Pagina 1 van 1
stugge vering ph2
Geplaatst: 14 mei 2017 07:59
door Jean2705
hallo

, ik vind onze C5 ph2 bouwjaar 2006 stug veren,we hebben deze auto onlangs aangeschaft bij de dealer omdat we ook wel eens een zweefauto wilden proberen ipv. de Opels de laatste jaren.
mag ik de vering vergelijken met een DS of is dit te veel van het goede.
zou het beter worden met de hydroliek olie te verversen of de veerbollen te laten controleren op de juiste werking, auto heeft nu 165000 km erop zitten en er is denk ik nog nooit de hydro olie van ververst.had ook al problemen met oa LPG storingen,bleek een vuil gasfilter te zijn dat er volgens mij opzat vanaf de Lpg inbouw 4 jaar geleden.
met nog wat diverse andere reparaties,zoals oa.de complete draadboom naar de stekkerdoos aanhanger (bij Citroen garage Dirks in Bergeyk

) die gelukkig nog onder de garantie vallen/vielen is alles in nu zowat orde en hopen we maar dat het zo de komende jaren blijft.
allen de vering ben ik niet zo over tevreden maar de garage kan dit verhelpen,ze zeggen dat dit zo hoort en goed is
groetjes uit Brabant, Jan
Re: stugge vering ph2
Geplaatst: 14 mei 2017 08:03
door Iceman
Ik hem bij mijn dame een setje comfortbollen op de voorzijde gemonteerd. Als je wil mag je hier wel een proefrit mee maken.
Greetz Iceman

stugge vering ph2
Geplaatst: 14 mei 2017 08:19
door Jean2705
ha iceman,ik heb de indruk dat de stugge vering bij de achterkant zit, als ik bv.een stoeprand of drempel schuin af of op rijd dan schud de wagen flink op en neer (van links naar rechts)zoals bij schroef geveerde wagens ook zo is, ik had dit bij de C5 zo niet verwacht.
ik heb met de Paasdagen tijdens de oldtimer rit Normandiƫ in een DS Pallas gereden en die is veel soepeler (een wereld van verschil,de aankoopprijs trouwens ook

)
groetjes Jan
Re: stugge vering ph2
Geplaatst: 14 mei 2017 08:29
door Iceman
De vering van een DS kun (en mag

) je niet vergelijken met die van de C5. Dat is een ander systeem (andere bollen, olie, regelaars ect.).
Het wil wel eens helpen om de dame wat gymnastiek oefeningen te laten doen, helemaal omhoog > helemaal omlaag en dat een aantal keer.
Greetz Iceman

Re: stugge vering ph2
Geplaatst: 14 mei 2017 08:50
door Menno
Zijn de adals wel in orde ?
Links rechts schudden ....
stugge vering ph2
Geplaatst: 14 mei 2017 09:13
door Jean2705
die zijn door betreffende dealer gecontroleerd en in orde bevonden, ik wil ze zelf ook nog controleren maar hoe krijg ik de druk van de vering af, geheel zakken ofzo.
ook zie ik draadjes voorbijkomen ivm. stootrubbers kwijt of stuk
mvg.Jan
Re: stugge vering ph2
Geplaatst: 14 mei 2017 09:26
door Iceman
De vering krijg alleen met een lexia drukloos.
Greetz Iceman

Re: stugge vering ph2
Geplaatst: 14 mei 2017 09:32
door willy4
kan ook nog op een andere manier , maar dan ben je bezig met het morsen van olie.
Re: stugge vering ph2
Geplaatst: 14 mei 2017 09:36
door Menno
Misschien eens een doorgewinterde C5 rijder in de auto laten rijden .....
Re: stugge vering ph2
Geplaatst: 14 mei 2017 11:01
door Jean2705
goed idee

nu dan op zoek naar een (C5 break) doorgewinterde rijder in de buurt van Luyksgestel Bergeyk (en omstreken)koffie

staat klaar voor vrijwilligers en anders rij ik zelf wel naar een doorgewinterde rijder.
zag ook draadjes met stabilisator stangen voorzijde vervangen, wat ook een oplossing bleek te zijn voor geluiden achterin??
Re: stugge vering ph2
Geplaatst: 14 mei 2017 11:32
door Iceman
Ik heb het zelfde platform als jij.
Greetz Iceman

Re: stugge vering ph2
Geplaatst: 14 mei 2017 11:57
door akooiman
Met spliternieuwe Adals

Re: stugge vering ph2
Geplaatst: 14 mei 2017 12:54
door Iceman
Re: stugge vering ph2
Geplaatst: 15 mei 2017 09:18
door c5_2010
Beste jan, wij hebben rondom comfortbollen maar het veercomfort is nog niet te vergelijken met onze snoek. Verder gaan de comfortbollen eerder stuk is onze ervaring. Maar wellicht ligt het niet aan de bollen zoals al is opgemerkt. Succes!
Groeten andre
Re: stugge vering ph2
Geplaatst: 15 mei 2017 22:18
door Yska
links rechts in korte kuilen is niet het sterkste punt van de Xantia -en C5 dit komt ook dat je een auto met ds veer comfort niet meer verkocht krijgt mensen willen niet meer op een oor i de bocht.
verder denk ik dat de wegligging van een ds met de huidige motor vermogens niet meer toe reikend is , maar verkeers-drempels en lange kuilen . gaat best hoor!
Het is jammer maar het systeem heeft niet genoeg voordelen meer om de meer prijs te rechtvaardigen .
het is inmiddels wel zeer betrouwbaar.