Info:storing tgv uitbranden elektrisch pompje tbv. nakoeling turbo.
Vorig jaar heb ik melding gemaakt dat de THP motor van mijn Tourer Comfort bj. sept. 2010 bij km stand 13.500 km tgv de ketting perikelen/vervuiling een nieuwe cilinderkop ed. heeft gekregen.Daarna probleemloos gereden met oa caravan [1500kg] naar Oostenrijk.
Van de week storing melding:storing motormanagement bij km stand 28.000km .
Ik vreesde voor het ergste,dat weer de motor zelf weer voor problemen zou zorgen.
Citroen dealer heeft uitgelezen en doorgemeten en stelde vast dat de zekering van 5 Amp in motorcompartiment was doorgebrand en ook het elektrisch pompje voor de turbo was uitgebrand.Oorzaak???
Eea. is door dealer keurig verholpen.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 18 aug 2011 17:16
Auto: C5 tourer 1.6THP comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 36000
Kleur: gris
C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 02 aug 2012 14:52
Auto: c5 break 2.0 136pk hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1
Kleur: zwart
draad die mogelijk slechtcontact heeft.
Pompje die begint vast te komen, 5A is ook wel weinig,moet niet veel gebeuren of dat zal springen.
Pompje die begint vast te komen, 5A is ook wel weinig,moet niet veel gebeuren of dat zal springen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
En dus is het goed dat die zekering "maar" 5A is.
De motor is doorgebrand, dát is de oorzaak van de te grote stroom. Met een grotere zekering zou dat doorbranden langer hebben kunnen doorgaan, met mogelijk ernstige gevolgen, zoals brand.
De vraag is wel of de turbo hier niet van geleden heeft. Hij werd immers niet meer gekoeld....
Groet,
JW
De motor is doorgebrand, dát is de oorzaak van de te grote stroom. Met een grotere zekering zou dat doorbranden langer hebben kunnen doorgaan, met mogelijk ernstige gevolgen, zoals brand.
De vraag is wel of de turbo hier niet van geleden heeft. Hij werd immers niet meer gekoeld....
Groet,
JW

