Pagina 1 van 1

remblokindicator C5 III

Geplaatst: 11 jan 2015 14:59
door Kukelu
Ik heb op de voorremmen de remblokindicator snoertjes gemonteerd.
Ik heb hier sinds deze zomer meegereden, helaas onderweg van wintersport geeft dit steeds storing, blokken zijn nog niet versleten. Kabels ook nog op de plaats waar ze horen.
Ik denk dat het door strooizout kan komen.
Wie heeft er ervaring mee?

Re: remblokindicator C5 III

Geplaatst: 11 jan 2015 16:27
door Herman
Als de kabels goed zijn aangesloten dan moet toch ergens het stroompje lang geleiden, pekelwater kan ook wel, thuis goed afspoelen en laten drogen, anders loshalen en even afplakken en zien als het nog alarm geeft.

Re: remblokindicator C5 III

Geplaatst: 23 mar 2015 23:20
door HenkF
Bij het wisselen van mijn wielen zag ik bij één wiel dat de kabel van de stekker af was gebroken en was dus niet meer verbonden. Ik heb geen melding gehad. Ik verwacht eigenlijk een melding. Dit is toch vreemd? :smt017

Re: remblokindicator C5 III

Geplaatst: 23 mar 2015 23:32
door JW-C5
Het systeem signaleert dat een remblok versleten is als er contact gemaakt wordt tussen de remschijf die aan massa ligt en een draadje in het remblok dat door de slijtage tevoorschijn komt.
Zolang dat contact niet gemaakt wordt krijg je geen signaal.
En dus ook niet als ergens een draadje losgaat, er wordt immers geen contact gemaakt met de massa.

Logisch dus dat je geen signaal kreeg toen het draadje kapot ging :idea:

Groet,
JW

Re: remblokindicator C5 III

Geplaatst: 25 mar 2015 00:17
door Ccinq
Ik zag bij het wielen omwisselen ook dat er 1 draadje gebroken is. Inderdaad ook geen melding. Zijn wel ontzettend dunne dingetjes hoor. Kan ik dat betrouwbaar repareren of moet er een nieuw draadsetje in?? Blokken zagen er nog goed uit, dus m.i. niet dringend overigens.

Re: remblokindicator C5 III

Geplaatst: 25 mar 2015 06:36
door Herman
Draadje loshalen en dan solderen en isoleren, lukt wel. :smt023

Re: remblokindicator C5 III

Geplaatst: 25 mar 2015 09:54
door JW-C5
Dat helpt, voor even.

De reden van dat kapot gegaan is dat het op die plek aan teveel knikbelasting wordt onderworpen.
Die plek wordt nu stijf/hard, en dus gaat het daarnaast dan knikken, in nog sterkere mate.
Ik heb dat bij mijn C5 ook meegemaakt, aan de linker kant. Die plek is twee keer gerepareerd, kort daarna brak het weer.
Nu laat ik 'm gewoon los, de blokken worden wel bekeken als de wielen gewisseld worden.

Groet,
JW

Re: remblokindicator C5 III

Geplaatst: 25 mar 2015 11:46
door Ccinq
Lijkt me ook de simpelste "oplossing".