Ik ben nieuw in dit forum. Zal me nog wel netjes voorstellen, maar val nu eerst ff met de deur in huis. Aankomende zomer hebben we een vakantie gepland naar Italië. We gaan 14 dagen uitrusten in de omgeving van Lucca. Schijnt mooi te zijn. Nu gaan we daar met de auto naar toe. Alleen zijn we op dit moment in het bezit van een Citroen Saxo 1.0i uit 1999. En je voelt het al aan komen... ruim 1350km en over de Alpen gaat hier niet mee lukken

Ik heb goede verhalen gehoord over de C5. Ruim, luxe, rijdt heerlijk, jullie kennen het wel. Nu hebben we op dit moment een budget in gedachten van 1500 euro voor een C5, en daar komt nog eens de waarde bij van onze Saxo als inruil. Ik heb het forum een beetje doorgelezen naar mindere punten van de C5 en ik kom tot iig het volgende lijstje;
- Achterklep (Break) roestgevoelig, en problemen met het slot/achterruit.
- problemen met de AGR-klep
- problemen met de kachelkraan/airco
- constructiefout aan de achterassen. banden slijten schuin af.
- storingen in het elektronica. (diverse)
- bij voorkeur geen HPi motoren. storing gevoeliger.
Maar kleine storingen/meldingen daar valt nog wel mee te rijden indien nodig. Maar hoe zit het verder op het motorische vlak? Hoe is het verder gesteld met de C5, en waar moet ik op letten bij de aanschaf. Want dat we voor de C5 gaan staat vast

Mijn voorkeur gaat uit naar een Berline 2.0 16V en ergens rond de 200k op de teller.
bijvoorbeeld deze; http://www.autodealers.nl/Citroen/C5-2. ... tails.aspx
Zeer waarschijnlijk gaan we deze C5 a.s. vrijdag bekijken. Mocht deze er op het oog goed uit zien, dan wil ik gaan overleggen om de aankoop via een andere (bekende) autogarage de aankoop te regelen. Ik hoop zo voor mezelf het risico te beperken. Kost natuurlijk wat meer, maar heb zelf weinig verstand van auto's

Heeft iemand nog tips? Of ervaring met de garage van bovenstaande link?