Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
hallo allemaal ook ik ben nu aan de beurt vermoed dat de kleppen kapot zijn of asje gebroken eerst werd de bestuurderskant koud (dacht heb ik tenminste nog warmte van bijrijderszijde)maar zoals het noodlot het wil heeft die het ook begeven hoor de motortjes wel reageren nu is mijn vraag is er niet handmatig aan die kleppen te komen of een andere tijdelijke oplossing om nu de koudste weken te overbruggen
met vriendelijke groet mart
met vriendelijke groet mart
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Je zou kunnen proberen de mengmotor te verwijderen en dan met een stugge draad proberen de klep te bewegen, maar ik vrees dat het gebrek aan ruimte het je niet toe zal laten.....
De enige manier om de klep even om te zetten is via de bovenkant, en daarvoor moet het dashboard "even " aan de kant
De enige manier om de klep even om te zetten is via de bovenkant, en daarvoor moet het dashboard "even " aan de kant
Zeg maar André

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
dan word het denk ik dikke sokken en jas
zoals ik op het forum heb vernomen aardige klus(even dashboard)eruit
en al zeker niet met dit weer en dan nog eens de moed verzamelen om eraan te beginnen
maar alvast bedankt voor jullie hulp
mvg mart
zoals ik op het forum heb vernomen aardige klus(even dashboard)eruit

en al zeker niet met dit weer en dan nog eens de moed verzamelen om eraan te beginnen
maar alvast bedankt voor jullie hulp
mvg mart
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
dat is juist het rare krijg de ruiten wel vrij al is het geen warme lucht ook met temperaturen van min 7 met dezer dagen en de ruiten beslaan niet

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
en de slangen die het dashboard binnenkomen worden allebeide warm
ik was zelf ook al aan het denken verwarmings radiator omdat ik toen dat spul erin heb gedaan voor koelvloeistof lekkage dacht aan verstopping
ik was zelf ook al aan het denken verwarmings radiator omdat ik toen dat spul erin heb gedaan voor koelvloeistof lekkage dacht aan verstopping
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Helpt het niet om hem intern recirculeren te zetten?
Greetz Iceman
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
helpt niet jammer genoeg maar het rare is dat dan nog zelfs niet de ramen beslaan wat die normaal dan wel deed toen de temperatuur nog werkte dus eigenlijk beetje een raadsel

C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2017 19:21
Auto: berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 355.000
Kleur: zilver
Hallo ik heb gehoord dat de dashboard niet uit hoeft alleen stuk uit zagen kan ook weet iemand waar ik het kan laten maken met dank
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat beun de haas zaagwerk geldt enkel voor een type 1 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
PH 2 ook 

Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2017 19:21
Auto: berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 355.000
Kleur: zilver
Het is een ph2 zo spaar ik wat geld ,ik heb gehoord dat Bart ebben het ook kan
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Het "eenvoudig" zagen Fase 1:
Het boren van een gat van ongeveer 8cm ter hoogte van de rechter knie van de bestuurder, om toegang te verkrijgen tot de mengmotor en die te vervangen door een versie met een langere as.
Ondanks dat dit het werk eenvoudiger maakt, is het niet nodig als men kleine handen heeft en veel geduld.
Voordeel: tijdbesparing en een besparing op pleisters
Nadeel:blijvend zichtbare schade, alleen zichtbaar van onder af.
Het "eenvoudig" zagen Fase 2:
Hier zijn twee nogal dratische versies....
1: na het verwijderen van het dashboard kastje, de sierstrip, radio etc, de zaag zetten in het de rechterzijde van het dashboard op diverse plaatsen om zo toegang te verkrijgen tot het kachelhuis. Vervolgens van de rechterzijde een gat het kachelhuis zagen om zo de kleppen te vervangen. Na reparatie wordt het huis weer afgesloten met het uitgezaagde stuk voorzien van kit en lijm. Als alles weer is opgebouwd is er alleen aan de rechterzijde nog een zaagsnede zichtbaar.
Voordeel: tijdbesparing, kachel-, koel-, en aircosysteem kunnen intact blijven
Nadeel: costmetisch zichtbaar en evt rammeltjes door een verzwakte constructie van het dashboard.
2: Na het verwijderen van de stuurkolom in zijn geheel, het dashboard losmaken en uitbouwen danwel achterover kantelen en op de stoelen leggen. De bovenzijde van het kachelhuis verwijderen door de schroeven te verwijderen. Vervolgens aan de zijkant een V-vormige inkeping uitzagen(goed gelet op de constructie van de asgeleiding zodat deze niet verzwakt), om via deze weg de kleppen te vervangen. Uitgezaagde stukken met Kit en lijm terugplaatsen.
Voordeel: Kachel-, koel- en aircosysteem kunnen intact blijven.
Nadeel: niet juist zagen kan het kachelhuis verzwakken.
Het boren van een gat van ongeveer 8cm ter hoogte van de rechter knie van de bestuurder, om toegang te verkrijgen tot de mengmotor en die te vervangen door een versie met een langere as.
Ondanks dat dit het werk eenvoudiger maakt, is het niet nodig als men kleine handen heeft en veel geduld.
Voordeel: tijdbesparing en een besparing op pleisters
Nadeel:blijvend zichtbare schade, alleen zichtbaar van onder af.
Het "eenvoudig" zagen Fase 2:
Hier zijn twee nogal dratische versies....
1: na het verwijderen van het dashboard kastje, de sierstrip, radio etc, de zaag zetten in het de rechterzijde van het dashboard op diverse plaatsen om zo toegang te verkrijgen tot het kachelhuis. Vervolgens van de rechterzijde een gat het kachelhuis zagen om zo de kleppen te vervangen. Na reparatie wordt het huis weer afgesloten met het uitgezaagde stuk voorzien van kit en lijm. Als alles weer is opgebouwd is er alleen aan de rechterzijde nog een zaagsnede zichtbaar.
Voordeel: tijdbesparing, kachel-, koel-, en aircosysteem kunnen intact blijven
Nadeel: costmetisch zichtbaar en evt rammeltjes door een verzwakte constructie van het dashboard.
2: Na het verwijderen van de stuurkolom in zijn geheel, het dashboard losmaken en uitbouwen danwel achterover kantelen en op de stoelen leggen. De bovenzijde van het kachelhuis verwijderen door de schroeven te verwijderen. Vervolgens aan de zijkant een V-vormige inkeping uitzagen(goed gelet op de constructie van de asgeleiding zodat deze niet verzwakt), om via deze weg de kleppen te vervangen. Uitgezaagde stukken met Kit en lijm terugplaatsen.
Voordeel: Kachel-, koel- en aircosysteem kunnen intact blijven.
Nadeel: niet juist zagen kan het kachelhuis verzwakken.
Zeg maar André
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
er bestaat een filmpje van maar kan het voorlopig niet meer terug vinden