C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:31
Auto: C5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310000
Kleur: rood
C5club Rookie
C5club Rookie
ADALS

Bericht door phsleutelberg »

C5 PH2; zojuist de discussie over de ADALS gelezen. Ik ben net na 1500 km in Slowakije aangekomen, met een krakende achterkant bij het rijden over hobbels of door diepe kuilen. Op een gladde weg hoor ik de draagarmen niet. Uit de beschrijvingen bij onderwerp ADALS begrijp ik dat dit mijn lagers van de draagarmen zijn. Zoiets kan ik niet vervangen. Uit de teksten begrijp ik dat een garage dat redelijk eenvoudig kan vervangen. Hier is een officiële citroen garage.
Wat is een richtprijs tegenwoordig voor het vervangen van de ADALS?
Loop ik risico op trammelant als ik er mee naar huis rijdt om het thuis te laten vervangen? Is weer 1500 km.
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Re: ADALS

Bericht door H_H »

De kosten variëren nogal maar in NL kun je rekenen op prijzen die variëren grofweg tussen 800 en 400€ voor beide zijden.
Terugrijden met brakke ADALS is niet echt problematisch ondanks de afstand. Je wagen zal wat minder stabiel aanvoelen en bochten voelen wat onzeker maar echt gevaarlijk is het niet.
Daar de reparatie laten doen zal ongetwijfeld iets goedkoper zijn qua arbeidsloon. De onderdelen zijn zeker niet de hoofdprijs. Dus een besparing van een honderd Euro of daaromtrent moet mogelijk zijn
Als het een dealer is zal hij de procedure moeten kennen. Maar als het een algemene garage is zou ik kiezen voor reparatie bij je eigen garage waar je de taal spreekt.

Succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: ADALS

Bericht door c5jan »

Als de auto pas net kraakt zal je nog niet veel merken in het stuur. Ik heb toch wel zeker anderhalf jaar het gekraak voor lief genomen, onlangs revisie gehad bij GJO,
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 jun 2017 19:57
Auto: Break, Ligne Prestige.
Opties: Niet genoeg
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 378000
Kleur: Blauw
Locatie: IJlst
C5club Fan
C5club Fan
Re: ADALS

Bericht door Jaapvh »

Ik heb het afgelopen zomer laten doen en was 325 kwijt. het was iets van 2 uurtjes werk inclusief nieuwe stofhoezen.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:31
Auto: C5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310000
Kleur: rood
C5club Rookie
C5club Rookie
Re: ADALS

Bericht door phsleutelberg »

dank voor de reacties. In Slowakije gedroeg de auto zich als een kind bij de tandarts: geen enkele klacht, ook niet bij rijden over hobbels. Ik rijd dus met gerust hart terug naar huis.
Plaats reactie