Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
Graag even aan jullie voorleggen , betreft de onlangs gekochte C5 Tourer exclusive automaat 210 HDIF met 210k uit 2008 van mijn zoon. deze heeft het bekende HA3+ veersysteem
In vergelijking met mijn C5 ook ha3+ (2010 en 140k) veert de tourer voor niet goed. Het lijkt wel of de de uitgaande slag niet goed wordt gedempt. Als je over een korte hobbel rijdt dan klapt de auto
Met dit probleem naar Renard gegaan voor de oplossing, telefonisch was aangegeven dat het waarschijnlijk de voorbollen zouden zijn. Deze bleken goed op druk te zijn maar toen ze er (weer) mee gereden hadden adviseerden ze om toch de voorbollen te vervangen, zou de " schokdemper" kunnen zijn. Zo gezegd zo gedaan, voorbollen vervangen maar probleem is wel iets minder maar de auto rijdt zeker niet zo als die van mij. Volgens de monteurs van Renard zou het evt de derde voorbol of waarschijnlijker de aansturing van deze bol kunnen zijn die niet goed functioneert . we hebben nu afgesproken dat we eerst even met de tourer rijden en dan evt de oude bollen weer terg zetten en/of verder zoeken
Om zo gericht mogelijk te zoeken graag jullie ideeën
In vergelijking met mijn C5 ook ha3+ (2010 en 140k) veert de tourer voor niet goed. Het lijkt wel of de de uitgaande slag niet goed wordt gedempt. Als je over een korte hobbel rijdt dan klapt de auto
Met dit probleem naar Renard gegaan voor de oplossing, telefonisch was aangegeven dat het waarschijnlijk de voorbollen zouden zijn. Deze bleken goed op druk te zijn maar toen ze er (weer) mee gereden hadden adviseerden ze om toch de voorbollen te vervangen, zou de " schokdemper" kunnen zijn. Zo gezegd zo gedaan, voorbollen vervangen maar probleem is wel iets minder maar de auto rijdt zeker niet zo als die van mij. Volgens de monteurs van Renard zou het evt de derde voorbol of waarschijnlijker de aansturing van deze bol kunnen zijn die niet goed functioneert . we hebben nu afgesproken dat we eerst even met de tourer rijden en dan evt de oude bollen weer terg zetten en/of verder zoeken
Om zo gericht mogelijk te zoeken graag jullie ideeën
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Is de auto al uitgelezen met een Lexia ?
Zit er wel genoeg LDS in en/of is dat gecontroleerd ?
Is de LDS al eens ververst, dat zou om de 200K moeten, incl. vat vanwege de vaste filters.
Ik heb dit bij mij onlangs gedaan en kan het aanbevelen.
Zit er wel genoeg LDS in en/of is dat gecontroleerd ?
Is de LDS al eens ververst, dat zou om de 200K moeten, incl. vat vanwege de vaste filters.
Ik heb dit bij mij onlangs gedaan en kan het aanbevelen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik zou in ieder geval de druk van de derde bol eens controleren.
De aansturing heeft inderdaad invloed, maar die is gewoon te meten en niet zo spannend. Het is een dutycycle. Dan denk ik eerder aan de klep di niet goed functioneert mits de druk van de bol OK is.
De aansturing heeft inderdaad invloed, maar die is gewoon te meten en niet zo spannend. Het is een dutycycle. Dan denk ik eerder aan de klep di niet goed functioneert mits de druk van de bol OK is.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
De lds is nog niet ververst, wel gevraagd maar dat hoefde niet
Auto is volledig uitgelezen en gaf geen storingen
De oude bollen waren ook nog goed van druk en nu zit
ten er nieuwe op , scheelt klein beetje ( of wil ik dat geloven ?) maar auto is nog zeker niet goed
Zou dit dan toch de aansturingsklep kunnen zijn van de derde voorbol?
Auto is volledig uitgelezen en gaf geen storingen
De oude bollen waren ook nog goed van druk en nu zit
ten er nieuwe op , scheelt klein beetje ( of wil ik dat geloven ?) maar auto is nog zeker niet goed
Zou dit dan toch de aansturingsklep kunnen zijn van de derde voorbol?
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Hoezo hoeft de LDS niet ververst te worden, zegt Renard dat ?
Zo zag de LDS er bij mij uit, links de oude 200K oude LDS en rechts een bekertje verse LDS.
Mijn C5 veert weer super i.c.m. nieuwe bollen


Zo zag de LDS er bij mij uit, links de oude 200K oude LDS en rechts een bekertje verse LDS.
Mijn C5 veert weer super i.c.m. nieuwe bollen



Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
LDS heeft maar weinig invloed op het veergedrag.
Zoals gezegd eerst de druk in de derde bol testen en dan verder kijken.
Zoals gezegd eerst de druk in de derde bol testen en dan verder kijken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
Afspraak gemaakt voor over twee weken om de derde bol en de aansturing daarvan na te laten gaan . Houdt jullie op de hoogte
Als jullie nog suggesties hebben , graag
Als jullie nog suggesties hebben , graag

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
Even een update
Afgelopen vrijdag de derde bol gecontroleerd alsmede de aansturing van de bol. Blijken helemaal goed te zijn..... Wel fuseelager links vervangen bleek niet goed meer te zijn .
Klacht is er dus nog steeds zoals beschreven in de eerste mail. Garage heeft nu geen idee wat het zou kunnen zijn .... Zijn er hier nog ideeën of suggesties ??
Afgelopen vrijdag de derde bol gecontroleerd alsmede de aansturing van de bol. Blijken helemaal goed te zijn..... Wel fuseelager links vervangen bleek niet goed meer te zijn .
Klacht is er dus nog steeds zoals beschreven in de eerste mail. Garage heeft nu geen idee wat het zou kunnen zijn .... Zijn er hier nog ideeën of suggesties ??
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Zelfde bandenmaat en spanning? Wagenhoogte goed?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Mag ik vragen hoe de aansturing is gecontroleerd en geconcludeerd dat dit goed is.
Want als de modulerende klep vast zit kan er aansturing zijn maar werkt hij nog steeds niet. En ontstaat jouw klacht.
Er zijn een nog aantal nuttige stappen te nemen bij dit soort problemen om diagnose te stellen. Ik kan ze hier posten maar ik vraag me af of dat zin heeft. Een stukje systeemkennis is als eerste vereist.
Want als de modulerende klep vast zit kan er aansturing zijn maar werkt hij nog steeds niet. En ontstaat jouw klacht.
Er zijn een nog aantal nuttige stappen te nemen bij dit soort problemen om diagnose te stellen. Ik kan ze hier posten maar ik vraag me af of dat zin heeft. Een stukje systeemkennis is als eerste vereist.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Ik weet sinds kort dat een lekke veer cilinder (voor). Bij mij, invloed heeft op het veer gedrag van de hele auto.
Na het vervangen van de veer cilinder waren al mijn veer problemen ook het bonkende weg.
dus geen lekke veer cilinder?.
Na het vervangen van de veer cilinder waren al mijn veer problemen ook het bonkende weg.
dus geen lekke veer cilinder?.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.