Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Sinds 2 dagen blijft de koelfan draaien nadat het contact is afgezet. Gezien mijn vorige draadje over de najaarsperikelen, had ik zoiets van : oeps,wat nu weer. Maar vandaag was het helemaal schrikken ; na weer een kort ritje (10 km) zag ik de temperatuurmeter binnen no time in het rood lopen. Door de verwarming op max te zetten liep de meter iets terug. Thuis aangekomen heb ik de verwarming uitgezet, en na nog even stationair gedraaid te hebben kwam gelijk de melding "motortemperatuur te hoog". Wat bleek, koelvloeistof reservoir helemaal leeg!!!!. IK had nog een liter liggen dus die gauw erin en morgen gelijk bijvullen. Maar hoe kan dit reservoit nu helemaal leeg zijn? moet ik me nu ernstige zorgen gaan maken. lekkage, of nog erger koppakking? IK heb in het donker met de lamp erbij nog even onder de motorkap gekeken maar alles ziet er schoon en droog uit, meer kan ik als leek niet constateren. Heeft iemand nog tips om e.e.a. te bevestigen cq uit te sluiten.
bvd
bvd
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Weinig van te zeggen. In z´n algemeenheid zie je lekkages niet van bovenaf.
Een leeg reservoir kan zowel een oorzaak (lekkage) als gevolg (te hoge temperatuur door welke oorzaak dan ook) zijn.
Een leeg reservoir kan zowel een oorzaak (lekkage) als gevolg (te hoge temperatuur door welke oorzaak dan ook) zijn.
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Ik heb dat bij mijn phase 1 ook eens gehad, bleek een lek in de oliekoeler te zijn.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 aug 2006 12:41
Auto: Citroen C5 Break Aut. 2.0HDIf Exclusive
Opties: Automatisch, Akoestisch en Dynamisch Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 265000
Kleur: zwart
Locatie: Hellevoetsluis
Beste
Had afgelopen zomer in Frankrijk een dergelijke ervaring. een paar dagen na serieus klimwerk met de caravan liep tijdens een rustig ritje de temperatuur plotseling hoog op. Gelukkig vlak bij Citroen dealer. Bijgevuld met maar liefst 5 liter koelvloestof en alles leek weer normaal(er liep geen vloeistof uit.. ) Uiteraard was het niet normaal. Een dag later is het koelsysteem afgeperst(op aanraden van mijn dealer in Nederland) en toen knalde alle koelvloeistof eruit. Oorzaak een kleine scheur in een tube op een plaats die je niet kon zien. Precies onder een klem. Vervangen en geen problemen meer gehad. Misschien moet je het probleem in deze richting zoeken. In ieder geval het koelsysteem laten afpersen.

Had afgelopen zomer in Frankrijk een dergelijke ervaring. een paar dagen na serieus klimwerk met de caravan liep tijdens een rustig ritje de temperatuur plotseling hoog op. Gelukkig vlak bij Citroen dealer. Bijgevuld met maar liefst 5 liter koelvloestof en alles leek weer normaal(er liep geen vloeistof uit.. ) Uiteraard was het niet normaal. Een dag later is het koelsysteem afgeperst(op aanraden van mijn dealer in Nederland) en toen knalde alle koelvloeistof eruit. Oorzaak een kleine scheur in een tube op een plaats die je niet kon zien. Precies onder een klem. Vervangen en geen problemen meer gehad. Misschien moet je het probleem in deze richting zoeken. In ieder geval het koelsysteem laten afpersen.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Afgelopen zomer zelfde symptomen en meldingen........
van bovenaf niets te zien, aan de onderkant druppelde er koelvloeistof weg.
oorzaak: lekkende vriesdop.
Oplossing: nieuwe dop van een euro erin(en twee uur werk omdat ie zo makkelijk bereikbaar was)
van bovenaf niets te zien, aan de onderkant druppelde er koelvloeistof weg.
oorzaak: lekkende vriesdop.
Oplossing: nieuwe dop van een euro erin(en twee uur werk omdat ie zo makkelijk bereikbaar was)
Zeg maar André
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2014 22:27
Auto: C5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 235000
Kleur: beige metalic
Kijk eens bij de motorsteun op het spatbord aan de kant van het koelvloeistof reservoir.
Daar loopt een soort overloop slang van +/- 1,5 cm dik vanaf de kvs tank richting radiator.
Die was bij mij vorig jaar doorgesleten op de punt van de reactie arm van de motorsteun.
In eerste instantie schrok ik heel erg want de vloeistof leek oranje dus eerst dacht ik dat er druppels Hydraulische olie onder de C5 lagen. Bij nader onderzoek bleek de vloeistof roze en lag er een plasje bij de motor steun. Doorgesleten stukje er tussen uit gesneden en een dubbele slangentule met 2 slangenklemmen gemonteerd.
Tijdens de wintercheck de Citroenmonteur hier op gewezen en zijn reactie was;
lekker laten zitten .
slang is verder nog oke en dit is een goede oplossing.
Daar loopt een soort overloop slang van +/- 1,5 cm dik vanaf de kvs tank richting radiator.
Die was bij mij vorig jaar doorgesleten op de punt van de reactie arm van de motorsteun.
In eerste instantie schrok ik heel erg want de vloeistof leek oranje dus eerst dacht ik dat er druppels Hydraulische olie onder de C5 lagen. Bij nader onderzoek bleek de vloeistof roze en lag er een plasje bij de motor steun. Doorgesleten stukje er tussen uit gesneden en een dubbele slangentule met 2 slangenklemmen gemonteerd.
Tijdens de wintercheck de Citroenmonteur hier op gewezen en zijn reactie was;
lekker laten zitten .
slang is verder nog oke en dit is een goede oplossing.
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
We moesten vandaag toch werken. Rustig aan gereden met de kachel hoog. temperatuur meter op driekwart. Tussen de middag koelvloeistof bijgevuld op niveau. Nadat ik weer naarhuis ben gereden (temperatuur meter op de helft) niveau gecheckt en dat was weer behoorlijk gedaald.
Ben er nu achtergekomen dat de vloer aan de passagierszijde ( tegen de middenconsole aan) nat is. Toch een probleem, lekkage wat met de kachel te maken heeft? iemand die dit herkent? en is hier zelf iets aan te doen, of wordt het toch een dure reparatie?
Ben er nu achtergekomen dat de vloer aan de passagierszijde ( tegen de middenconsole aan) nat is. Toch een probleem, lekkage wat met de kachel te maken heeft? iemand die dit herkent? en is hier zelf iets aan te doen, of wordt het toch een dure reparatie?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Heel verhaal Herman. Ben (nog)geen sleutelaar, maar e.e.a. maakt mij wel duidelijk dat dit geen klusje is om zo maar even aan te beginnen, Het zou een hele uitdaging zijn, maar lijkt me niet verstandig om hier zonder enige ervaring aan te beginnen. Het zal toch een bezoek aan de professionals gaan worden, iig voor de diagnose en dan zien we verder, wordt vervolgt 
C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jan 2014 10:42
Auto: C5 2.0L 16V Athena
Opties: Athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190.000
Kleur: Noir Obsidien
Locatie: Dokkum
mooi balen voor je zeg.
ik heb dat jaren geleden eens met een cliootje 1 gehad. nu zijn dat een stuk makkelijkere autos om te sleutelen, maar leuk is t niet.
ik was nog onervaren. de auto rookte een beetje, kachel deed niks, en ik heb wekenlang
zo gereden. ik had 2 jerrycans kvs in de kofferbak, en moest na iedere rit even bijvullen....
hopelijk heeft de garage de klus zo voor je geklaard
ik heb dat jaren geleden eens met een cliootje 1 gehad. nu zijn dat een stuk makkelijkere autos om te sleutelen, maar leuk is t niet.
ik was nog onervaren. de auto rookte een beetje, kachel deed niks, en ik heb wekenlang
hopelijk heeft de garage de klus zo voor je geklaard
Mijn Motto: Een storing is pas opgelost als de klant zegt dat het is opgelost.
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Vanmorgen in de garage geweest voor controle: koelsysteem afgeperst en gecontroleerd.
Conclusie:
controle kachelradiateur : goed
controle koelwaterslangen: goed
alleen zichtbare kleine lekkage langs waterpomp.
Opm : als er bijna 5 ltr. kvs is biigevuld is het ook mogelijk dat er in het motorblok of cylinderkop een scheurtje zit, maar dit is tijdens het afpersen niet naar boven gekomen.
Oh ja, en ook nog even geconstateerd dat de voorpoot linksvoor lekt
Conclusie:
controle kachelradiateur : goed
controle koelwaterslangen: goed
alleen zichtbare kleine lekkage langs waterpomp.
Opm : als er bijna 5 ltr. kvs is biigevuld is het ook mogelijk dat er in het motorblok of cylinderkop een scheurtje zit, maar dit is tijdens het afpersen niet naar boven gekomen.
Oh ja, en ook nog even geconstateerd dat de voorpoot linksvoor lekt
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Oh ja, en ook nog even geconstateerd dat de voorpoot linksvoor lekt
retour leiding stuk,komt veel voor
retour leiding stuk,komt veel voor
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Tja, het kán, maar als er met afpersen niets naar boven is gekomen is het niet waarschijnlijk.pim2108 schreef:is het ook mogelijk dat er in het motorblok of cylinderkop een scheurtje zit, maar dit is tijdens het afpersen niet naar boven gekomen.
De waterpomp, dat is wel een bekende schuldige. Vroeger of later willen die wel eens lekken, vooral het gevolg van niet vervangen bij de distributiewissel.
Ik neem aan dat de waterpomp vervangen is danwel vervangen gaat worden?
Dan eerst maar eens zien of je nog steeds KVS verliest!
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
En koppakking lek is heel simpel te controleren door de garage,
sprak hij uit ervaring......
Maar dat hoop ik niet voor je...
sprak hij uit ervaring......
Maar dat hoop ik niet voor je...
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......




