Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Even ter informatie, naast de APK meteen een airco-check uit laten voeren daar de capaciteit de laatste weken maar krap-aan was en uiteindelijk onvoldoende zeker gezien de komende Zuideuropese vakantiebestemming.
Hier vroeg de garagist uitgeplitst €40,49 en €12.39 per 100 gram koudemiddel en dit alles ex BTW. Uiteindelijk kwam dit neer op €77,66 ex, terwijl ik een jaar of drie geleden voor €50 inclusief alles klaar was in Nijkerk.
Wat is de procedure in jullie ervaring? Hier in de buurt adverteert men tussen de €40 en €60 voor zover ik weet ongeacht wat er bij gaat, dus is mijn verder uitstekend APK-adres hier behoorlijk duur mee.
Ervaringen?
Hier vroeg de garagist uitgeplitst €40,49 en €12.39 per 100 gram koudemiddel en dit alles ex BTW. Uiteindelijk kwam dit neer op €77,66 ex, terwijl ik een jaar of drie geleden voor €50 inclusief alles klaar was in Nijkerk.
Wat is de procedure in jullie ervaring? Hier in de buurt adverteert men tussen de €40 en €60 voor zover ik weet ongeacht wat er bij gaat, dus is mijn verder uitstekend APK-adres hier behoorlijk duur mee.
Ervaringen?
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.



C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Doet die man z´n werk goed?

C5club Rookie


Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mar 2012 07:53
Auto: C5 Break 2.0 16v - Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 208.000
Kleur: Zilver
Locatie: Putte (N.Br)

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Voor krap drie tientjes meer krijg je bij de dealer een volledige onderhoudsbeurt. 129 euro.
In Lelystad voor 50 euro. Zonder afspraak en geen klusser maar een bedrijf.
Het ligt er ook aan wat ze doen voor het geld.
In Lelystad voor 50 euro. Zonder afspraak en geen klusser maar een bedrijf.
Het ligt er ook aan wat ze doen voor het geld.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dit zijn ook geen grote binnenlopers voor garages; het zijn lokkertjes. Als je er gewoon je brood mee moet verdienen en je staat een uur te klieren aan zo'n ding dan is 4, 5 of 6 tientjes geen vetpot.

C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 01 okt 2010 21:59
Auto: Break 2.0 Hdif ligne business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 314000
Kleur: Gris Fer
Locatie: 074
Vorig jaar bij de Citroën- specialist een aircoservice laten uitvoeren. Compleet (met nog wat koelvloeistof) € 135,=.
Ze hoeven er niet zoveel aan te doen: Het aircosysteem wordt aan een apparaat gekoppeld, parameters ingesteld en de computer doet de rest: leegzuigen, op lage druk houden (lekkage?) en weer vullen (met koude- en smeermiddel).
WillemJ
Ze hoeven er niet zoveel aan te doen: Het aircosysteem wordt aan een apparaat gekoppeld, parameters ingesteld en de computer doet de rest: leegzuigen, op lage druk houden (lekkage?) en weer vullen (met koude- en smeermiddel).
WillemJ

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Tja, ik heb ook wel eens een airco laten vullen.willemj schreef:Ze hoeven er niet zoveel aan te doen
Maar - dat apparaat betaalt zichzelf, heeft geen onderhoud, gas of olie nodig etc., en de monteur die erbij staat te wachten tot het klaar is heeft ook geen salaris nodig, en de ruimte waarin een en ander zich afspeelt is allang afbetaald?
Ik denk dat als je dit klusje als garagist voor 4 tientjes (inclusief BTW en omzetbelasting) aanbiedt, je het onder kostprijs doet of in ieder geval geen gezonde marge maakt maar dit elders terug probeert te verdienen.

C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 01 okt 2010 21:59
Auto: Break 2.0 Hdif ligne business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 314000
Kleur: Gris Fer
Locatie: 074
Natuurlijk C5jan,
Er zijn kosten: afschrijving en onderhoud apparaat, koudemiddel.
De procedure duurt, voor zover ik weet, ruim een uur. De monteur hoeft er niet bij te blijven, waardoor het arbeidsloon beperkt blijft. Dat bedoelde ik.
WillemJ
Er zijn kosten: afschrijving en onderhoud apparaat, koudemiddel.
De procedure duurt, voor zover ik weet, ruim een uur. De monteur hoeft er niet bij te blijven, waardoor het arbeidsloon beperkt blijft. Dat bedoelde ik.
WillemJ

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik kan best lezen hoor, geen noodzaak om dingen in het rood te benadrukken.
Maar arbeidsloon is maar een deel van de kosten die je verpakt in een monteurs-uur aan de garage betaalt. In de tijd dat jouw auto in de garage staat kan een ander er niet staan; het is niet alleen de monteur die je betaalt.
Vervolgens gaat er 19% btw vanaf naar de grote blauwe slokop (direct weg) en betaalt de garagist er nog eens omzet- en loonbelasting uit, huur, onderhoud en vaste lasten van het pand etc. Het apparaat, een cylinder gas en de bijbeborende bussen olie kosten ook allemaal wat.
Mijn punt is: voor 4 tientjes kan dit volgens mij niet uit. Als je een goede monteur hebt die je 7 tientjes rekent mag je niet klagen.
Maar arbeidsloon is maar een deel van de kosten die je verpakt in een monteurs-uur aan de garage betaalt. In de tijd dat jouw auto in de garage staat kan een ander er niet staan; het is niet alleen de monteur die je betaalt.
Vervolgens gaat er 19% btw vanaf naar de grote blauwe slokop (direct weg) en betaalt de garagist er nog eens omzet- en loonbelasting uit, huur, onderhoud en vaste lasten van het pand etc. Het apparaat, een cylinder gas en de bijbeborende bussen olie kosten ook allemaal wat.
Mijn punt is: voor 4 tientjes kan dit volgens mij niet uit. Als je een goede monteur hebt die je 7 tientjes rekent mag je niet klagen.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Hoe haalt zo'n apparaat alle olie eruit en kan zo'n apparaat bepalen hoeveel olie er in het systeem zit?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Tja, goede vraag.
Alleen als je van een geheel leeg systeem uitgaat moet je olie en koudemiddel in verhouding toevoegen en heb je die verhouding ook in de hand. Herbruiken van bestaande vloeistof zou betekenen dat je met onbekende samenstellingen gaat werken.
Dat gebeurt volgens mij dus ook niet (altijd); zo'n kast kan alles leegmaken en dan vullen met wat het moet zijn.
Alleen als je van een geheel leeg systeem uitgaat moet je olie en koudemiddel in verhouding toevoegen en heb je die verhouding ook in de hand. Herbruiken van bestaande vloeistof zou betekenen dat je met onbekende samenstellingen gaat werken.
Dat gebeurt volgens mij dus ook niet (altijd); zo'n kast kan alles leegmaken en dan vullen met wat het moet zijn.
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Ik was afgelopen Dinsdag 40 euro kwijt voor arico vullen en olie erbij, tevens werd hij weer volledig gevacumeerd. Oh ja was wel bij mijn schoonzoon zijn garage





groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Bovendien eist het werken met dit soort gassen een STEK-certificering. Basisopleiding, examen en op tijd hercertificeren kost ook geld en tijd (dus meer geld).
Tevens dient het afgetapte koelmiddel opgeslagen, bewaard, afgevoerd en verantwoordelijk verwerkt te worden. Kost ook geld.
gr. Ronald
Tevens dient het afgetapte koelmiddel opgeslagen, bewaard, afgevoerd en verantwoordelijk verwerkt te worden. Kost ook geld.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2013 19:39
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 218000
Kleur: blauw
Ik heb laatst de airco een beurt laten geven voor iets van 99,00 wat volgens mij ook netjes is.
Verder de discussie of iets veel geld kost of niet, je kunt natuurlijk altijd het onderste uit de kan proberen te halen maar of dit positief is voor de kwaliteit van de dienstverlening?
Verder de discussie of iets veel geld kost of niet, je kunt natuurlijk altijd het onderste uit de kan proberen te halen maar of dit positief is voor de kwaliteit van de dienstverlening?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij de meeste machines wordt het afgetapte 134a tijdelijk opgeslagen en vervolgens weer gebruikt.Ronald schreef: ....
Tevens dient het afgetapte koelmiddel opgeslagen, bewaard, afgevoerd en verantwoordelijk verwerkt te worden. Kost ook geld.
Uiteraard wordt er koudemiddel aan toegevoegd als er te weinig uitgekomen is.
Groet,
JW