Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
V.I.P.


Berichten: 571
Lid geworden op: 13 dec 2006 19:39
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Locatie: Wijk bij Duurstede
Hoi
heeft het met het achterruitje te maken dat de klep in zijn geheel niet open gaat en na een tijdje wel weer. Net zo als het ruitje ? Met twee honden niet zo makkelijk..
grt
marten
heeft het met het achterruitje te maken dat de klep in zijn geheel niet open gaat en na een tijdje wel weer. Net zo als het ruitje ? Met twee honden niet zo makkelijk..
grt
marten
Citroen C5 Break
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee dat is het slot zelf of een draadbreuk in de doorvoer ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 05 okt 2014 16:25
Auto: C5 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 137000
Kleur: Donker grijs
Mogelijk een draad breuk in de uitgang van de kabelboom welke uit de daklijst komt naar de achterklep. Kabelboom komt met nogal een scherpe bocht uit de stijl naar de klep.
Het zelfde mee gemaakt met de C4 en nutteloos een nieuw elektrisch slot gemonteerd.
Slot is wel handmatig te openen via achterbank. Even kruip en sluipwerk.
Het zelfde mee gemaakt met de C4 en nutteloos een nieuw elektrisch slot gemonteerd.
Slot is wel handmatig te openen via achterbank. Even kruip en sluipwerk.
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
ik weet wel zeker dat het een draadbreuk is heb het zelf al drie keer mee gemaakt met mijn oude Dame en toen een draadbundel van een fase 2 er in gezet net iets meer speling en totaal geen problemen meer gehad

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In eerste instantie dacht ik: klopt dat wel, is er inderdaad verschil tussen die bundels?
Kijkend in de DB zie ik echter dat er inderdaad andere bundels in zitten.
Die van de PH1 heeft als nummer 6534 JR, ref 9637694080.
Bij de PH2 is dat 6534 QV, ref 9651886480.
Ik heb al eens voorzichtig de rubber hoes losgemaakt om te kijken of ik iets van beschadigingen kon ontdekken in de draden. Maar niets daarvan, tot nu toe
Dat is een geruststelling, immers de klep kan alleen open als de bedrading OK is.
En van binnenuit moeten openmaken met een bagageruimte vol vakantiespullen, daar moet ik niet aan denken
Die ongerustheid was mede ingegeven door de problemen die ik met deze bedrading had bij m'n Xantia Break. Aan beide zijden heb ik die moeten repareren......
Groety,
JW
Kijkend in de DB zie ik echter dat er inderdaad andere bundels in zitten.
Die van de PH1 heeft als nummer 6534 JR, ref 9637694080.
Bij de PH2 is dat 6534 QV, ref 9651886480.
Ik heb al eens voorzichtig de rubber hoes losgemaakt om te kijken of ik iets van beschadigingen kon ontdekken in de draden. Maar niets daarvan, tot nu toe
Dat is een geruststelling, immers de klep kan alleen open als de bedrading OK is.
En van binnenuit moeten openmaken met een bagageruimte vol vakantiespullen, daar moet ik niet aan denken
Die ongerustheid was mede ingegeven door de problemen die ik met deze bedrading had bij m'n Xantia Break. Aan beide zijden heb ik die moeten repareren......
Groety,
JW
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 05 okt 2014 16:25
Auto: C5 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 137000
Kleur: Donker grijs
Rubber wel goed wegtrekken zodat je alle draden afzonderlijk goed kan bekijken over een langere afstand is wel belangrijk. Kabelboom zit erg strak ingepakt met tape en tape verwijderen.
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Wil jullie niet ongerust maken maar de draadbundel van mijn vorige C5 ph2 is 3 keer stuk geweest.
Bij mijn 1e C5 ph 1 geen enkele keer
Bij mijn 1e C5 ph 1 geen enkele keer
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
De PH1 was een fijne auto 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dan moet ik die kabel opnieuw, en nog eens beter inspecteren.
De achterklep wordt door mij heel veel gebruikt, per week gaat hij gauw een keer of tien open en dicht.
Elke keer worden die draden dan geknikt, en niet zo'n klein beetje ook.
Misschien moet ik maar eens overwegen om 'm preventief te (laten) vervangen door een gloedje nieuwe..........
Groet,
JW
De achterklep wordt door mij heel veel gebruikt, per week gaat hij gauw een keer of tien open en dicht.
Elke keer worden die draden dan geknikt, en niet zo'n klein beetje ook.
Misschien moet ik maar eens overwegen om 'm preventief te (laten) vervangen door een gloedje nieuwe..........
Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Even hierop terugkomend: op welke plek was die bundel kapot, was dat zo ongeveer in het midden van de knik in de rubber tule/buis?Klussie schreef:Wil jullie niet ongerust maken maar de draadbundel van mijn vorige C5 ph2 is 3 keer stuk geweest.........
En weet je nog welke draad/draden kapot waren, was dat een dunne of een dikke draad?
Groet,
JW
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
De breuken zaten inderdaad allemaal onder het rubber omhulsel die van het chassis naar de klep gaat.
De draadkleuren weet ik zo niet meer maar er zat ook 1 dikke draad bij.
De draadkleuren weet ik zo niet meer maar er zat ook 1 dikke draad bij.
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Klussie woont natuurlijk wel tussen de ijsberen, schotsen en eskimo's 



