ik ga me maar eventjes voorstellen.
Van mijn hobby heb ik het geluk gehad om mijn beroep te maken; ik ben namelijk muzikant. Ik ben heel letterlijk trompetter in het leger van de prins, met dat verschil dat ik geen Jan Klaassen heet, maar Marnix Coster.
Omdat dat nu eenmaal het beroep is waar ik voor geleerd heb, ben ik ook wel een beetje een armoedzaaier, want als musicus ben je nu eenmaal niet in de wieg gelegd voor onmetelijke rijkdom. Ten minste, deze musicus niet.
Ik heb geen geld voor meer dan een 2e hands auto, belastingaanslagen die werkelijk waar de onbarmhartigheid ten top zijn, en ik woon in een klein 3-kamer appartementje in IJsselmonde. (Overigens wel een hele leuke buurt met hele lieve buren).
Maar aan de andere kant: ik heb een pracht van een vrouw, een wolk van een pasgeboren dochter, mijn trompet, een caravannetje voor de vakantie, veel vrienden en er staat altijd een lekkere warme maaltijd op tafel. Dus ik ben ook stinkend rijk.
Mijn autocarriere:
Peugeot 206
Citroen Berlingo
Citroen C3
BMW 316
Nissan 100NX
Volvo S40
Ford Mondeo
En dan nu de C5 break. (Tussen de Ford en de C5 zat een korte tijd het saxootje 1.5D van mijn vrouw).
De ervaringen met citroen, waren eigenlijk van dien aard, dat toen de Ford een reparatie nodig had van 1,5 keer zijn dagwaarde, ik besloot om weer terug te keren op het nest van Citroen. Dus naar de citroen-specialist gegaan, alwaar ik deze prachtige dame voor hele nette prijs incl. beurt, APK, nieuwe bobine, nieuwe injectors kon kopen. Waarom zo groot: de Volvo en de Ford boden me voor alle babytroep niet voldoende en makkelijk bereikbare ruimte, en de C5 doet dat wel. Bovendien, met zijn 2.0 motor is de dame (we noemen haar Madame Jeanette) prima in staat om ons caravannetje te trekken. De rijeigenschappen zijn ongeevenaard. Wat een luxe. Nodigt niet uit tot snel rijden, maar meer tot comfortabel op het gemakje van A naar B zweven. Ik ben om.
De citroenspecialist is een fijne vent, die hart heeft voor de klant, en daarmee dus ook mijn auto mag blijven onderhouden. Niet de goedkoopste, maar wel een goede en dat vind ik belangrijk, want met mijn beperkte budget is weer een nieuwe auto (tussen de volvo en de C5 heeft precies 4 maanden gezeten, en dat zegt wat over de Ford) niet meer haalbaar. Dus dan maar wat meer geld aan goed onderhoud door een liefhebbende garage.
Qua problemen zal ik hier dus weinig te zoeken hebben, want die laat ik mooi aan de specialist over. Meelezen kan echter geen kwaad, en bovendien, ondanks de hele schare vreemde auto's ben ik vanaf mijn Berlingo gewoon een citrofiel geworden.
Ik hoop ooit nog eens naar een meeting te mogen komen, want een paar 100 C5en naast elkaar is natuurlijk een prachtig gezicht.
Groetjes
Marnix










