C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 apr 2017 20:31
Auto: C5 tourer V6 Diesel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: G
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Donker blauw
Ik heb momenteel een C5 HDI 2.0 met 136pk uit begin 2009.
Nu kan ik met een kleine bijbetaling deze inruilen voor een C5 met een HDI 2.0 163pk uit 2010.
Welke van deze twee motoren is het meest betrouwbaar? (Beide motoren hebben 155000km gedraaid)
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat zal weinig uitmaken denk ik....
Wij hebben net onze peug na 5 jaar trouwe dienst uitgezwaaid , was een Hybrid4 met o.a. een 163 pk HDi, erg fijne motor , zeer betrouwbaar , deed niet onder tov m'n C5-3 met 136 HDi ;-)

Mijn vaste monteur rijdt daar nu in, die heeft er zijn 163pk Hdi voor verkocht , daar stond inmiddels 450.000km op de klok ( ook probleemloos !! )


Suc6 :smt193

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het EGR systeem van de 163 pk is wat gevoeliger, daar staat tegenover dat de koppeling van de 138 pk wat onderbemeten is.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 apr 2017 20:31
Auto: C5 tourer V6 Diesel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: G
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Donker blauw
Ik dacht dat een nieuwere generatie motor wellicht wat beter was. Hm..
Iig niet slechter begrijp ik, op mogelijk wat gevoeligere EGR klep na dan.
Deze week een proefrit, eens zien of ze beter rijdt dan onze huidige dame.
Bedankt voor de reacties! :smt023
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zeker tegenwoordig is nieuwer niet garant voor beter ;-)


Veel plezier met de proefrit !

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 apr 2017 20:31
Auto: C5 tourer V6 Diesel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: G
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Donker blauw
Tja en ik dacht, een jaar jonger, meer PK's, dat zal wel beter zijn. Maar twijfel nu toch wel..
Proefrit komt goed iig! 8-)
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
De 136 pk is met hete chip net een 163 ;-) ....
Let wel dat de handbak slecht overweg kan met de extra power.
Bij een automaat is dit wel zo te doen.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Plaats reactie