Risico katalysator bij 3/4 cilinders
Geplaatst: 22 nov 2013 13:22
Hoi allemaal,
Ik heb een inspuiting bij 1 van de cilinders kapot, waardoor bij een warme motor de cilinder regelmatig geen of onvoldoende brandstof krijgt.
Het rijdt wat naar, rammelend gevoel en veel minder trekkracht.
Volgende week woensdag wordt dat gefixed, maar ik MOET van het weekend naar huis. Ik zit momenteel vlak bij Brussel en moet naar Zaanstad; 200km rijden..... of ruim 5 uur met het OV.... en weer terug....
Volgens de monteur bij de garage bestaat er een kans dat de katalysator kapot gaat omdat de verbranding niet meer in orde is. Maar de beste man wil niet vertellen hoeveel risico ik loop, want dan zou ik hem eventueel aansprakelijk kunnen stellen. (Belgische wet heh)
Dus kan iemand van jullie mij een inschatting geven? Is ruim 400km rijden risicovol? Of is de kans op schade aan de katalysator erg klein? Volgens mij hebben we het over geen of te weinig brandstof op 1 cilinder, dus niet dat zomaar de benzine mijn uitlaat in loopt.
Het gaan om de Mark-1 2-liter benzine blok.
Alvast bedankt,
Maurice
Ik heb een inspuiting bij 1 van de cilinders kapot, waardoor bij een warme motor de cilinder regelmatig geen of onvoldoende brandstof krijgt.
Het rijdt wat naar, rammelend gevoel en veel minder trekkracht.
Volgende week woensdag wordt dat gefixed, maar ik MOET van het weekend naar huis. Ik zit momenteel vlak bij Brussel en moet naar Zaanstad; 200km rijden..... of ruim 5 uur met het OV.... en weer terug....
Volgens de monteur bij de garage bestaat er een kans dat de katalysator kapot gaat omdat de verbranding niet meer in orde is. Maar de beste man wil niet vertellen hoeveel risico ik loop, want dan zou ik hem eventueel aansprakelijk kunnen stellen. (Belgische wet heh)
Dus kan iemand van jullie mij een inschatting geven? Is ruim 400km rijden risicovol? Of is de kans op schade aan de katalysator erg klein? Volgens mij hebben we het over geen of te weinig brandstof op 1 cilinder, dus niet dat zomaar de benzine mijn uitlaat in loopt.
Het gaan om de Mark-1 2-liter benzine blok.
Alvast bedankt,
Maurice