Pagina 1 van 2

Niveau LDS controleren

Geplaatst: 11 aug 2013 13:41
door Sjever
Heb uiteraard de zoek functie geprobeerd , maar daar komen alleen de ph1+2 naar boven, ik meen echter ergens gelezen te hebben dat je de ph3 in de hoogste stand zou moeten controleren, kortom , zet me even op het juiste spoor.

Bedankt zovast,

Sjef :citrofiel

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 11 aug 2013 14:05
door kos
Volgens mijn dealer moet ie juist in de laagste stand... staat dat niet in de gebruiksaanwijzing?

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 11 aug 2013 14:15
door JW-C5
LHM moet je meten in de hoogste stand van de auto, zo gaat dat bij de Xantia, XM en hun voorgangers.

LDS moet in de laagste stand gemeten worden:
LDS Niveau.png
Groet,
JW

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 11 aug 2013 14:23
door henkie HDI
JW, geldt dat ook voor Ph I en II ??

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 11 aug 2013 14:25
door JW-C5
Yep.

Groet,
JW

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 12 aug 2013 20:43
door stephan
Moest de ph3 niet aan de lexia om
hem geheel drukloos te maken?

Toen zakte hij nog een flink stuk door.
M.a.w. hij stond een stuk lager dan in de laagste stand.

Zo hebben ze dat bij mij tenminste gedaan.(citroen dealer).

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 12 aug 2013 20:58
door Menno
Dop LDS loshalen als je de ph3 in laagste stand zet ....

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 23 sep 2013 17:35
door LEEUWTJE
IK vond dat mijn C5 hard veerde;naar de dealer geweest en niveau gecontroleerd van LDS:er moest zo'n 2 liter bij!!! Rij (zweef ) nu terug zoals vroeger.

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 23 sep 2013 18:02
door Menno
Niet een beetje vreemd dat er 2 liter kwijt is ... ????

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 23 sep 2013 22:59
door staircase
Ik kon er bij mij gemakkelijk een liter in kwijt en toen was het niveau nog niet bereikt.
Had geen klachten maar kwam hierachter tijdens een eigen controle. Heb nog onder de auto gelegen en goed opgelet toen deze onlangs op de brug stond en nergens een lek kunnen ontdekken. Komend weekeinde nog eens kijken hoeveel er nog bij kan. Wel vond ik, na die liter, de vering nog aangenamer als anders maar dat kan ook het idee zijn. De auto haalde de bovenste stand overigens zonder problemen en dat zou ik dan het eerst verwachten. Toen ik de auto een half jaar had kreeg ik de bekende maximaal 90 km/h melding met een spijkerharde vering ten gevolge van een gecorrodeerde stuurbekrachtigingsleiding.
Ben wel benieuwd of deze constructie vergelijkbaar is bij Ph3.

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 12:15
door kos
Menno schreef:Dop LDS loshalen als je de ph3 in laagste stand zet ....
Dit heb ik dus niet gedaan daarnet toen ik met mijn nieuwe Diagbox aan het experimenteren was.
Zag "Niveau LDS controleren" en wou wel eens weten of dat correct was aangezien mijn probleem met zwaar sturen vanuit stilstand nog niet verholpen is.
Auto zakt echt tot met zijn buik tegen de grond.
Nadien zag ik dat er behoorlijk wat LDS uit het vat op de parkeerstrook gelopen was... :(
Zat dat er teveel in of heb ik iets stuk gemaakt door de dop er niet af te nemen?

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 12:17
door Menno
Als je tankje geploft is moet je dat wel merken, dus ik denk eerder gewoon teveel aan LDS ....
Even op lekkage letten nu de auto weer in de rijstand staat.

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 12:24
door kos
MILJAAR!
Net even gaan kijken... tank is naar de kl*ten!
De naad is duidelijk losgekomen...
:smt089 :smt089 :smt089 :smt089

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 12:27
door Menno
oeioei , ... ja dat is idd het risico als je peilt zonder de dop los te draaien ...

vervelend zeg :smt089

Re: Niveau LDS controleren

Geplaatst: 08 okt 2013 12:30
door kos
Kan zoiets ook gebeuren als je de auto met de knop op de middenconsole in laagste stand zet?