Ruitenwissers doen het niet meer C5 Ph3 X7
Geplaatst: 25 jun 2017 11:59
Goedemorgen, bijna middag,
De ruitenwissers (2 motorig) van mijn C5 X7 type doen het ineens niet meer. Er is geen beweging in te krijgen.
In de lexia staat bij ruitenwisser diagnose dat er geen storing is!
Wel staan er deze storingen in de storingenlijst :
151922 km FF1A storing onbekend code 0F1A multiplexmodule
151922 km F8EB Permanente + van display ontbreekt 08EB multifunctionle display
Wat wel werkt is dat de display laat zien welke stand je instelt van de wissers maar als ik stand 2 kies gaat de verlichting aan (die staat op automatische aan en uit gaan) maar deze gaat dan niet meer uit. Wanneer ik de verlichting dan op 0 zet en weer op automatisch is het weer goed. Ook de benzinemeter doet raar. Deze geeft de goede stand aan maar wanneer ik contact uitzet en weer aan dan blijft hij vaak op de 0 staan. wanneer de spanning er lang afblijft geeft hij weer de goede stand weer.
De ruitensproeier doet het wel, maar levensgevaarlijk als de wissers niet volgen tijdens het rijden!
Zekeringen F12 onder de motorkap wordt niet aangegeven in het boekje welke F12 is maar ze moeten 30 Amp zijn dus die heb ik nagekeken en zijn goed.
Iemand bekend met dit fenomeen en waar de oplossing ligt.
Ik zit in Spanje en de auto gaat 28 juni naar een garage aldaar.
Alvast hartelijk dank.
De ruitenwissers (2 motorig) van mijn C5 X7 type doen het ineens niet meer. Er is geen beweging in te krijgen.
In de lexia staat bij ruitenwisser diagnose dat er geen storing is!
Wel staan er deze storingen in de storingenlijst :
151922 km FF1A storing onbekend code 0F1A multiplexmodule
151922 km F8EB Permanente + van display ontbreekt 08EB multifunctionle display
Wat wel werkt is dat de display laat zien welke stand je instelt van de wissers maar als ik stand 2 kies gaat de verlichting aan (die staat op automatische aan en uit gaan) maar deze gaat dan niet meer uit. Wanneer ik de verlichting dan op 0 zet en weer op automatisch is het weer goed. Ook de benzinemeter doet raar. Deze geeft de goede stand aan maar wanneer ik contact uitzet en weer aan dan blijft hij vaak op de 0 staan. wanneer de spanning er lang afblijft geeft hij weer de goede stand weer.
De ruitensproeier doet het wel, maar levensgevaarlijk als de wissers niet volgen tijdens het rijden!
Zekeringen F12 onder de motorkap wordt niet aangegeven in het boekje welke F12 is maar ze moeten 30 Amp zijn dus die heb ik nagekeken en zijn goed.
Iemand bekend met dit fenomeen en waar de oplossing ligt.
Ik zit in Spanje en de auto gaat 28 juni naar een garage aldaar.
Alvast hartelijk dank.