Pagina 1 van 1
luchtpompje C5 typenr. 1618E4
Geplaatst: 07 nov 2012 17:37
door willemstol
Er blijft een melding branden op mijn dashboard: "storing uitlaatgas" het blijkt dat er een pompje is dat de uitlaatgassen bij de koude start aanblaast.
Dit pompje is waarschijnlijk kapot. Weet iemand waar dit pompje zich bevindt onder de motorkap en of dit ergens tweedehands voorhanden is?
Re: luchtpompje C5 typenr. 1618E4
Geplaatst: 07 nov 2012 18:00
door Klussie
Deze zit ergens onder je accubak verstopt.
Zit ook een filterje voor wat je eerst even schoon kan maken.
Re: luchtpompje C5 typenr. 1618E4
Geplaatst: 07 nov 2012 21:09
door GW-tje
Waaruit is jou gebleken dat dit probleem door je luchtpompje werd veroorzaakt? De luchtpomp zit behoudens zijn relais niet in het MM voor zover ik weet, dus daar komen geen meldingen van.
Re: luchtpompje C5 typenr. 1618E4
Geplaatst: 08 nov 2012 08:57
door exroosje
Ik meende dat je hem via het MM ook kunt uitschakelen , (quick & dirty fix) als we het tenminste over de luchtpomp van de 2l benzine ph1 hebben die bij de koude start gebruikt wordt om de emissies wat omlaag te brengen.
Dan zal de MM hem ook wel monitoren toch?
Re: luchtpompje C5 typenr. 1618E4
Geplaatst: 08 nov 2012 12:03
door GW-tje
Ik heb dat met de Lexia nog niet gezien? Welk menu zou dat moeten zitten en waarom zou je dit willen? Loopt de motor koud dan beter?
Re: luchtpompje C5 typenr. 1618E4
Geplaatst: 08 nov 2012 18:10
door exroosje
Je zou hem kunnen uitvinken van de aanwezige zaken lijst (net als bv het FAP).
Zie bv hier
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... p&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... mp#p337408" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: luchtpompje C5 typenr. 1618E4
Geplaatst: 08 nov 2012 20:32
door GW-tje
Als het zou kunnen, gaat je motor daar niet beter van lopen. Waarom zou je dat dan willen?
Re: luchtpompje C5 typenr. 1618E4
Geplaatst: 09 nov 2012 14:36
door exroosje
Als je geen zin hebt geld uit te geven aan vervanging als ie stuk is dus.
Quick& dirty fix. Dat ie koud wat slechter loopt neem je voor lief (warm doet ie immers niets). En dat je wat extra rommel het milieu in gooit boeit je dan ook niet.
Zou niet mijn oplossing zijn, maar kan wel een stap in probleemanalyse zijn.