@Crew, als het beter ergens anders past hoor of zie ik dat wel

Het volgende.
Ik heb erg veel last van trillingen van m'n C5. Inmiddels ben ik gerichter aan het zoeken waar het aan ligt. De wielen zijn al meerdere keren gebalanceerd, zonder echt het probleem op te lossen. Meerdere garages/bandenfirma's hebben al naar onbalans in de wielen gezocht, geen onbalans gemeten (of hoogteslag).
Afgelopen weekeinde had ik opeens het gevoel de trilling (die alleen in mijn stoel lijkt te zitten) te voelen op een 80km-weg. Vrij ongewoon, aangezien het zich eerst vooral liet voelen bij 105kmh en verder.
Vandaag kreeg ik de kans wat anders uit te proberen.
Op de A15, cruise control aan @120, trilling voelbaar, maar op-en-af. Niet continue. Cruise control loslaten, afremmen op de motor, trilling lijkt er nog steeds te zijn.
Opnieuw naar 120, koppeling ingetrapt, dus C5 rolt ongeremd verder. En ver**k, trilling lijkt opeens (vrijwel) afwezig. Nog een paar keer geprobeerd, en het lijkt wel reproduceerbaar.
Duss....?
Ik vermoed dat een deel van de trilling/onbalans die ik in de stoel voel, te wijten is aan motor of aandrijflijn. Maar waar moet ik het zoeken?
Motorsteun?
Koppeling?
Aandrijfas?
Vliegwiel?
Functioneel mankeert er niets aan de C5. Ik zie geen olielekkages (meet ook geen olieverlies), trekkracht is normaal, verbruik is normaal, alles werkt. Het enige dat ik sinds een paar dagen heb gemerkt (maar wat mogelijk helemaal niets hiermee te maken heeft) is dat de versnellingspook langs een braampje lijkt te schuren tussen 'vrij in het midden', tussen III en IV staand dus, en 'vrij links', dus tussen I en II.
Wie heeft een idee?
Over een ruime 2 weken mag-ie voor een grote beurt, dan laat ik de garage sowieso eens zoeken, maar als jullie al tips hebben om te focusen, of ideeen hebben om één of ander uit te sluiten...