C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 nov 2015 17:38
Auto: C5 Break Exclusive 2.2HDi Automaat
Opties: JBL, LDWS, Glazen zonnedak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10544
Productienummer: 10123
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 332000
Kleur: Canache
Bij mijn C5 Ph2 moet ik de rechter temperatuur 6 graden lager instellen dan de linker om gelijk temperatuur vd uitblaas te krijgen.
De unit regelt mooi bij een graadje warmer of kouder, waardoor ik denk dat de motor van de rechterkant wel vrij kan bewegen.
Als ik links 21 graden instel, dan moet ik rechts 16 instellen om dezelfde temperatuur uit de uitblaasroosters te krijgen. Na wat spelen bleek dat bij 6 graden verschil de rechterzijde begint te reageren en ook koude lucht begint uit te blazen. bij 7 graden verschil is het links en rechts gelijk.
Nu las ik al diverse draadjes over de sensorvraagstukken, is er iets wat ik kan testen of ben ik aan de beurt voor de kachelmotoren?
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik zou beginnen met het (laten) controleren van de hoeveelheid koudemiddel in de airco en het pollenfilter.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 nov 2015 17:38
Auto: C5 Break Exclusive 2.2HDi Automaat
Opties: JBL, LDWS, Glazen zonnedak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10544
Productienummer: 10123
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 332000
Kleur: Canache
Die zijn onderhouden.
Het is mij na het doorlezen van de draadjes over vergleijkbare problemen niet duidelijk of mijn kachel met sensoren aan beide kanten werkt.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik geloof dat je met de lexia naar de sensoren kunt gaan kijken.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij dit probleem denk ik ook aan niet goed werkende kleppen in het ventilatiesysteem.
Daarover is al veel geschreven, het is een bekend PH2 probleem.

Ik meen me te herinneren dat je met een Lexia alle kleppen kunt checken op de juiste werking.
Dus als je 'm toch aan de Lexia hangt, check dat dan gelijk.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 nov 2015 17:38
Auto: C5 Break Exclusive 2.2HDi Automaat
Opties: JBL, LDWS, Glazen zonnedak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10544
Productienummer: 10123
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 332000
Kleur: Canache
Kleine update. Bij warmtevraag komt er wel lucht van gelijke temperatuur uit de roosters.
Ook reageert dan de rechterkant meteen als ik de tempatuur verhoog of verlaag.

Op welke manier kan dit iets met de vulgraad van het systeem te maken hebben? Ik heb al eerder meegemaakt dat onder een bepaalde druk de airco helemaal niet werkt, die komt dan niet in.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Een paar jaar geleden heb ik hetzelfde gehad. Rechts minder koude lucht dan links.
Ik was toen bang dat ook ik aan de beurt was voor een "kleprevisie""
Dat bleek aan een veel te lage vulgraad van het koudemiddel te liggen.

Maar bij nadere beschouwing werd het links ook niet ijskoud als ik 'm op de laagste temperatuur zette.
Is dat bij jou soms ook het geval?

Dan heeft BJG het waarschijnlijk bij het rechte eind en zou ik z'n advies volgen:
Ik zou beginnen met het (laten) controleren van de hoeveelheid koudemiddel in de airco.....
denk ik zo ;)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je kunt ook is aan de leidingen gaan voelen aan het schutbord.
als de dikke leiding goed koud wordt , zal er voldoende opzitten.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 nov 2015 17:38
Auto: C5 Break Exclusive 2.2HDi Automaat
Opties: JBL, LDWS, Glazen zonnedak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10544
Productienummer: 10123
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 332000
Kleur: Canache
Ok, ik zal de airco een service beurt laten geven, ik denk dat de uitstroomtemperatuur kouder kan.
Is geen gek idee aan het begin van het warme seizoen.
Plaats reactie