C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2019 21:34
Auto: Berline 2.0 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 168000
Kleur: Grijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Raambediening vervangen

Bericht door Lieuwke »

Zojuist de knoppen van de raambediening vervangen voor een chinees exemplaar dat eigenlijk bedoeld was voor een Peugeot 307 en het werkt warempel prima :lol:

Bij onze vrienden van AE kwam ik enkel passende knopmodules tegen met ofwel een foute connector voor mijn C5, ofwel een verkeerde pasvorm. Gezien het lage bedrag de gok genomen om een knopmodule te bestellen voor een ander PSA model in de hoop dat een transplantatie van het binnenwerk mogelijk zou zijn en voilá mijn raampjes werken weer. Wel zo lekker met dit weer :citrofiel

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
De voorramen van mij stotteren ook, vooral met het dicht gaan.
Is dit ook een oplossing voor die van mij?
Heb je een linkje?

Groet
Harry
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2019 21:34
Auto: Berline 2.0 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 168000
Kleur: Grijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Linkje

controleer wel even je aansluiting op je huidige knoppen, ik heb het vermoeden dat er verschillende versies gebruikt zijn door Citroën. Ook heeft die van mij geen elektrisch inklapbare spiegels, dus dat is ook een variatie die je kunt hebben.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 333
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:41
Auto: 308 SW
Opties: BLEP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: Bleu
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Klinkt logisch dat er voor de C5 ook verschillende aansluitingen cq stekers gebruikt zijn.
Dat is bij de 307 namelijk ook zo. Ik heb een phase 2 met de oude stekers. De 307 Phase 2 kwam in 2005 maar de steker wissel is van laat 2006 of ergens in 2007. Weet het niet exact. Zal wel op DAM/ORGA nummer zijn.

Sommige verkopers plaatsen foto's van de aansluitingen. Zo kun je de juiste bestellen.
Mijn zwager had wel een C5. ;-) Verder nog wel een C1 en C3 in de familie.
Plaats reactie