Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2015 19:19
Auto: Geen idee, ga ik opzoeken
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 165000
Kleur: zwart
Hallo Luitjes,
Sinds een maandje dus de blije eigenaar van een C5 uit 2004. Nou ja bijna blij.
Ik zit met het volgende dilemma; ik kom wel wat vergelijkbare onderwerpen tegen, maar toch net niet. dus probeer het toch maar ff zo:
Toen ik deze auto ging kopen heb ik alle functionaliteiten getest, alles werkte. Nu dat ik er een tijdje mee rijd zijn er 2 uitdagingen waar ik niet uit kom:
1) er zit een Parrot in die maar voor een deel werkt. Ik zal hiervoor een andere discussie starten, lijkt me niet dat dit hier ook hoort.
2) belangrijker:
sinds een week of wat werkt de aanjager niet meer, dus daarmee de airco ook niet. als ik het op de automaat funktie zet, zie je in het beeldscherm wel even de indicator van de verntilator oplichten, maar na een paar seconden valt de indicator weer weg. de blower doet het dus ook niet. ook niet als ik de alleen de aanjager alleen aanzet.
de eerste gedachte is natuurlijk dat er een zekering kapot is, dit is niet het geval. ik heb in F18 een nieuwe (40A) gezet, maar dit bracht niets. ik heb er niet zo heel veel verstand van maar mijn gedachte is dat dus de aanjager ergens defect is, de airco zal het wel niet zijn. de 2e heeft de 1e nodig.
heeft iemand een oplossing hier voor wat ik zelf kan uitvoeren? ik ben best technisch onderlegd, maar ben met auto's en electronica toch altijd erg voorzichtig.
alvast dank voor de reacties
groet klaas
Sinds een maandje dus de blije eigenaar van een C5 uit 2004. Nou ja bijna blij.
Ik zit met het volgende dilemma; ik kom wel wat vergelijkbare onderwerpen tegen, maar toch net niet. dus probeer het toch maar ff zo:
Toen ik deze auto ging kopen heb ik alle functionaliteiten getest, alles werkte. Nu dat ik er een tijdje mee rijd zijn er 2 uitdagingen waar ik niet uit kom:
1) er zit een Parrot in die maar voor een deel werkt. Ik zal hiervoor een andere discussie starten, lijkt me niet dat dit hier ook hoort.
2) belangrijker:
sinds een week of wat werkt de aanjager niet meer, dus daarmee de airco ook niet. als ik het op de automaat funktie zet, zie je in het beeldscherm wel even de indicator van de verntilator oplichten, maar na een paar seconden valt de indicator weer weg. de blower doet het dus ook niet. ook niet als ik de alleen de aanjager alleen aanzet.
de eerste gedachte is natuurlijk dat er een zekering kapot is, dit is niet het geval. ik heb in F18 een nieuwe (40A) gezet, maar dit bracht niets. ik heb er niet zo heel veel verstand van maar mijn gedachte is dat dus de aanjager ergens defect is, de airco zal het wel niet zijn. de 2e heeft de 1e nodig.
heeft iemand een oplossing hier voor wat ik zelf kan uitvoeren? ik ben best technisch onderlegd, maar ben met auto's en electronica toch altijd erg voorzichtig.
alvast dank voor de reacties
groet klaas
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... hel+module" onclick="window.open(this.href);return false;
lees dit maar eens
lees dit maar eens
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Helaas van sommige oudleden werke de foto's niet meer!
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2015 19:19
Auto: Geen idee, ga ik opzoeken
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 165000
Kleur: zwart
Inderdaad, de foto's lijken al te oud....

V.I.P.


Berichten: 51
Lid geworden op: 01 apr 2012 14:39
Auto: C5 Break 2.0 automaat difference 2
Opties: Tellerringen,instapdorpels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 9684CJ
Productienummer: 10583
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 156.000
Kleur: noir obsidien
Locatie: Blijham
Kachelmodule, 3 minuten werk en ongeveer 7 tientjes armer.
Had hetzelfde paar maanden terug.
Had hetzelfde paar maanden terug.
Mijn auto is gelukkig een CITROEN en geen:
(PEUGEOT)=Probeer Eens Uw Geluk En Ondervind Tegenslag
of
(RENAULT)=Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd
(PEUGEOT)=Probeer Eens Uw Geluk En Ondervind Tegenslag
of
(RENAULT)=Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2015 19:19
Auto: Geen idee, ga ik opzoeken
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 165000
Kleur: zwart
Dank voor de reacties, weet iemand een link waar dit met foto's beschreven staat?.
Btw: is er een manier om zeker te weten dat dit het is? voordat ik 70 eu uitgeef, zeg maar.
gr klaas
Btw: is er een manier om zeker te weten dat dit het is? voordat ik 70 eu uitgeef, zeg maar.
gr klaas

C5club extreme Fan


Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2008 18:52
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Locatie: Utrecht
Hoi,
Ik heb eerder de die foto's hier geplaatst:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... &start=135" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik was paar euro kwijt. Evt iemand vinden die kan solderen. Sinds reparatie jaren terug nooit meer last van gehad.
Misschien kan iemand daar een "sticky" van maken voor toekomstige patienten.
Succes allemaal.
Groet
willem
Ik heb eerder de die foto's hier geplaatst:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... &start=135" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik was paar euro kwijt. Evt iemand vinden die kan solderen. Sinds reparatie jaren terug nooit meer last van gehad.
Misschien kan iemand daar een "sticky" van maken voor toekomstige patienten.
Succes allemaal.
Groet
willem
C5 gem verbruik 1:16
2016: C8 2.0 HDI 136pk
2008: C5 2.0 HDI break
2006: VW 1200 Mex Kever
1999: Peugeot 205 1.8D XAD
2016: C8 2.0 HDI 136pk
2008: C5 2.0 HDI break
2006: VW 1200 Mex Kever
1999: Peugeot 205 1.8D XAD
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Hier is de boosdoener:
http://www.ebay.nl/itm/Heater-Blower-Mo ... 33741470b3" onclick="window.open(this.href);return false;
Solderen/repareren kan, maar dit is de snelste oplossing en binnen 10 minuten uitgewisseld met de oude. Kosten zijn t.o.v. de 70 euro alweer gehalveerd.
http://www.ebay.nl/itm/Heater-Blower-Mo ... 33741470b3" onclick="window.open(this.href);return false;
Solderen/repareren kan, maar dit is de snelste oplossing en binnen 10 minuten uitgewisseld met de oude. Kosten zijn t.o.v. de 70 euro alweer gehalveerd.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2015 19:19
Auto: Geen idee, ga ik opzoeken
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 165000
Kleur: zwart
Beste Mensen,
Eindelijk ff tijd om eea uit elkaar te sleutelen....Kachelmodule (mijn collega noemde het kachel weerstand, dat ding met die koelribben erop..) gehaald op de sloop. en jawel hij werk weer! het koste me slechts 40eurotjes....
dank voor nu.,
gr klaas
Eindelijk ff tijd om eea uit elkaar te sleutelen....Kachelmodule (mijn collega noemde het kachel weerstand, dat ding met die koelribben erop..) gehaald op de sloop. en jawel hij werk weer! het koste me slechts 40eurotjes....
dank voor nu.,
gr klaas