Pagina 1 van 2

C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 05 mar 2013 19:36
door smiling-ed
Hallo, Ik wil graag het weten wat de ervaring is bij het rijden op gas .
ik heb een C5 Break 2.0 16V new ligne business ,bouwjaar 2007, en net geen 90.000 op de teller en rijdt nu op benzine.
Omdat ik in de toekomst veel moet gaan rijden ,dacht ik er aan om een g3 installatie aan te schaffen.
Heeft iemand hier ervaring mee? maakt het wat uit bij deze km stand?en hoe gaat het met de slijtage van de motor.
alle ervaringen en vooral tips zijn welkom.
Allemaal al vast bedankt
gr Ed

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 05 mar 2013 19:40
door Herman
Gewoon doen, gaat prima en lachen bij de pomp.
Reken eerst even uit wat voor gewicht er bij kan voor dat je in een hogere belasting tarief komt, soms zitten ze er net één kilo te hoog en dat scheelt maandelijks soms net tien euro, dan een iets kleinere tank!
Zie draadje.........http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... lpg+inbouw

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 05 mar 2013 20:16
door joopbos
Onze C5 2.0 16v doet het geweldig op LPG. 100.000 km mee gereden zonder enig probleem. Er zijn meerdere merken goede gasinstallaties verkrijgbaar (hoewel ik de voorkeur geef aan Vialle LPI - direct ingespoten vloeibaar LPG). Zoek een goede inbouwspecialist. De kwaliteit van de inbouwer maakt het verschil.

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 05 mar 2013 21:09
door Klussie
3,5 ton op lpg is geen enkel probleem om dat te halen.

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 05 mar 2013 21:48
door Timo 1972
C5 en gas geen probleem. ;)

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 05 mar 2013 22:07
door Ploffie
Houd er wel rekening mee dat het achteraf laten inbouwen van een lpg installatie relatief duur is en dat je er vrij lang over doet om te gaan verdienen.
Er wordt veelal aangeraden om te zoeken naar een C5 met een lpg installatie aan boord, scheelt een boel kosten.

Maar het wil prima, gaat niks aan stuk, mijn 5 heeft er 240000 km van genoten.

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 05 mar 2013 22:19
door Herman
Gewoon hier en daar offertes aanvragen, valt best mee.
Klepsmering extra niet nodig, ik heb het er bij gekregen maar kraantje dicht gedraait, kost het ook niks.(Flaslube)
1500 a 1600 euro ongeveer zal het kosten, denk ik.

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 06 mar 2013 17:43
door smiling-ed
Bedankt voor de reacties, maar wat vinden jullie van het later inbouwen van lpg (na 90.000 km op benzine te hebben gereden )?? Is dat motorisch helemaal geen probleem?

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 06 mar 2013 17:46
door Klussie
Nee !!!!! ;)

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 06 mar 2013 17:54
door smiling-ed
ik las net iets over ~Flashtube~ dit is om de motor te beschermen bij het rijden op lpg .400ml voor 4000/5000 km????
Wie gebruikt dit op deze manier?en wat kost dat dan wel niet?

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 06 mar 2013 17:58
door Klussie
Lees het antwoord van Herman.......

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 06 mar 2013 19:25
door Timo 1972
Flashtube heeft de C5 niet nodig de C5 heeft geharde klepzittingen.

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 06 mar 2013 19:29
door Rvs63486
De terugverdientijd valt best mee.

Stel dat het inbouwen 2.000 Euro kost. Het verschil in brandstofprijs is een Euro per liter. Afhankelijk van het brandstofverbruik waar je mee rekent ben je als snel uit de kosten.

Stel 1:10 en 25.000 km per jaar dan heb je de kosten voor het inbouwen er na een jaar al uit.

Enig nadeel van gas, je maakt makkelijk meer kilometers :citrofiel

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 06 mar 2013 21:25
door Ploffie
Volgens mij is dit wel een erg kort door de bocht rekensommetje, waarbij je een aantal parameters voor het gemak over het hoofd ziet.
Verbruik op lpg is hoger, evenals de belasting..

Re: C5 en een g3 gasinstallatie

Geplaatst: 06 mar 2013 21:37
door Maartenr
Ik heb in mijn 2.0 16v bij 140.000 km nog gas laten inbouwen. Terugverdientijd valt echt wel mee. Mijn installatie kostte 1750 euro, ook met de wat hogere mrb en een beetje meer verbruik heb je dat zo terug met een euro verschil in prijs per liter brandstof. Ik heb er overigens gewoon de grootste tank in laten leggen die paste; 76 liter bruto. Die paar euro extra belasting heb ik er graag voor over om niet om de twee dagen bij de pomp te staan. Ik rijd ongeveer 1 op 10, dat is dus 600 km met een tank LPG. ( netto gaat er ongeveer 60 liter in). Mijn inbouwer is overigens Inbouwcenter Mesman in Son en Breugel.