C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2016 14:58
Auto: C5 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: donkerblauw
Hallo allemaal,
Ik ben sinds vandaag op dit forum geregistreerd en groet jullie allen.
Mijn C5 tourer 2.0 hdi is er een van 2010 en vorige week is de ventilator van de kachel er na een paar spookdagen van uit zichzelf aan en uit te zijn gegaan, er ineens mee gestopt.
Geen ventilator meer, dus koud tijdens het rijden brrr.
De garage heeft hem uitgelezen en stelt dat de ventilator( aanjagermotor) en de weerstand van die motor kapot is.
De Citroen garage geeft circa 450 euro als offerte.
HELP! wie weet een goedkopere oplossing?
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Welkom bij de club van kapotte aanjagers . Reparatiebedrag klopt wel, kostte het bij mij ook ongeveer, alleen had ik nog aanvullende garantie. Goedkoper wordt zelf doen vrees ik. De interieurventilator voor de mijne kost 130 euro bij misterauto. Bij de Xantia was het een eitje, dit is iets lastiger denk ik, vooral voor de rug.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
De weerstand zelf kost zoals gewoonlijk weinig. Ik weet bij de Ph3 niet precies waar hij zit, maar dat mag nooit zoveel geld kosten.

http://www.ebay.nl/itm/CITROEN-C3-C4-C5 ... SwstxVHXdT" onclick="window.open(this.href);return false;

Die zou ik eerst proberen. Bij de motor zelf kunnen hooguit een paar koolborstels vervangen moeten worden. Maar met zo'n jonge auto geloof ik daar nog niet in.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ook bij de C5-3 gaat helaas het moduul stuk :( ... ze leren er weinig van :lol:
Welkom hier op de site!

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
het is niet alleen bij citroen dat de module stuk gaat , het is ook bij andere merken
nu bij sommige is de module verwerkt in de ventilator , waar je de module niet kunt vervangen , dat ze in het geheel verwerkt is
dat dan wel zeggen dat je de module en de ventilator moet vervangen , en dan zie je echt hoge bedragen
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Op de tekening is het ook niet helemaal duidelijk vrees ik........ Nr 10.....
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ja , dat is de module

Te Klasseren
Inclusief BTW 113,50 EUR
Referentie Omschrijving Hoeveelheid Prijs zonder tax Prijs met tax Totaal Alle Taxen Inbegrepen Selectie
00006441S7 MODUUL
1
93,80 EUR 113,50 EUR 113,50 EUR

MAJ Hoev. Verwijderen

Informatief geven wij u de aanbevolen maximum tarief voor wisselstukken van uw
land. Bestek ingevuld onder voorbehoud van demontage en staat van het voertuig, geldig voor 1 maand
Totaal Zonder Tax 93,80 EUR
Totaal Alle Taxen Inbegrepen 113,50 EUR

Winkelwagen WS / UL ledigen Dossier sluiten Inspectieronde om de auto met de Service Pad

Druk een offerte af met de onderdeelnummers
Druk een offerte af zonder de onderdeelnummers
Leveringsbon WS printen
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Het is niet zo heel lastig, alles is bereikbaar via de zijde van de pedalen. Wanneer de kachelventilator eruit moet, is er wat meer werk. Dan moet de stuurkolom en het electrisch gaspedaal los. Dat zal de arbeid en dan de 450 euro verklaren. Maar om de kachelmoduul te vervangen is het een kwestie van de bekleding bij de pedalen los en dan zit het ding rechts tegen het kachelhuis. Volgens deze afbeelding:
c5gm0w6d.jpg
Schroeven a een kwartslag om te lossen.
c5hm0awd.jpg
Stekker b losnemen en de moduul 2 in de richting van C draaien om hem eruit te halen.
Begin met die module en bestel hem op e-bay. Ik ben bijna zeker dat dan je probleem al is opgelost.
Kachelventilatoren gaan niet heel snel stuk.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Voor het vervangen van de module staat een tijd van 0,3 uur vermeld in het document 1CX704614961 MODULE OP VERWARMINGSUNIT

Voor het vervangen van de aanjager wordt 1,2 uur in rekening gebracht, volgens 1CX704625041 AANJAGER

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dat had ik nog niet bekeken; in dat geval zal de garage ook domweg de kachelventilator vervangen.
Stuk of niet stuk. Dat stuit mij dan altijd wat tegen de borst. Een tweetal koolborstels zal voldoende zijn om het ding (als hij al stuk is) weer jaren mee te laten gaan.
Maar goed dan belanden we weer in de discussie dat garages tegenwoordig alleen maar vervangen omwille van de tijd. Een hobbyist/zelfsleutelaar zal er gemakkelijker een uur aan tijd insteken en even de soldeerbout ter hand nemen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 aug 2011 21:11
Auto: Berline 2.0 I 16V
Opties: trekhaak/parkeersensors/fm-transmitter
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 197000
Kleur: grijs
KPH: C5club sticker
Locatie: Apeldoorn
Hier nog een link naar Drost Peugeot onderdelen in Kesteren. Is hetzelfde Nr: 6441S7

€ 35,-- + € 8,50 verzendkosten

https://www.drostonderdelen.nl/index.ph ... mo&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2016 14:58
Auto: C5 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: donkerblauw
Thanks allemaal!
Ik ga morgen de reparatie uitvoeren en hou jullie op de hoogte.
Inderdaad beter om het zelf eens te ondernemen, te beginnen bij de module.
Weet iemand van jullie of de weerstand ook bij mijn model vaak alleen de boosdoener kan zijn, zodat ik enkel deze kan vervangen door een Mosfet van een iets zwaarder type?( de irfp064npbf)
Fijn dat ik zo verwelkomt ben hier en we gaan zeker nog van elkaar horen!
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Bij de phase 3 lees je er nog weinig over.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Omdat de meeste dit gewoon bij de garage laat maken want kapot gaan ze zeker ,... ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2016 14:58
Auto: C5 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: donkerblauw
Heb de module er zojuist even uitgepakt. Fluitje van een cent dankzij de duidelijke tekening van mijn forum friends hierboven. Ik vind dat de aluminium geleiders nogal wat erosie vertonen en wat me het meeste opvalt is de geur van zo`n stom geurflesje dat je stank in je airco systeem zou moeten laten verdwijnen. De vorige eigenaar was een roker en dat dacht ik even weg te halen door zo`n anti tabak spuitbusje te gebruiken. Inderdaad, niets van gelogen. De stank was weg, maar ook meteen de werking van de aanjager.
Nu, achteraf vermoedelijk doordat de vochtige damp uit het busje mijn kachelsysteem is ingetrokken en mijn module te hard heeft afgekoeld, of te heet heeft laten worden door de chemische samenstelling van die troep, zodat mijn weerstand (suv90n06 -05 T94BAF) is doorgebrand.
De pollenfilter is zo te zien van tenminste 1-10-2014, maar goed stoffig en voelt zwaar aan.
Ook liggen er wat dorre bladeren in mijn kachelhuis, wat ook niet goed is lijkt me.
Ik ga dus het bladprobleem bekijken, de module vervangen, de pollenfilter vernieuwen en dan kijken of mijn aanjager het weer gaat doen, hopelijk..
Keeping in touch
Plaats reactie