Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Heb inmiddels een andere rembooster vd sloop gehaald.
Nu komt de uitdaging.......daadwerkelijk vervangen. Ik ben me nu aan inlezen wat er allemaal moet gebeuren.
Al lezend heb nu de volgende vraag
Wat is nu t handigst, de hoofdremcilinder eerst demonteren en daarna de rembooster, of de hoofdremcilinder laten zitten en achteraf losmaken van de rembooster?
m.vr.gr
PIm
Nu komt de uitdaging.......daadwerkelijk vervangen. Ik ben me nu aan inlezen wat er allemaal moet gebeuren.
Al lezend heb nu de volgende vraag
Wat is nu t handigst, de hoofdremcilinder eerst demonteren en daarna de rembooster, of de hoofdremcilinder laten zitten en achteraf losmaken van de rembooster?
m.vr.gr
PIm
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de hoofdremcilinder eerst demonteren dan heb je meer plaats , de leidingen van de hoofdremcilinder lopen ook voor rembooster.
wat is er aan de rembooster?
wat is er aan de rembooster?
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Waarschijnlijk membraam stuk. Rempedaal blijft hard, ook na starten. Vacuumslang los gemaakt, die zuigt wel lucht aan .
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Als je de hoofremcilinder demonteert moet je bij het ontluchten wel een systeemtester gebruiken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
@BJG
Bedoel je met een systeemtester bv de Lexia?
Las ergens wel over het ontuchten van de ABS module mbv de Lexia
Bedoel je met een systeemtester bv de Lexia?
Las ergens wel over het ontuchten van de ABS module mbv de Lexia
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Correct 

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Alle voor- en nadelen op een rijtje gezet. Besloten om de
vervanging van de rembooster toch maar uit te besteden.
Omdat ook terugschakelen naar 2 en 1 wat moeizaam gaat, laat ik gelijk de versnellingsbakolie maar vervangen. Met 295xxx km op de teller wellicht geen overbodige luxe.
Afspraak staat voor as maandag.
vervanging van de rembooster toch maar uit te besteden.
Omdat ook terugschakelen naar 2 en 1 wat moeizaam gaat, laat ik gelijk de versnellingsbakolie maar vervangen. Met 295xxx km op de teller wellicht geen overbodige luxe.
Afspraak staat voor as maandag.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Kies dan voor een speciale olie of toevoeging (geen teflon!!) voor bakken die wat slechter schakelen.
Je zult hem niet weer kennen!
Je zult hem niet weer kennen!
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Bedankt voor de tip. Kun je dan ook aangeven welke "speciale" olie hiervoor gebruikt wordt?
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
PSA heeft onlangs de olie voor handbakken verbeterd is ipv 75W80 GL5, nu Mobil Gear Oil FE 75W.
Ik heb er goede ervaring mee in de 106, een 1e verversing met 75W80 wat ik nog had liggen, maakte weinig verschil, met FE75W een stuk fijner schakelen.
Voor zover je het fijn schakelen kan noemen bij een (GTI) MA-bak met schakelstangen.
Mobil claimt ook dat FE75W brandstofbesparing oplevert t.o.v. 75W80.
https://www.mobil.com/english-gb/passen ... oil-fe-75w" onclick="window.open(this.href);return false;
(*) fuel economy gain estimated by PSA Peugeot Citroën to 0.45% in MVEG cycle on MC, BE and ML transmissions) vs. Mobil Gear Oil BV 75W-80
Ik heb er goede ervaring mee in de 106, een 1e verversing met 75W80 wat ik nog had liggen, maakte weinig verschil, met FE75W een stuk fijner schakelen.
Voor zover je het fijn schakelen kan noemen bij een (GTI) MA-bak met schakelstangen.
Mobil claimt ook dat FE75W brandstofbesparing oplevert t.o.v. 75W80.
https://www.mobil.com/english-gb/passen ... oil-fe-75w" onclick="window.open(this.href);return false;
(*) fuel economy gain estimated by PSA Peugeot Citroën to 0.45% in MVEG cycle on MC, BE and ML transmissions) vs. Mobil Gear Oil BV 75W-80
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Thanks voor de info.


Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Bij het vervangen van de rembooster bleek de oorzaak een lekkende hoofdremcylinder te zijn. De rembooster zat vol remolie. Met verschillende sloperijen in de buurt toch 40 km moeten rijden om 1 exemplaar te kunnen vinden. Deze meteen opgehaald en naar mijn garage gebracht. Aan het eind van de dag hadden we weer een als nieuw remmende dame.
Het vervangen van de bakolie is ook niet verkeerd geweest. Ondanks dat terugschakelen naar 2 nog steeds niet altijd helemaal vloeiend gaat, is er zeer duidelijk verbetering. Was ondanks de tips wel vergeten om speciale bakolie vermelden...( beetje dom)
Het vervangen van de bakolie is ook niet verkeerd geweest. Ondanks dat terugschakelen naar 2 nog steeds niet altijd helemaal vloeiend gaat, is er zeer duidelijk verbetering. Was ondanks de tips wel vergeten om speciale bakolie vermelden...( beetje dom)
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gaat het schakelen naar zijn 2 beter als je een tijdje gereden heb en alles goed warm is ?
Heb je de koppelingscylinders al eens doorgespoeld/ontlucht, nippel zit op de (slave) cylinder bij de bak, het systeem haalt zijn vloeistof uit het rempotje, mogelijk is er lucht in dat systeem geslopen.
Horror scenario's over de koppeling en bak kun je altijd nog bedenken, wat helaas bij mij ex-Xantia TD het geval was
Heb je de koppelingscylinders al eens doorgespoeld/ontlucht, nippel zit op de (slave) cylinder bij de bak, het systeem haalt zijn vloeistof uit het rempotje, mogelijk is er lucht in dat systeem geslopen.
Horror scenario's over de koppeling en bak kun je altijd nog bedenken, wat helaas bij mij ex-Xantia TD het geval was
