https://www.citroen-forum.nl/forums/vie ... 5/#1634652" onclick="window.open(this.href);return false;
Jazeker! Het volgende dient zich aan:
Op de snelweg gisteren is de melding Stop! motortemperatuur te hoog! tot 3 x voorgekomen. Met het zweet in de bilnaad een geschikte plek zoeken, tuurlijk in de wegwerkzaamheden en geen vluchtstrook. Terwijl ik preventief met 60 op de snelweg sukkelde was de melding enkele minuten later weer weg... om een half uur later na doorrijden met 130 (ben alfa's gewend

De temperatuurmeter (en olietemp) hebben afgelopen maanden in de koude tijd altijd op 0 gestaan (heb de airco aan, dan blijft de fan draaien kwam ik achter, met airco uit loop de meter wel op). En hij dus 3x ineens in enkele seconden van niks opliep naar alle blokjes, en ook terug naar 0.
- De auto reed met melding niet anders, geen noodloop oid.
- Starten gaat altijd probleemloos (schijnt ook iets te zijn)
- Kachel werkt super om de thermostaat uit te sluiten
- De melding P0117 na uitlezen stond in het systeem. De ECU thuis gereset met mn CRPlus apparaat.
- vandaag is alle koelvloeistof in het systeem vervangen want dat zag bruin/zwart.
- waterpomp werkt prima zag ik aan de belletjes die nog meekwamen uit het systeem
De auto verbruikt ong 300 ml olie op de 10.000. Er is geen koelvloeistof in de olie en andersom. Koelvloeistof niveau daalt niet, was prima.
Is het verstandig om ook de sensor te vervangen? Fan slaat wel steeds netjes aan vandaag (heb de airco uit) bij 8 blokjes op de dash. Ik kijk het eerst even aan, maar mochten jullie ideeën hebben, en stel het komt weer voor, hoor ik graag alvast welke stappen jullie verder zouden ondernemen! Ik ben nl even uit mn ideeën...