C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2011 19:04
Auto: C5 1.8 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Hallo,

ik heb een vraag over mijn C5 fase 1 .

sinds ik een nieuwe (ruil)motor heb, trilt de auto bij sommige snelheden.

even opsomming van de pogingen van 'mijn monteur' (waar ik hele goede ervaring mee heb) dit op te lossen:

1 voorwielen opnieuw gebalanceerd
hielp niet
2 alles nagelopen (bouten etc waar nw motor mee vast zit, motorsteunen gecontroleerd.
alles ok : conclusie : nw banden voor
3 nieuwe(gebruikte) banden voor
trillen is een stuk minder maar bij optrekken(alleen bij acceleratie) trilt de auto rond de 30/40 km pu en rond de 90 km per uur en bij bochten is t erger. (toerental maakt niet uit, alleen snelheid)
4 nw remschijven voor, want de blokken sneden in de schijven ofzo...en trilde
nog steeds zelfde klacht, maar weer minder
5 voorwielen verwisseld met achterwielen
maakt niks uit
6 enige wat t nu nog zou kunnen zijn volgens de monteur zijn de aandrijfassen( die absoluut geen bijgeluid maken), maar hij kan absoluut niet garanderen dat de ruim 500 euro die dat kost ook de oplossing is.....

:smt198

iemand een suggestie ?
is t verantwoord om in deze staat met de auto op en neer naar zuid Frankrijk te rijden ?
alle hulp is welkom
bedankt vast
Gr
Eric
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Ik zou de aandrijfassen verdenken ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Hoe is de staat van de fusekogels en de stabilisatie hulp stangetjes :smt190
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Klinkt idd als de aandrijfas(sen).
Om daarmee naar Frankrijk te rijden? ik zou dat niet doen iig.
Was het gelijk na vervanen van de motor of enige tijd daarna?
Bij enige tijd daarna kan het zijn dat bij demonteren de hoes is gaan lekken en met te weinig vet is het snel gebeurt.
Als bij het trekken de hoes is verschoven of de kineet er uit geweest is kun je problemen verwachten.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2011 19:04
Auto: C5 1.8 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
fusekogels en de stabilisatie hulp stangetjes zal ik vragen...


Trillen was meteen na t monteren motor...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
zeker je aandrijf assen...

zijn het dezelfde als voor de ombouw?

controlleer of de rechter wel echt goed in de steun zit.
Er is ook een verhaal op het forum van een soortgelijk probleem, alleen werd
toen steeds de bak gesloopt.

Is de motorsteun ook over gezet? er is een miniem verschil in die dingen
waardoor de rechter aandrijfas net uit balans is....
Zeg maar André
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Inderdaad, dat was het verhaal van peterdb.

Bij hem was er een motor ingezet die afkomstig was van een C5 met handbak. Die heeft een andere ophanging van het aandrijfas-tussenlager dan bij hem zat, hij heeft de AM6 automaat.
Daardoor sneuvelden de bak en de aandrijfas.

Bij jou is echter die ophanging hetzelfde, het is artikelnummer 1807 N2. Daar kan het dus niet aan liggen.

Ik zie echter wel dat er een wijziging is geweest bij een bovenste ophanging, miv ORGA 8926 is de linkse steun gewijzigd van artikelnummer 1844 94 in 1844 36.
Derhalve de vraag: is bekend waar deze motor vandaan komt, zou dit een rol kunnen spelen?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2011 19:04
Auto: C5 1.8 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Hallo,

enorm bedankt voor de reacties tot nu.

Wat ik me nu afvraag is:

stel dat door de een of andere reden de aandrijfas verkeerd is gemonteerd of niet helemaal precies paste
bij het overzetten om het maar even simpel te zeggen,(ik ben een leek en ga het mn monteur voorleggen)
is dat probleem dan opgelost met nieuwe aandrijfassen, of gaan die dan ook problemen geven ??

bedankt vast,

Gr
Eric
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ik zou eerst die tip van JW natrekken.
Als de positie van de as ook maar een fractie verschilt tenopzichte van het punt waarop hij is ingesleten kun je al trillingen krijgen.
Als de motorsteun ook maar enige verandering in montagepositie brengt zou ik dat eerst proberen op te lossen.

Zelfs te zachte banden kunnen dit al veroorzaken...
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2011 19:04
Auto: C5 1.8 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Ga t zeker met mn monteur 'natrekken'.

Heb nog 2 brandende vragen

1: als de aandrijfassen niet helemaal goed zitten wat is dan de oplossing ?
zijn nieuwe aandrijfassen in the worst case scenario een definitieve oplossing ?

2 : hoe gevaarlijk is het als ik nu 2000/3000 km ga rijden ....

bedankt weer
Gr
Eric
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 152
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:54
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Identiek verschijnsel heb ik gehad toen het niveau van de LDS (hydraulische vloeistof) te laag was.
Wellicht een simpele optie om even te controleren.
Een niet functionerende hoogtesensor zou ook dit verschijnsel kunnen geven.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jun 2011 19:04
Auto: C5 1.8 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
ok, ga ik controleren...

o ja, kan het een wiellager zijn of is het trillen dat continue ??
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 152
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:54
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
een versleten wiellager geeft een heleboel (zoemende) herrie.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 dec 2010 15:24
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien
Ik zou hier geen 2000 a 3000 km mee gaan rijden, maar eerst zorgen dat het goed komt.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Wiellagers kun je eenvoudig testen. Betreffende wiel van de grond met de krik en dan het wiel draaien. Als je je hand om de veerpoot klemt voel je direkt of het lager einde oefening is.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Plaats reactie