schuddend blok 2.0 16v
Geplaatst: 28 okt 2013 21:42
Hallo.
Sinds bijna en jaar zijn we eigenaar van een C5 exclusief met inmiddels 50.000km
(38.000 toen we hem kochten) bjr 2001.
Toen we bij de citroen dealer gingen kijken was net de distributie snaar vervangen.
Wij een proefrit gemaakt en die beviel goed.
Na een paar weken merkte ik dat het blok nogal schudde bij stationair toerental.
Ik gebeld. Kom maar langs.
Een reinigingsmiddel erin en rijden weer.
Niet minder
Weer terug.
Sensoren vervangen. Niks
Met vakantie. Naar Limburg met de caravan.
Zwaar tegenvallend qua trekkracht.
Toeren in de bergen, schokken hakkelend de bergen op.
Daar bij een citroen garage langs.
Die meneer ging mee kijken.
Ja schudden doen ze soms maar dit is veeeeeeeeels te veel.
Zijn idee: distributie een tandje verkeerd ontsteking niet in orde
Mn dealer gebeld. Kom na vakantie maar langs.
Wederom de hele dag fe wagen daar.
Niks gevonden. Computer geupdate en nog wat dingetjes.
Distributie is in orde zeggen ze.
T zou ook aan mijn rijgedrag liggen (????????)
50 km/h beter maar in zn 4e.
Bij rijden in 4e en gas bij geven licht schok.
Bij wisselen van snelheid op snelweg schokje, bijna ongemerkt. Maar nu irritant.
Is dit idd normaal zoals ze zeggen of is er iets aan de hand waar ze onderuit willen komen
Weet in de stad rond de 50 km en op de snelweg rond de 120km /h.
Bij de garage beginnen ze nu ook te denken aan de klepstoters. Heb nu een reinigingsmiddel en het advies om een paar keer met dit spul merk benzine te tanken. Shell, total, esso of…
Denk niet dat dat wat gaat uitmaken maar goed.
Op de vraag of ik dan eens v power of iets dergelijks moet tanken krijg ik dat dat niet uit zal maken.
Is het mogenlijk dat met deze door de citroen dealer aangeraden reinigeren en bij de ‘‘echte’’ pomp zoveel uit kan maken, of is het een afschuif systeem?
Klepstoters vervangen lijkt me een kostbare bedoeling, zeker als het niet 100% zeker is dat dat de oorzaak is.
We hebbende wagen nu bijna een jaar en hebben er meer dan 12.000km mee gereden.
Zowel stad, snelweg, bergen, duitse autobaan etc en niet truttig. Hou zelf van lkkr doorrijden waar t kan.
Dus motorisch zou er niet veel vuil meer in mogen zitten lijkt mij.
Sinds bijna en jaar zijn we eigenaar van een C5 exclusief met inmiddels 50.000km
(38.000 toen we hem kochten) bjr 2001.
Toen we bij de citroen dealer gingen kijken was net de distributie snaar vervangen.
Wij een proefrit gemaakt en die beviel goed.
Na een paar weken merkte ik dat het blok nogal schudde bij stationair toerental.
Ik gebeld. Kom maar langs.
Een reinigingsmiddel erin en rijden weer.
Niet minder
Weer terug.
Sensoren vervangen. Niks
Met vakantie. Naar Limburg met de caravan.
Zwaar tegenvallend qua trekkracht.
Toeren in de bergen, schokken hakkelend de bergen op.
Daar bij een citroen garage langs.
Die meneer ging mee kijken.
Ja schudden doen ze soms maar dit is veeeeeeeeels te veel.
Zijn idee: distributie een tandje verkeerd ontsteking niet in orde
Mn dealer gebeld. Kom na vakantie maar langs.
Wederom de hele dag fe wagen daar.
Niks gevonden. Computer geupdate en nog wat dingetjes.
Distributie is in orde zeggen ze.
T zou ook aan mijn rijgedrag liggen (????????)
50 km/h beter maar in zn 4e.
Bij rijden in 4e en gas bij geven licht schok.
Bij wisselen van snelheid op snelweg schokje, bijna ongemerkt. Maar nu irritant.
Is dit idd normaal zoals ze zeggen of is er iets aan de hand waar ze onderuit willen komen
Weet in de stad rond de 50 km en op de snelweg rond de 120km /h.
Bij de garage beginnen ze nu ook te denken aan de klepstoters. Heb nu een reinigingsmiddel en het advies om een paar keer met dit spul merk benzine te tanken. Shell, total, esso of…
Denk niet dat dat wat gaat uitmaken maar goed.
Op de vraag of ik dan eens v power of iets dergelijks moet tanken krijg ik dat dat niet uit zal maken.
Is het mogenlijk dat met deze door de citroen dealer aangeraden reinigeren en bij de ‘‘echte’’ pomp zoveel uit kan maken, of is het een afschuif systeem?
Klepstoters vervangen lijkt me een kostbare bedoeling, zeker als het niet 100% zeker is dat dat de oorzaak is.
We hebbende wagen nu bijna een jaar en hebben er meer dan 12.000km mee gereden.
Zowel stad, snelweg, bergen, duitse autobaan etc en niet truttig. Hou zelf van lkkr doorrijden waar t kan.
Dus motorisch zou er niet veel vuil meer in mogen zitten lijkt mij.