ontvangen waarde onjuist)
Communicatie met de stuurhoekverdraaiingsensor (geen communicatie)
Communicatie met de stuurhoekverdraaiingsensor (ontvangen waarde onjuist)
Communicatie met de beweegbare spoiler (ontvangen waarde onjuist)
Versnelling in lengterichting (ontvangen waarde onjuist)
Tele-weksignaal (RCD) : Storing volledig actieve fase
Tele-weksignaal (RCD) : Geen samenhang tussen volledig actieve fase en elektrisch signaal
Tele-weksignaal (RCD) : Storing gedeeltelijk actieve fase
OPMERKING : CO: open stroomkring ; CC-: massakortsluiting ; CC+: kortsluiting 12V-circuit.
In dat document staat nog heel veel meer, onder andere hoe je functies kunt testen.
Desgewenst stuur ik je die doc's, geef dan even je mailadres via een PB, en zet er de laatste 8 cijfers bij van de VIN van je C6.
Groet,
JW