vierkante aandrijflijn
Geplaatst: 09 jul 2013 19:06
Vandaag een beurt gehad en rijd (na werkplaats tijd) terug naar huis met 'vierkante' wielen. >> morgen terug.
Wat was er aan de hand? De trilling, met zwaar rommelend geluid in de cabine, was erger geworden.
Op de snelweg bij 110kmh de motor uitgezet en de 'rommel' en ratel was er nog steeds. Het zit 'm mijns inziens dus in de aandrijflijn. na al die tijd weten we dat dan. Maar wat is het? Wat in de aandrijf lijn? Ben ondertussen al enkele euro's verder.
Iemand een goed advies, cq zoek richting?? Is het dan toch een homokineet of lagering of iets dergelijks?
grt
Leon
::
In 2010 heb ik mijn C5 HDI 2.0 aangeschaft, 160000km al gelopen en met een nieuwe distributie riem. Sindsdiens heeft er iets van een trilling ingezeten, maar nooit hinderlijk genoeg: Bij 130kmh en 3700rmp een typische resonantie in de wagen.
Vorig jaar vond ik het tijd er wat mee te doen.
"Ongelijke verbranding: Verstuivers controleren en evt. vervangen." zei de dealer
Bij test bleken cil1 en cil2 inderdaad af te wijken: 4 nieuwe verstuivers er in, en 1300euri armer.
Eventjes leek(!) het echt opgelost,maar het kwam weer snel terug. (zoiets had ik ook na het wisselen van de winterbanden - uit de veren en weer terug. Nu alleen bij andere rpm's.
Gister dus een beurt gehad. OP mijn verzoek verstuivers gechecked. Ook trillen (soms) bij het remmen gemeld.
Verstuivers zijn goed. maar LV remschijf heeft een rand en is krom.
Nou, vervangen dus die handel. Ook setje nieuwe banden erbij. Weer 1000euri minder.
ik rijd naar huis: het is alleen maar erger! zo ongeveer vierkante wielen, zo klink het.
en ook als de motor op de snelweg helemaal uitstaat.
Zou het toch een homokineet zijn??! Morgen woensdag weer terug, voor een gezamenlijke testrit.
Wat was er aan de hand? De trilling, met zwaar rommelend geluid in de cabine, was erger geworden.
Op de snelweg bij 110kmh de motor uitgezet en de 'rommel' en ratel was er nog steeds. Het zit 'm mijns inziens dus in de aandrijflijn. na al die tijd weten we dat dan. Maar wat is het? Wat in de aandrijf lijn? Ben ondertussen al enkele euro's verder.
Iemand een goed advies, cq zoek richting?? Is het dan toch een homokineet of lagering of iets dergelijks?
grt
Leon
::
In 2010 heb ik mijn C5 HDI 2.0 aangeschaft, 160000km al gelopen en met een nieuwe distributie riem. Sindsdiens heeft er iets van een trilling ingezeten, maar nooit hinderlijk genoeg: Bij 130kmh en 3700rmp een typische resonantie in de wagen.
Vorig jaar vond ik het tijd er wat mee te doen.
"Ongelijke verbranding: Verstuivers controleren en evt. vervangen." zei de dealer
Bij test bleken cil1 en cil2 inderdaad af te wijken: 4 nieuwe verstuivers er in, en 1300euri armer.
Eventjes leek(!) het echt opgelost,maar het kwam weer snel terug. (zoiets had ik ook na het wisselen van de winterbanden - uit de veren en weer terug. Nu alleen bij andere rpm's.
Gister dus een beurt gehad. OP mijn verzoek verstuivers gechecked. Ook trillen (soms) bij het remmen gemeld.
Verstuivers zijn goed. maar LV remschijf heeft een rand en is krom.
Nou, vervangen dus die handel. Ook setje nieuwe banden erbij. Weer 1000euri minder.
ik rijd naar huis: het is alleen maar erger! zo ongeveer vierkante wielen, zo klink het.
en ook als de motor op de snelweg helemaal uitstaat.
Zou het toch een homokineet zijn??! Morgen woensdag weer terug, voor een gezamenlijke testrit.