Ik ben Peter, 33 jaar geleden ter wereld gekomen en Citroën vanaf jongs af aan meegemaakt door de BX-en van mijn bv ader. Dit is altijd blijven hangen. Heb zelf diverse ZX-en gehad (goedkoop rijden) en een Xantia. Na wat omzwervingen nu bij de C5 ph1.
Vorig jaar een 2.0 16v break gekocht, Ligne prestige met toen 117.000 km uit 2003. Bevalt zeer goed op wat kleine dingen na, kachel module stuk tijdens vakantie, lekkage retour hydroliek en een gordel indicator die blijft branden (nog niet opgelost). Verder heel blij mee, rijdt geweldig.
Maar voor mij niet genoeg. Stoute schoenen aan, C5 v6 project. 197.000 kilometer met automaat, in luxe trim bouwjaar 2001, €500,-.
Tot nu toe geconstateerd:
Thermostaat kapot
Lekkende kleppendeksels
Xenon licht verstelling werkt niet aan bestuurders kant
Vreemd schakelende automaat
Ruitenwisser pomp kapot
Gasveren kofferklep
Losse bestuurders stoel
Auto staat erg hoog
Alles besteld, oude thermostaat al verwijderd, inlaat spruitstuk verwijderd. Kan nu overal bij. Ook worden alle filters vervangen en bougies. Veel werk maar wel leuk.
Gelijk ook een vraag, misschien niet snugger omdat het misschien simpel is. Ik haalde thermostaat eruit en die was open, dus denk die is stuk/mist wat. Bestel een nieuwe van Gates, ziet er hetzelfde uit, open... Zie ik wat over het hoofd, mist er wat? Zoals ik het nu heb kan het water vrij stromen?
Leuk forum iig, zal binnenkort even foto's bijvoegen