Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 20 feb 2013 21:56
Auto: Renault laguna
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: enschede
Mijn multiriem begon te piepen en te krijsen dus maar even een nieuwe
opgezet en dan piept hij nog dus ook maar een nieuwe trillingsdemper
(zo"n klein schokbrekertje met veer)en hij piept en krijst nog steeds
ben ik wat vergeten zit er een vrijloop poelie ergens op of een spanner
of is het wiel bij de kruk as kapot
wie kent dit ik weet het niet meer
opgezet en dan piept hij nog dus ook maar een nieuwe trillingsdemper
(zo"n klein schokbrekertje met veer)en hij piept en krijst nog steeds
ben ik wat vergeten zit er een vrijloop poelie ergens op of een spanner
of is het wiel bij de kruk as kapot
wie kent dit ik weet het niet meer
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Kans is groot dat de lagers van een van je omlooprollen piepen.
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 20 feb 2013 21:56
Auto: Renault laguna
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: enschede
Het zijn niet de looprollen het is echt de multiriem het is echt krijsen wat je hoort
Als de motor warm is doet hij het haast niet meer
En je hoort het erg als je aan het stuur draait en dan
je je kapot
iedereen kijkt je dan aan
En nee het is niet de stuurbekrachtigings pomp
Als de motor warm is doet hij het haast niet meer
En je hoort het erg als je aan het stuur draait en dan
iedereen kijkt je dan aan
En nee het is niet de stuurbekrachtigings pomp
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
vrijloop poelie van de dynamo?
Kan je makkelijk controleren door met een lopende motor wat wd40 in het lager van de poelie te spuiten> als het geluid veranderd heb je hem te pakken.
(wel eerst even het afdekdopje eraf halen natuurlijk)
Overigens maakt dit meestal geen krijsend geluid.
Loopt je aircopoelie nog goed rond en ook de looprol(len) gecontroleerd?
Kan je makkelijk controleren door met een lopende motor wat wd40 in het lager van de poelie te spuiten> als het geluid veranderd heb je hem te pakken.
(wel eerst even het afdekdopje eraf halen natuurlijk)
Overigens maakt dit meestal geen krijsend geluid.
Loopt je aircopoelie nog goed rond en ook de looprol(len) gecontroleerd?
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De v6 heeft geen vrijloop poelie.
Dat het alleen bij koude motor voordoet is wel kenmerkend voor omloop rollen.
Dat het alleen bij koude motor voordoet is wel kenmerkend voor omloop rollen.
C5club Fan


Berichten: 59
Lid geworden op: 13 jun 2013 22:10
Auto: C5 V6 Exclusive/bmw e24 633csi 1979
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 178000
Kleur: blauw
Locatie: veghel
Bij mij was het de krukaspoelie ,deze slingerde,rubber was kapot.Andere erop en geen probleem meer gehad.
