Goeie zondagmorgen allemaal!
Toen ik vorige week mijn stabilisatorstangetjes liet vervangen bij Citonda in delfgauw vroeg de garagehouder aan mij of ik een soort van bijna dieselachtig motorgeluid had bij koude motor,schijnt een kwaaltje te zijn bij de V6. Dit is idd het geval,zij het kortstondig.
De garagehouder stelde mij toen voor om de motor een keer te laten "flushen"...
Wat doet dit precies en wat haalt het uit? Iemand hier ervaring mee?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2012 19:48
Auto: C5 Berline Exclusive 3.0 V6 Aut
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 102000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Rotterdam
Ser1976 (11,2 l/100km)
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik heb het wel gezien bij motorblokken van rallywagens en bij vliegtuigmotoren maar nog niet bij dealers van de populaire merken personenauto's
Het werkt (bijna) net zo als het flushen van de automatische versnellingsbakken.
Daarover kun je een heel verhaal met foto's vinden op deze site.
De oude olie wordt afgetapt, er wordt spoelolie gevuld en het oliecircuit wordt daarmee gedurende langere of kortere tijd doorgespoeld met stilstaande motor.
Bij de Mazda MX5 hadden we veel problemen met hangende klepstoters en daar deden we een liter of drie hydraulische olie in de motor samen met een nieuw oliefilter en lieten we de motor een half uur stationair lopen.
Daar hadden we dus onze eigen flush.
Het werkt (bijna) net zo als het flushen van de automatische versnellingsbakken.
Daarover kun je een heel verhaal met foto's vinden op deze site.
De oude olie wordt afgetapt, er wordt spoelolie gevuld en het oliecircuit wordt daarmee gedurende langere of kortere tijd doorgespoeld met stilstaande motor.
Bij de Mazda MX5 hadden we veel problemen met hangende klepstoters en daar deden we een liter of drie hydraulische olie in de motor samen met een nieuw oliefilter en lieten we de motor een half uur stationair lopen.
Daar hadden we dus onze eigen flush.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Al veel over geschreven , ... al op gezocht 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24