Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
Iemand enig idee of er een soort goede remblokken voor de C5 bestaat die niet zoveel remstof achterlaten dan de originele blokken die de garage altijd monteerd.
Niets zo achterlijk dan een net gewassen auto, een ritje van pakweg 30km en niet meer aan de wielen kunnen zien dat die net gepoetst zijn. Wat laten die originele blokken een hoop rotzooi achter!
oja, liefst een setje dat ook nog goed remt
Niets zo achterlijk dan een net gewassen auto, een ritje van pakweg 30km en niet meer aan de wielen kunnen zien dat die net gepoetst zijn. Wat laten die originele blokken een hoop rotzooi achter!
oja, liefst een setje dat ook nog goed remt
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
welk merk van remblokken bedoel je , citroen maakt zelf geen remblokken
vandaar mijn vraag
vandaar mijn vraag

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
Dat Citroen geen blokken maakt had ik eigenlijk wel verwacht 
Volgens mij zijn het gewoon de blokken die de dealers gebruiken. Volgens mij moeten ze die toch gewoon bij Citroen inkopen? Of zie ik dat verkeerd?
Iemand die ervaring heeft met blokken die weinig remstof achter laten?

Volgens mij zijn het gewoon de blokken die de dealers gebruiken. Volgens mij moeten ze die toch gewoon bij Citroen inkopen? Of zie ik dat verkeerd?
Iemand die ervaring heeft met blokken die weinig remstof achter laten?
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 aug 2015 08:44
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Zwolle
Ik had op de 206 goede ervaringen met de greenstuff blokken van EBC, het stof wat eraf kwam ging er makkelijk af bij het wassen. Geen idee of deze er ook zijn voor de C5 ph 3?
Ze kosten flink wat, maar ze gingen onder de 206 erg lang mee.
Ze kosten flink wat, maar ze gingen onder de 206 erg lang mee.
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Er zijn ook speciale kappen die in wielen komen, zie hier,
https://www.kleenwheels.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. WillyB
https://www.kleenwheels.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. WillyB
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),

C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Jammer dat ze geen kappen voor Citroen/Peugeot maken.
Groeten, Cieterman


Groeten, Cieterman


NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik zou ze er nooit tussen willen hebben.
De koeling wordt er altijd negatief door beïnvloed, en dat is toch al geen al te sterk punt bij de C5.
Voorts kijk je dan tegen zwarte platen aan, door je LM's heen. Geen gezicht
Van het geschetste probleem heb ik weinig last.
Dat is het geval bij de Suzuka's die ik er voorheen onder had, en ook niet bij de gelijk uitziende Toka-Toka's die er nu onder zitten.
Ook de Venises die ik onder de Xantia had, hadden er geen last van.
Dat zijn allebei velgen zonder "dunne spaken", en dus zijn ze makkelijk schoon te houden.
Groet,
JW
De koeling wordt er altijd negatief door beïnvloed, en dat is toch al geen al te sterk punt bij de C5.
Voorts kijk je dan tegen zwarte platen aan, door je LM's heen. Geen gezicht

Van het geschetste probleem heb ik weinig last.
Dat is het geval bij de Suzuka's die ik er voorheen onder had, en ook niet bij de gelijk uitziende Toka-Toka's die er nu onder zitten.
Ook de Venises die ik onder de Xantia had, hadden er geen last van.
Dat zijn allebei velgen zonder "dunne spaken", en dus zijn ze makkelijk schoon te houden.
Groet,
JW
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Je kan die platen toch rood spuiten, dan denkt degene naast je dat je een snelle auto heb.JW-C5 schreef:Voorts kijk je dan tegen zwarte platen aan, door je LM's heen. Geen gezicht![]()
Nou is dat in jouw geval ook zo


C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
de blokken zijn gisteren bij de onderhoudsbeurt vervangen, eens kijken of het nu beter gaat zijn.
De blokken die ze er onder gemonteerd hebben zijn afkomstig van Bosch (staat op de blok). Eens kijken of dat een beetje wil vertragen en of dat nog zoveel remstof gaat geven.
De blokken die ze er onder gemonteerd hebben zijn afkomstig van Bosch (staat op de blok). Eens kijken of dat een beetje wil vertragen en of dat nog zoveel remstof gaat geven.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be

C5club Bikkel


Berichten: 368
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 236000
Kleur: Blanc Nacré
Ik ga binnenkort de remblokken achter vervangen van mijn C5. Het betreft hier een C5 zonder bollen dus met remsysteem TRW/Lucas. De nieuwe remblokken heb ik al in huis. Deze zijn van Bosch. Meteen ook maar even nieuwe metalen plaatjes erbij bestelt waar de remblokken inkomen (precieze naam van die dingen is mij niet bekend). Deze metalen plaatjes komen in de remklauw en schijnen op den duur uit te slijten waardoor er een vervelend piepgeluid kan ontstaan. Verder wil ik meteen ook even mijn geleidepinnen opnieuw smeren. En dat is nu precies mijn vraag. Ik heb keramisch vet gekocht van de Kroonoil. Schijnt zeer goed spul te zijn en bestand tegen zeer hoge temperaturen. Mag ook wel want zo'n potje kost al snel 20 euro! Ik wil mijn geleidepinnen smeren met dit keramisch vet. De man van de automaterialenzaak zegt dat keramisch vet hiervoor perfect is echter een bekende van mij zegt dat hij dit witte vet nooit gebruikt voor het smeren van de geleidepinnen echter wel voor het smeren van de uiteinden en de achterzijde van de remblokken.
Wat is nu wijsheid? Ik kan op het internet hier niet echt een duidelijk antwoord op vinden. De één zegt zus, de ander zo. Wat zouden jullie doen?
Wat is nu wijsheid? Ik kan op het internet hier niet echt een duidelijk antwoord op vinden. De één zegt zus, de ander zo. Wat zouden jullie doen?

Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Achterzijde blok likje keramisch of kopervet.
Zweefpennen gangbaar en soepel .....lekker vanaf blijven.
Als ze vast zitten uitnemen, schoonmaken en spaarzaam smeren met keramisch vet.
Niet teveel waardoor de pennen juist weerstand krijgen!
Succes.
Vergeet je remtang niet goed schoon te maken, cbeck de stofhoes op scheurtjes enz
Let op: Zuiger niet drukken maar indraaien (ivm handrem mechanisme)
Zweefpennen gangbaar en soepel .....lekker vanaf blijven.
Als ze vast zitten uitnemen, schoonmaken en spaarzaam smeren met keramisch vet.
Niet teveel waardoor de pennen juist weerstand krijgen!
Succes.
Vergeet je remtang niet goed schoon te maken, cbeck de stofhoes op scheurtjes enz
Let op: Zuiger niet drukken maar indraaien (ivm handrem mechanisme)

C5club Bikkel


Berichten: 368
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 236000
Kleur: Blanc Nacré
Dankje Boes!
Voor de zuiger heb ik inderdaad een speciaal setje waarmee je deze kloksgewijs kunt terugdraaien. Laatst toen ik onze 208 onderhoud gaf heb ik de remklauwen ook los gehad en de geleidepennen eruitgehaald, schoon gemaakt en gesmeerd. Achteraf eigenlijk onnodig want die waren nog goed gangbaar. Ik heb deze toen ook ingesmeerd met het witte keramische vet. Dat wat er vanaf de fabriek aan zat leek me trouwens ook keramisch vet want het was ook wit. Teveel vet kun je eigenlijk niet aan deze pennen smeren, want het overtollige komt er automatisch uit als je de pen in de opening drukt, maar je moet wel oppassen dat je op de kop van de pen niet teveel doet want dan ontstaat er inderdaad teveel weerstand tussen remklauw en geleidepen.
Op de achterzijde van de Bosch blokken zitten trouwens stukjes plastic. Bij montage moet je die eraf halen en komt er vet tevoorschijn. De remklauwen maak ik eerst goed schoon en verwijder eventuele oxidatie. Daarna op de contactvlakken tussen remblok en remklauw ook wat keramisch vet om oxidatie en dus piepen in de toekomst tegen te gaan.
Moet wel zeggen dat mijn remmen nu soms erg piepen maar zitten ook nog de originele remblokken op en de boel is nog nooit uit elkaar geweest. Hoop dat dit piepen met het aanbrengen van de nieuwe remblokken verdwijnt.
Voor de zuiger heb ik inderdaad een speciaal setje waarmee je deze kloksgewijs kunt terugdraaien. Laatst toen ik onze 208 onderhoud gaf heb ik de remklauwen ook los gehad en de geleidepennen eruitgehaald, schoon gemaakt en gesmeerd. Achteraf eigenlijk onnodig want die waren nog goed gangbaar. Ik heb deze toen ook ingesmeerd met het witte keramische vet. Dat wat er vanaf de fabriek aan zat leek me trouwens ook keramisch vet want het was ook wit. Teveel vet kun je eigenlijk niet aan deze pennen smeren, want het overtollige komt er automatisch uit als je de pen in de opening drukt, maar je moet wel oppassen dat je op de kop van de pen niet teveel doet want dan ontstaat er inderdaad teveel weerstand tussen remklauw en geleidepen.
Op de achterzijde van de Bosch blokken zitten trouwens stukjes plastic. Bij montage moet je die eraf halen en komt er vet tevoorschijn. De remklauwen maak ik eerst goed schoon en verwijder eventuele oxidatie. Daarna op de contactvlakken tussen remblok en remklauw ook wat keramisch vet om oxidatie en dus piepen in de toekomst tegen te gaan.
Moet wel zeggen dat mijn remmen nu soms erg piepen maar zitten ook nog de originele remblokken op en de boel is nog nooit uit elkaar geweest. Hoop dat dit piepen met het aanbrengen van de nieuwe remblokken verdwijnt.