Sinds gisteren in bezit van een 11-2008 C5 Ph3 2.0HDI met een beschaafde 115.000km ervaring.

Deze ter vervanging van onze Volvo V70n 2.4 met inmiddels 342.000km ervaring. Eigenlijk was het helemaal niet de bedoeling om een C5 aan te schaffen, maar een andere V70n of V70nn met of de D5 motor of met de bekende PSA diesel. De Volvo beviel opzich best goed. Maar de bankrekening moest dan nog wel wat steviger aangesproken worden.
Omdat ik dat op zich wel wilde, maar mijn vrouw toch in zekere zin wat begon te protesteren eens gaan kijken naar een mooi alternatief. Vereisten; 2 liter, climatecontroll, trekhaak. Max 180.000km en bijvoorkeur geen duitser (geen goede ervaringen mee. Rijd daar zakelijk al mee).
Toen kwam de C5 naar voren. Na ongeveer 5 verschillende uitvoerig bekeken te hebben op internet en met 'mijn' garagist besproken te hebben kwam ik opeens deze tegen en nog redelijk in de buurt ook. Weer 'mijn' garage gebeld die de garage kende waar de C5 stond. Aangezien wij al onderweg waren, stond de C5 bij aankomst al bijna klaar voor de proefrit. Tsjah... Moet ik het verder nog uitleggen ???

De C5 is verder geen onbekende binnen de familie. Mijn vader rijd inmiddels 25 jaar Citroen.

Zoals te zien, is mijn vader ook C5 rijder. We hebben hier de beide C5's even met elkaar vergeleken.
Moet nog wel even terug, de pdc heeft er de brui aan gegeven.