C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 sep 2014 21:49
Auto: C5 tourer exlusive 2.0 hdi
Opties: EXCLUSIVE
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 83000
Kleur: pearl white KWE
Locatie: Antwerpen
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Heb dus eindelijk de stap gezet om mijn wagen 3.5cm te verlagen bij musketier .
Ziet er heel mooi uit ,,,, maaar bij het terug rijden naar huis ( rit van 204 km.)
Vindik het niet goed rijden :? de wagen wiegt constant op autostrade, precies of ik rij op spiraalveren alleen zonder demping ? en heeel veel confort weg .
Dus niet tevreden van . wel stuurt hij heel direct .
Dezelfde dag nog een email verzonden naar musketier , dat ik niet tevreden ben .
Reactie van Musketier ::::::///// terug afspraak maken om hem terug origineel te zetten en !!!!!
krijg mijn centen ook terug :smt038 :smt038
Toch goede service van Musketier vind ik .
citroen C5 CARLSSON
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Tja duur grapje aan brandstof, maar op de bank zijn ze ook geen cent meer waard.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
klinkt mij onbekend van Musketier. Zelf al een hoop kilometers gereden met de verlaging van Musketier (niet op mijn auto). Maar ik vind het echt nog steeds even comfortabel.

Wel mooie service van Musketier!
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Wat had je dan verwacht? Een hydropneumaat (notabene met Hydractive 3!!) van zijn essentie beroven heeft nu eenmaal negatieve consequenties.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
3,5 cm is ook wel heel veel.
Ik heb zelf met mijn ph2 wat geëxperimenteerd met de beste compromis tussen comfort en stuurgevoel. Ook ik ben er achter gekomen dat de originele rijhoogte zo gek nog niet is gekozen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
Als iedereen hier zo klaagt over verlagen.....

Hoe reageren ze dan op de verhoogde CrossTourer????
Die kan dan ook niet beter zijn dan een normale C5 op HP
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Tja, dat PSA marketing het wou betekent niet noodwendig dat de technici het verstandig vond. Ben wel benieuwd naar hun mening.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
SaXoKe schreef:Als iedereen hier zo klaagt over verlagen.....

Hoe reageren ze dan op de verhoogde CrossTourer????
Die kan dan ook niet beter zijn dan een normale C5 op HP
Waarom zou dat niet kunnen?
Paar aanpassingen aan het veersysteem en voilá... en verhogen is niet hetzelfde als verlagen...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
In mijn ogen is verlagen van een HP C5 ook niet hetzelfde dan het verlagen van een auto op gewone schroefveren.
Er komt geen hardere/stijver veer aan te pas.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij het verlagen van een wokkelaar komen er altijd andere veren in.
Die zijn korter, en progressiever.

En als je het professioneel doet komen er ook andere schokdempers onder.

Bij het verlagen van een bollen geveerde Cit worden er bij mijn weten geen andere, hardere bollen-met-dempers gemonteerd door Musketier.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
Jw dat is dus hetgeen dat ik bedoel.
De hardheid van een bollen C5 gaat Door enkel te verlagen niet harder worden.

Bij mijn saxo zitten er andere veren en dempers onder. Veren zijn 5.5cm korter en dempers zijn in 3 standen regelbaar. Van heel zacht tot achterlijk hard. (Laat dat nu net de stand zijn waar ik ze altijd in heb staan).
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 sep 2014 21:49
Auto: C5 tourer exlusive 2.0 hdi
Opties: EXCLUSIVE
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 83000
Kleur: pearl white KWE
Locatie: Antwerpen
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
ik heb vroeger ook veel wagens gehad met de gewone vering , en deze verlaagd .

die werden wel harder, en de demping was ook goed .
Maar bij de C5 ,,,,,,,,,,,, is het precies of de vering is stuk ?? demping is ver te zoeken.

Bij musketier zijn er kortere stangetjes geplaats en hoogte afgeregeld met lexia dacht ik.

niets aan bollen veranderd .
citroen C5 CARLSSON
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De vering en demping van de C5 is soepel, dat verandert niet als de rijhoogte wordt aangepast.
Daar gaat het mis. Als de rijhoogte verlaagd wordt dan is de veerweg ook korter geworden.
Dit betekent dat normaal gesproken de vering progresssiever moet en de demping stugger om de klap op die korte afstand te kunnen opvangen.
Dit is wat JW ook al aangaf.
Wanneer er dus niets aan de veerconstante en eventueel de demping wordt veranderd zullen de eindaanslagen van de vering de klappen opvangen. Verlagen bij een HA systeem gaat dan ook alleen goed in combinatie met andere bollen.

Daarnaast kan het rolpunt van de wielophanging bij verlagen van de rijhoogte ook lager worden doordat de draagarm in een andere hoek komt te staan. Door de verplaatsing van de rolas naar beneden kan het gebeuren dat de rol juist toeneemt in plaats van afneemt, omdat het zwaarte punt van de carosserie niet lager komt te liggen door verlagen van de vering. Dit moet dan gecompenseerd worden door dikkere stabilisator stangen, en ook dit wordt vaak vergeten.

Een hogere Cross tourer heeft langere veerwegen. Dit is voor het comfort niet van invloed. Wel voor de stabiliteit. Er zal meer rol zijn, hoewel dat een beetje wordt ingeperkt doordat ook het rolpunt een fractie hoger wordt door de veranderde stand van de draagarmen.

Moraal van dit verhaal:
Aanpassingen aan de wielophanging liggen redelijk complex. Een wielophanging is best nauwkeurig ontworpen met het oog op een gekozen rijgedrag. Slechts één aspect van de ophanging veranderen geeft zelden verbetering als de rest van de wielophanging ongewijzigd blijft.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Of zoals mijn vader altijd zei... "laat het zoals de fabriek het heeft ontworpen. Hun onderzoeksbudget is groter dan die van ons"
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
BJG schreef:De vering en demping van de C5 is soepel, dat verandert niet als de rijhoogte wordt aangepast.
Daar gaat het mis. Als de rijhoogte verlaagd wordt dan is de veerweg ook korter geworden.
Dit betekent dat normaal gesproken de vering progresssiever moet en de demping stugger om de klap op die korte afstand te kunnen opvangen.
Dit is nu precies goed omschreven wat ik zelf gemerkt heb met mijn PH-1, die had ik in 1 week weer op originele hoogte gezet.
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
Plaats reactie