C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 aug 2015 10:47
Auto: C5 Berline 2.0 HDI 110 pk DW10ATED Z FAP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 9963
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228750
Kleur: Azul blauw
Locatie: Kraków
C5club Newbie
C5club Newbie
Hoi,

Sinds 2 weken in het bezit van een Azul - blauwe dame uit 2004 met 2.0 HDI. Van Spaanse afkomst en binnenkort Pools als alles goed gaat met de papierwinkel. De dame had bij aanschaf 193.186 km en nu inmiddels over de 200k. De rit van Zuid - Spanje naar PL was een genot. 1000 -1200 km per dag zonder enig probleem en uitgerust uitstappen. Wat een comfort. Moet alleen nog wennen aan het acceleratievermogen. Maar ja, ik kom ook van een 1200 cc motor.
Afgelopen week even gedacht dat ze ons in de steek zou laten met de airco. Op forum gelezen en al gevreesd dat de mengklepmotor vervangen moest worden. Maar.........., de tip in een van de draadjes om links en rechts warm en koud af wisselen in min en max stand en dan op auto deed wonderen. Airco functioneert weer. Maar goed ook, want het is hier 30+ gr.
Is trouwens de vierde Citroen. Eerst een 2 CV 6v uit 1964, de tweede een Citroen HY camper uit 1968 met een ID - motor, daarna een ID 19 uit 1964 en daarna een hele tijd wachten op deze dame.
Foto's volgen nog.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
wees zeer welkom op het forum en geniet van de Dame (wat je al doet zo te lezen :lol: :lol: :lol: )
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 apr 2015 22:29
Auto: break 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09664 CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 122000
Kleur: gris iceland
Locatie: Sittard
Contacteer:
Welkom en heel veel genot gewenst
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
welkom in de club :smt023 :smt038
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2015 17:05
Auto: C5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Foto's? :lol:
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Welkom op het forum.. :smt023
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Welkom alhier, en misschien ook tijd voor de pollenfilters te wisselen voor frisse lucht. :mrgreen:
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
degvr56 schreef: .....de tweede een Citroen HY camper uit 1968 met een ID - motor, .....
Interessant, er zat dus niet de oude 1911 cm³ langeslag motor in met zo'n 35 PK als ik me goed herinner?
De 1911 cm³ ID motor had iets van 66 PK, maar het probleem was destijds dat die bij mijn weten precies andersom draaide dan de HY motor.
Hoe is dat toen opgelost, weet je dat?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie