Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 06 jun 2015 14:47
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 239785
Kleur: blauw
Hier bij ff een voorgeschiedenis van de afgelopen weken .
Het eerste geval vrouwtje rijd naar het werk valt de auto stil zonder
fout melding op de monitor , die avond zelf opgehaald rijd nog wel maar valt
boven de 3000 tpm dood .
dag daarna uitlaten lezen bij de dealer, raildruk sensor storing dus vervangen
helaas geen verbetering voor de zekerheid brandstof filter gereinigd niets uit
gekomen maar wat toen wel op viel geen brandstofdruk uit de tank .
Dus een andere in gebouwd nu wel druk en starten en rijden weer
tot 3000 tpm en weer alles dood maar nu is er iets anders bij gekomen .
Nu motor loopt nu onregelmatig en een tikkend geluid ff een monteur
laten luisteren die dacht mess een verstuiver die heb ik ook nog liggen die ook
verwisseld en getest geen verbetering .
Het euvel lijkt in cilinder 3 van rechts zitten hoe ik dat verdenk
iets met een schroevendraaier tegen het oortje
Nu rest de vraag wat nu, ff de deksel lichten kijken of er een tuimelaar wat lagers mist
of zoek ik nu in de verkeerde richting .
het gaat hier bij om een 16 hdi
Het eerste geval vrouwtje rijd naar het werk valt de auto stil zonder
fout melding op de monitor , die avond zelf opgehaald rijd nog wel maar valt
boven de 3000 tpm dood .
dag daarna uitlaten lezen bij de dealer, raildruk sensor storing dus vervangen
helaas geen verbetering voor de zekerheid brandstof filter gereinigd niets uit
gekomen maar wat toen wel op viel geen brandstofdruk uit de tank .
Dus een andere in gebouwd nu wel druk en starten en rijden weer
tot 3000 tpm en weer alles dood maar nu is er iets anders bij gekomen .
Nu motor loopt nu onregelmatig en een tikkend geluid ff een monteur
laten luisteren die dacht mess een verstuiver die heb ik ook nog liggen die ook
verwisseld en getest geen verbetering .
Het euvel lijkt in cilinder 3 van rechts zitten hoe ik dat verdenk
iets met een schroevendraaier tegen het oortje
Nu rest de vraag wat nu, ff de deksel lichten kijken of er een tuimelaar wat lagers mist
of zoek ik nu in de verkeerde richting .
het gaat hier bij om een 16 hdi
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
is het in het begin dat hij tik?
of blijft hij tikken?
of blijft hij tikken?
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 06 jun 2015 14:47
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 239785
Kleur: blauw
de tik is continu samen met onregelmatig lopen en hij
komt ook niet boven de 3000 tpm .
komt ook niet boven de 3000 tpm .
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Brandstoffilter gereinigd ? ik neem aan dat je vervangen bedoeld, bij een 1.6HDI is het een gesloten cartridge.stefan27 schreef:voor de zekerheid brandstof filter gereinigd niets uit
gekomen maar wat toen wel op viel geen brandstofdruk uit de tank .
Dus een andere in gebouwd nu wel druk en starten en rijden weer
tot 3000 tpm en weer alles dood maar nu is er iets anders bij gekomen .
Voor zover ik het weet, heeft de 1.6HDI geen opvoerpomp in de tank, alleen een vlotter.
Zit er genoeg olie in de motor en het juiste type, 5W30 C2, of toevallig onlangs bijgevuld met wat anders ?
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 06 jun 2015 14:47
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 239785
Kleur: blauw
jip moet vervangen staan, en nee niets bij gevuld de laatste tijd en het oliepeil is oke
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ok, dat is dus allemaal in order.
Wat is de km-stand en is er iets bekend over de staat van het roetfilter ? additief niveau ?
Ik meen mij te herinneren dat als de ECU denkt dat het roetfilter vol is, je dan niet boven een bepaald toerental komt.
Ik weet niet zeker of dat bij deze motor ook zo is, de tik in de motor is wel vreemd.
Wat is de km-stand en is er iets bekend over de staat van het roetfilter ? additief niveau ?
Ik meen mij te herinneren dat als de ECU denkt dat het roetfilter vol is, je dan niet boven een bepaald toerental komt.
Ik weet niet zeker of dat bij deze motor ook zo is, de tik in de motor is wel vreemd.
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 06 jun 2015 14:47
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 239785
Kleur: blauw
De km stand is nu 306.000 bij 256 is de motor vervangen toen ook meteen roetfilter uitlaten schrijven.
Egr klep dicht laten zetten ,nadien geen problemen meer mee gehad .
Ik heb nu vakantie dus ga ik morgen ff de stappen na lopen wat ik gedaan heb ,misschien iets vergeten vast te zetten of een stekker niet genoeg aan gedrukt.
Als dat niet het gewenste resultaat oplevert dan gaat het kleppen deksel eraf , misschien dat ik daar wat mis .
Egr klep dicht laten zetten ,nadien geen problemen meer mee gehad .
Ik heb nu vakantie dus ga ik morgen ff de stappen na lopen wat ik gedaan heb ,misschien iets vergeten vast te zetten of een stekker niet genoeg aan gedrukt.
Als dat niet het gewenste resultaat oplevert dan gaat het kleppen deksel eraf , misschien dat ik daar wat mis .
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat is dus allemaal in order, hmm 
De combinatie van uitvallen boven 3000rpm en de tik is een vreemde, ik kan me zo snel niet een scenario bedenken waarbij dit kan gebeuren
De combinatie van uitvallen boven 3000rpm en de tik is een vreemde, ik kan me zo snel niet een scenario bedenken waarbij dit kan gebeuren
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Wat is de raildruk op het moment dat hij uit valt (uitlezen).
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

