C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 aug 2006 12:41
Auto: Citroen C5 Break Aut. 2.0HDIf Exclusive
Opties: Automatisch, Akoestisch en Dynamisch Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 265000
Kleur: zwart
Locatie: Hellevoetsluis
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Beste :citrofiel

Mijn citroen nadert de 240000 grens en de distributieriem moet worden vervangen. In principe gaat mijn dealer(DAVO, Rhoon) dit doen. Heb offerte aangevraagd bij butgetservice.nl en deze jongens zeggen middels een offerte het voor 415,15 te willen doen. Dat is goedkoop maar is dit adres betrouwbaar. De garage rekent ruim 1000,-- . Wat zijn jullie ervaringen met het vervangen van de distributieriem?

:cit4 :smt198 :cit4
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Belangrijk is ook te weten wat er allemaal gedaan gaat worden.

alleen de distributie(ik ga er vanuit dat de spanner en looprol ook gedaan wordt)
zit de waterpomp er ook meteen bij(inclusief koelvloeistof)
wordt meteen ook de multiriem vervangen(incl spanner en looprol)

In het arbeidsloon zal het verschil niet zitten, maar in het aantal onderdelen des te meer

Hier en daar wordt al geadverteerd: distributie incl rollen voor 200 euro.
ik heb daar verder geen ervaring mee aangezien ik alles zelf doe
Zeg maar André
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Ik denk dat arbeidsloon wel degelijk uitmaakt. Wat ik zo her en der lees, is dat de dealer gemiddeld toch wel een hoger werkplaatstarief rekent dan een onafhankelijke garage.
Ik was bij mijn garage 450 kwijt voor disitributieriem met spanrollen en waterpomp. Geen dealer.
Groeten, Marc
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ik weet een grote daeler die vervangt gewoon de distributieriem alleen
dan kan het natuurlijk goedkoop
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Tot je spanrol in elkaar loopt of je waterpomp gaat lekken. Boeventuig....
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
voor de klant is dat op het moment goedkoop
bij mij gaat er ook alles eraf,en nieuw koelmiddel
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik bedoelde ook dat het weinig uitmaakt in arbeidsloon of men meteen overige delen vervangt,
omdat alles toch al open ligt.

Uiteraard is er wel een verschil in arbeidsloon tussen teun de beun en een dealer..........
Zeg maar André
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 jun 2011 21:58
Auto: C5 Berline 2.2hdif Exclusive
Opties: Jbl pack,schuif/kanteldak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10430
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 300000
Kleur: Ganache
Locatie: Rotterdam
2 maanden terug distributieriem, spanrol, waterpomp, koelvloeistof en de multiriem vervangen. kosten 500 euro bij de citroen specialist.
vond ik een mooi bedrag.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 dec 2008 16:00
Auto: P5008 GT 2.0 HDiF 26-03-2010
Opties: Afn trekhaak, Pack Parking,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 194556
Kleur: Gris
Locatie: Boxtel
mijn 2.0hdi uit 2005 hoefde pas bij 180.000 een nieuwe DR, bij Hegru in Veldhoven 295; zijn de intervallen voor de latere 2.0 hdi verkort?
Gereden: F Escort 2x, F Taunus 16L, VW Jetta 1.8CL, R21 Nevada Dsl, R Laguna Brk Dsl, R Laguna Brk RXE 19dCi, C5 II Brk 2.0 HDI, nu P5008 2.0 HDIF
2e Auto : T Yaris Verso 1.5
P5008 Afbeelding         T 6,5Ltr/100Km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Locatie: Hoofddorp
Bij GJO heb ik ook rond de 500 euro betaald, inclusief waterpomp, spanrollen, koelvloeistof. Alles, plus koffie..

Dealer hoeft dus niet echt duur te zijn, hij gebruikt de juiste onderdelen met een citroen erop. Imitatie hoeft beslist niet slechter te zijn, maar vertrouwen is ook een post die meetelt.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
kosten voor een 2.0 16v: 181,50

Vandaag ineens de melding koelvloeistof temeratuur te hoog samen met een fier in de houding staande wijzer.
meteen de parkeerplaats op en motor uit, contact aan. een fan die overuren maakt in het vooronder.

vanuit de distributiekap een onheilspellende damp, en een plas onder de auto.
Diagnose : kapotte waterpomp..............

anwb gebeld, die waren er al met 25 minuten, en hij besvestigde mijn diagnose; de waterpomp.
Na een paar liter water toevoegen kon ik weer naar huis, gelukkig maar een paar km.

Spullen zijn besteld, morgen in huis voor boven genoemd bedrag, riem, spanner, geleiderol en waterpomp(SKF).
Dus de zaterdag is weer gereserveerd.

Detail, de huidige riem incl pomp is pas 1,5 jaar en iets van 80.000 km oud.
En wat me zeer verbaasde is dat de koelvloeistof bruin is, terwijl ik er toch echt blauwe ingegooid heb :smt017
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Verzuurde kv, en daardoor opgeloste schoepjes?
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
jimjim123 schreef:mijn 2.0hdi uit 2005 hoefde pas bij 180.000 een nieuwe DR, bij Hegru in Veldhoven 295; zijn de intervallen voor de latere 2.0 hdi verkort?
Mijn Hdif uit 2006 hoeft volgens mij pas bij 240.000 vervangen te worden ?
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Hoe zou kv kunnen verzuren? of is dat vrij normaal?

Gezien de kleur die er uit sijpelt, ga ik er wel vanuit dat hij daarom is gaan lekken.

De kv die erin zat is ook net 1,5 jaar.
Zeg maar André
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dat zou kunnen komen door lichte lekkage van uitlaatgassen het koelsysteem in. Een combinatie van metalen die elkaar opvreet zoals blok, kop, pakkingen doet dan de rest. Dat effect zou je ook kunnen krijgen door erosie als gevolg van het verkeerde type koelvloeistof; zouten (zoals in kraanwater) bijvoorbeeld kunnen van je koelsysteem een soort batterij maken.

Ik heb ooit eens een waterpomp van een auto af gehaald die ook 'wat issues' had, daarvan was het aluminium huis van de waterpomp bijna doorzichtig geworden, totaal weggevreten, dat was echt niet lang meer goed gegaan....
Plaats reactie