Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.

C5club Bikkel


Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Weet iemand of deze sierlijsten los verkrijgbaar zijn en zelf gemakkelijk zijn te vervangen?
Of moet dan het stuurwiel compleet worden vervangen?
Ook heb ik even een foto bijgevoegd van een stuurwiel waarvan de kunststof zierlijsten erg beschadigd zijn (niet de mijne). Het stuurwiel is van een C5 met meer dan 200tkm.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Die van de exclusive zijn van metaal die slijten niet ....
Misschien zo één scoren
Misschien zo één scoren

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Bikkel


Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Ja, die metalen lijsten uit de Exclusive ken ik maar passen denk ik niet zo mooi bij de andere lijsten op de deurpanelen en het dashboard.
Zijn die kunststoflijsten op het stuurwiel makkelijk zelf te vervangen en hoe zit het gemonteerd?
Zijn die kunststoflijsten op het stuurwiel makkelijk zelf te vervangen en hoe zit het gemonteerd?
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Er zijn geen losse onderdelen van het stuurwiel verkrijgbaar. Dat wordt toch een vers stuur scoren, vrees ik.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Daar was ik al een beetje bang voor. Een nieuw stuur kost net geen 240 euro inc. btw.
Ik heb gezocht met mijn eigen VIN en ga er dan ook vanuit dat dit de versie is met metalen kappen. art. no 4109KX.
Ik heb gezocht met mijn eigen VIN en ga er dan ook vanuit dat dit de versie is met metalen kappen. art. no 4109KX.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
De sturen en de kwaliteit daarvan, zijn nooit het sterkste punt van een Citroën geweest.
Daarbij geldt wel dat dit van mens tot mens verschilt en ook zeer afhankelijk is van de PH waarde
van het vocht/zweet in je handen. Kijk maar naar horlogebandjes. Bij de één met een jaar volledig lelijk en bij een ander nog als nieuw. Misschien toch maar weer met de "handschoentjes" gaan sturen?
Daarbij geldt wel dat dit van mens tot mens verschilt en ook zeer afhankelijk is van de PH waarde
van het vocht/zweet in je handen. Kijk maar naar horlogebandjes. Bij de één met een jaar volledig lelijk en bij een ander nog als nieuw. Misschien toch maar weer met de "handschoentjes" gaan sturen?

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ik denk overigens dat ze gebruikt ook prima te vinden zijn. Is het niet te herstellen door ze te spuiten/verven of plastidip?

C5club Fan


Doet me denken aan mijn oude buurman. Een chique vent die ook zulke handschoentjes droeg bij het besturen van zijn Fiat Argenta.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Als je ze niet meer aanraakt? anders is het zo weer los.arendonk schreef:Ik denk overigens dat ze gebruikt ook prima te vinden zijn. Is het niet te herstellen door ze te spuiten/verven of plastidip?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ligt toch echt aan je handen ( zweet/vet ? ) toen ik mijn C5-3 verkocht waren ze nog als nieuw, en dat zijn ze nu bij de andere eigenaar na 230k nog steeds 
Plastidip o.i.d. is denk idd erg gevoelig zoals Herman ook opmerkt.

Plastidip o.i.d. is denk idd erg gevoelig zoals Herman ook opmerkt.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert

Groet, Jan 
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.

20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Het leer van dat stuur op de foto is zo te zien nog prima terwijl de oppervlaktelaag van de kunststofdelen aangetast of afgesleten is.
Mogelijke oorzaak ringvingers ( slijtage ) of zweethanden ( zout )
Functionaliteit wordt niet beinvloed, tenzij door zweethanden het stuur uit je handen glipt.
Hoe zit het met andere kunststof delen zoals handvaten en versnellingspook ?
Zijn die ook aangetast ?
Als dat niet het geval is zou ik er niet teveel kosten voor maken.
( geen nieuw stuur kopen )
Op deze site staat het resultaat van een behandeling met leerverf.
Voor de behandeling zag het leer er uit als een versleten bankstel
Na de behandeling was het weer als nieuw.
Zoiets moet met die kunststof stuurdelen ook kunnen.
Mogelijke oorzaak ringvingers ( slijtage ) of zweethanden ( zout )
Functionaliteit wordt niet beinvloed, tenzij door zweethanden het stuur uit je handen glipt.
Hoe zit het met andere kunststof delen zoals handvaten en versnellingspook ?
Zijn die ook aangetast ?
Als dat niet het geval is zou ik er niet teveel kosten voor maken.
( geen nieuw stuur kopen )
Op deze site staat het resultaat van een behandeling met leerverf.
Voor de behandeling zag het leer er uit als een versleten bankstel
Na de behandeling was het weer als nieuw.
Zoiets moet met die kunststof stuurdelen ook kunnen.
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikt stuur van een type met metalen stukken ipv plastic. Bij ziet er nog als nieuw uit.