Pagina 1 van 2
verwarming/airco
Geplaatst: 24 mei 2018 10:18
door Erik Z
En om met de deur in het huiselijk forum te vallen: de linker roosters (bestuurder) geven bij ingestelde 16 graden warme lucht. Rechts wel koud. Welke klep blijft hangen? Of is dit de aansturing?
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 24 mei 2018 10:36
door willy4
waarschijnlijk de motor van de klep
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 24 mei 2018 15:00
door Erik Z
Aha, en waar valt die motor uit te bouwen?
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 24 mei 2018 16:18
door willy4
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 24 mei 2018 16:48
door boes
Bij een ph1 is het vaak dat de klep bediening stuk gaat waar de servo erin steekt.
Oplossing was vanuit Citroen een servomotor met een langere as.
Er is op de site een draadje over te vinden.
Ik had de mijne opgelost door wat ms polymeer in de bediening te spuiten. Servomotor as iets vettig gemaakt (zodat ie niet vast komt te zitten in de polymeer). Servo gemonteerd. 24 uur wachten (droogtijd) en voila....
Oh ja, je kan er slecht bij maar bij een ph1 hoeft er geen dashboard gedemonteerd te worden. (itt ph2!)
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 24 mei 2018 19:55
door Erik Z
Fantastisch! We gaan aan de slag. Dank oh dank
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 27 mei 2018 17:25
door marcel112
Hallo,
mijn C5 PHII heeft overal warme lucht.
Nu was de reactie van een garage om heel het dashboard te demonteren en dan te kunnen kijken.
Waarschijnlijk het kleppenhuis kapot?
Kan dit niet anders of een andere reden voor zijn?
Anders kost dit bij de garage 1000-1500
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 27 mei 2018 18:39
door JW-C5
Je bent er zeker van dat er genoeg koudemiddel in de Airco zit?
Bij de PH3 gaat de condensor nogal eens kapot, en dan krijg je dit.
Of heb je het toch over een PH2?
Dan zou het kunnen komen door een klep in de unit, maar bijna altijd is dat dan maar aan een kant het geval. De andere kant doet het dan nog wel goed.
Als het ineens aan beide kanten is, blijft verlies van koudemiddel toch de eerste verdachte.
Groet,
JW
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 27 mei 2018 20:13
door marcel112
uhhh..
dan zal ik inderdaad een phIII hebben..
Er was inderdaad geen koelmiddel meer aanwezig, en bij test bleek er een lek.
Nu kunnen ze alleen schade vaststellen door dashboard te demonteren, a 600 euro.
Dan kan het een ringetje van 0.10 zijn of dat hele huis a 800..
Als het alleen om te kijken al 600 kost aan arbeidsloon... dat vindt ik wel duur kijken, vandaar mijn vraag of dit anders kan
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 27 mei 2018 20:25
door boes
Gauw naar een andere garage.
De kans dat de verdamper lek is is erg klein.
Meestal gaat de condensor stuk door steenslag e.d.
Een lekkage is te vinden door formeergas.
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 27 mei 2018 20:45
door marcel112
Ze hebben er gas ingedaan geloof ik, en er was niets te zien onder de motorkap.
Nu denken ze dat er dus in de auto lekkage is, omdat dat bij dit type C5 in de auto zit?
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 02 jun 2018 17:49
door c5automaat
Ik heb hetzelfde probleem.
Boes geeft aan dat het dashboard bij Ph 1 er niet uit hoeft maar waarschijnlijk wel het midden deel om er bij te kunnen lijkt mij. Boes, hoe moet ik dit zien van het ms polymeer spuiten in de bediening?
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 02 jun 2018 22:01
door c5automaat
bij mij is het zo dat aan de bestuurderszijde warme lucht blaast, deur zijde, linker rooster van de twee midden roosters en bij de voorruit. kun je hier uit op maken of het de kleppen zijn of de motortjes?
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 07 jun 2018 19:35
door c5automaat
na 40 km te hebben gereden met 33graden buiten temperatuur begon de koeling aan de bestuurders zijde het weer spontaan te doen. Was dus niet meer afhankeljk van alleen de rechterzijde, heerlijk.
kan het ook zijn dat de temperatuurvoelers stuk zijn? waar zitten die? zijn dat de twee rondjes (zijkant) in het kapje tegen dak aan boven de spiegel?
Re: verwarming/airco
Geplaatst: 07 jun 2018 20:00
door willy4

er zit eentje onder auto ( dat ronde roostertje)
en als ik het goed voor heb zitten er nog twee op de kachel zelf.