Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 nov 2007 19:43
Auto: Citroen C5 sedan V6 Automaat Exclusive
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11515
Productienummer: 0211
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 133200
Kleur: Zwart (KTVD)
Locatie: Lisse
Contacteer:
Mijn C5 V6 aut. ph1 had volgens het boordsysteem al zo'n ruim 5.000 Km geleden een grote beurt moeten krijgen. Ik heb wel een maand of 6 geleden olie laten verversen bij de APK. Afgelopen maanden ook koelvloeistof vervangen omdat ik de thermostaat moest vervangen. Luchtfilter meteen schoon gemaakt evenals het pollen filter. Bougies heb ik klein jaar geleden al vervangen.
Nu is mijn vraag of het zinvol is om nu een grote beurt te doen of kan ik nog paar maanden voort (ik rij ruim 2.000Km /maand).
Is er ergens een (gedetailleerde) lijst met wat er bij een grote beurt (170.000km) moet worden gedaan (controles, vervangingen, afstellingen etc).
Al vast bedankt voor je reactie.
Nu is mijn vraag of het zinvol is om nu een grote beurt te doen of kan ik nog paar maanden voort (ik rij ruim 2.000Km /maand).
Is er ergens een (gedetailleerde) lijst met wat er bij een grote beurt (170.000km) moet worden gedaan (controles, vervangingen, afstellingen etc).
Al vast bedankt voor je reactie.
Groet,
Melchior
Melchior
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Als je olie en filters en dat soort zaken voor elkaar zijn en je hebt verder geen trammelant, kun je rustig een beurtje overslaan.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

Tja... 


BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Waneer is je distributie al eens vervangen? Na 10 jaar is dit wel een aandachtspunt.
Het heeft alle schijn van dat het na 2003 de 120.000km bereijkt is maar je weet het nooit als het een ex lease wagen is geweest.
Het heeft alle schijn van dat het na 2003 de 120.000km bereijkt is maar je weet het nooit als het een ex lease wagen is geweest.
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 nov 2007 19:43
Auto: Citroen C5 sedan V6 Automaat Exclusive
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11515
Productienummer: 0211
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 133200
Kleur: Zwart (KTVD)
Locatie: Lisse
Contacteer:
Distributie is bij 120.000 en bij 135.000 vervangen. Ze hadden de 1e keer de rollen niet gedaan (of niet goed vast gezet) maar, natuurlijk niets te bewijzen. De 2e keer moest de hele kop gereviseerd. Voordeel is dat ie weer als nieuw is; nadeel is dat het een kostbare grap is.
Groet,
Melchior
Melchior
Berichten: 400
Lid geworden op: 28 nov 2011 12:59
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart
Locatie: Schagen
Ik heb begrepen dat je bougie's er toch ook niet te lang in moet laten zitten?
Max 30.000 km?
Max 30.000 km?
Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Ik dacht 60 of 120K voor de bougies.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De Bosch bougies die er bij de PH2 V6 normaliter in zitten zouden elke 120.000 km gewisseld moeten worden.
Bij mijn V6 was dat ook gedaan bij 120 kkm, toch heb ik ze kort geleden bij 170 kkm opnieuw laten wisselen. Dat is gelijk meegenomen met de wissel van de bobines >> BERU's. De zaak lag toch los.
Daarbij bleek dat ze er nog goed uitzagen, maar dat de electrodenafstand wel groter was dan de 0,9 mm die ze horen te zijn. Voor wat het waard is....
Groet,
JW
Bij mijn V6 was dat ook gedaan bij 120 kkm, toch heb ik ze kort geleden bij 170 kkm opnieuw laten wisselen. Dat is gelijk meegenomen met de wissel van de bobines >> BERU's. De zaak lag toch los.
Daarbij bleek dat ze er nog goed uitzagen, maar dat de electrodenafstand wel groter was dan de 0,9 mm die ze horen te zijn. Voor wat het waard is....
Groet,
JW
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 dec 2010 15:24
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien
Ik ben persoonlijk meer van de andere school: gewoon op tijd je beurtjes laten uitvoeren, dan blijft je dame in topvorm en voorkom je ellende of duurdere reparaties door achterstallig onderhoud.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Helemaal mee eens, maar hier is meer het omgekeerde gaande; er is al zoveel vervangen dat er weinig tot niet overblijft wat niet dubbel gedaan zou zijn bij een beurt...
Ik kies er ook nog wel eens voor om distri te laten doen tussen 2 beurten in (dus voor de 'zwarte' beurt). Kleinere rekeningen zijn toch wat makkelijker te verhapstukken en op 120K km maakt die paar duizend km eerder weinig uit...
Ik kies er ook nog wel eens voor om distri te laten doen tussen 2 beurten in (dus voor de 'zwarte' beurt). Kleinere rekeningen zijn toch wat makkelijker te verhapstukken en op 120K km maakt die paar duizend km eerder weinig uit...
Johan
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Mee eens, gewoon op schema lopen en op tijd (laten) doen. Een goede garage schoont ook de remklauwen elke beurt (indien nodig) zodat jij je hier niet over 6/9 maanden meldt met een boos verhaal over vastgelopen/vastgeroeste remmen.
Waarom laat je olie verversen voor de APK ? Tis geen onderdeel van de keuring, kan je gerust mee doorrijden.
gr. Ronald
Waarom laat je olie verversen voor de APK ? Tis geen onderdeel van de keuring, kan je gerust mee doorrijden.

gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 nov 2007 19:43
Auto: Citroen C5 sedan V6 Automaat Exclusive
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11515
Productienummer: 0211
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 133200
Kleur: Zwart (KTVD)
Locatie: Lisse
Contacteer:
Misschien moet ik toch maar een beurt laten doen......:
Vanochtend slecht starten vervolgens op 5 pitjes lopen met katalysatorstoring, uitlaatgasstoring, knipperend motorsymbooltje op dashbord. Toch stukje gereden. Toch maar gestopt en motor uitgezet. Daarna weer gestart en alles lijkt weer normaal; behalve de uitlaatgasstoringsmelding, die blijft komen.
Ik vermoed 1 van de bobines? Of hebben jullie andere suggesties?
Vanochtend slecht starten vervolgens op 5 pitjes lopen met katalysatorstoring, uitlaatgasstoring, knipperend motorsymbooltje op dashbord. Toch stukje gereden. Toch maar gestopt en motor uitgezet. Daarna weer gestart en alles lijkt weer normaal; behalve de uitlaatgasstoringsmelding, die blijft komen.
Ik vermoed 1 van de bobines? Of hebben jullie andere suggesties?
Groet,
Melchior
Melchior
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Weet je niet dat je bij de V6 behalve een reservewiel ook een reservebobine moet hebben 

Johan
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
maar het falen daarvan heeft dan weer geen relatie met onderhoud.
Grote en kleine beurten bestaan al heel lang niet meer, je hebt onderhoud wat bij elke beurt moet gebeuren (filters, olie etc.) en onderhoud met z'n eigen schema (d-riem, DOT4, kvs, Eolys), bij elke normale beurt moet je dus kijken of er ook iets "groots" bij hoort. Dat is soms elke 60dkm, soms elke 120dkm, of zelfs elke 240dkm.
Alle C5's behalve de 1.6HDi doen het prima met ondehoud om de 30dkm, dan kan je ook de normale schema's voor remmen, kvs, riemen etc aanhouden, omdat die nog steeds op 60-120 etc vallen.
Grote en kleine beurten bestaan al heel lang niet meer, je hebt onderhoud wat bij elke beurt moet gebeuren (filters, olie etc.) en onderhoud met z'n eigen schema (d-riem, DOT4, kvs, Eolys), bij elke normale beurt moet je dus kijken of er ook iets "groots" bij hoort. Dat is soms elke 60dkm, soms elke 120dkm, of zelfs elke 240dkm.
Alle C5's behalve de 1.6HDi doen het prima met ondehoud om de 30dkm, dan kan je ook de normale schema's voor remmen, kvs, riemen etc aanhouden, omdat die nog steeds op 60-120 etc vallen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije