Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2012 14:03
Auto: C5 Break 2003 1.8 LPG G-3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244000
Kleur: zilver
Ik ben ten einde raad met mijn C5. Het begon met onregelmatig lopen op lpg, ik heb naar aanleiding hiervan de bougies vervangen (nkg 7 serie bougies), de olie en alle filters vervangen. Dit werkte allemaal niet dus heb ik de lpg verdamper laten reviseren, deze was er heel slecht aan toe.
Hij loopt op lpg nu vrijwel vlekkeloos, af en toe een beetje sputteren.
Het probleem nu is dat hij bij het starten op benzine, wat al heel moeizaam gaat, ik de eerste 20 seconden gewoon niks kan. Ik kan het gaspedaal vol intrappen en dan sputtert hij tussen de 1500 en 2000 toeren. Ik moet nu eerst een halve minuut wachten, dan even lekker gas geven en dan kan ik een keer normaal wegrijden. Hij heeft bij dit wegrijden de eerste 2 kilometer het ook vrij zwaar, slecht optrekken en af en toe niet reageren op het gaspedaal. Wat kan het nog zijn, brandstoffilter, heb geen idee hoe deze te vervangen... Kan iemand mij helpen of herkent iemand dit?
Hij loopt op lpg nu vrijwel vlekkeloos, af en toe een beetje sputteren.
Het probleem nu is dat hij bij het starten op benzine, wat al heel moeizaam gaat, ik de eerste 20 seconden gewoon niks kan. Ik kan het gaspedaal vol intrappen en dan sputtert hij tussen de 1500 en 2000 toeren. Ik moet nu eerst een halve minuut wachten, dan even lekker gas geven en dan kan ik een keer normaal wegrijden. Hij heeft bij dit wegrijden de eerste 2 kilometer het ook vrij zwaar, slecht optrekken en af en toe niet reageren op het gaspedaal. Wat kan het nog zijn, brandstoffilter, heb geen idee hoe deze te vervangen... Kan iemand mij helpen of herkent iemand dit?
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Zeg ik iets doms als ik je vraag of je al bij de dealer bent geweest om eventuele storingen te laten uitlezen?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

C5club Die-Hard


Berichten: 525
Lid geworden op: 05 mei 2012 18:58
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwe Pekela
ik ben niet heel deskundig maar het lijkt mij erop dat de computer ergens een verkeerde waarde krijgt.
misschien een luchtmassameter oid, stotteren kan betekenen dat ie niet genoeg brandstof krijgt.
iets wat ik ook zou vermoeden aangezien hij op lpg wel goed loopt.
maar inderdaad uitlezen zou de eerste stap moeten zijn.
misschien een luchtmassameter oid, stotteren kan betekenen dat ie niet genoeg brandstof krijgt.
iets wat ik ook zou vermoeden aangezien hij op lpg wel goed loopt.
maar inderdaad uitlezen zou de eerste stap moeten zijn.

C5club Newbie


Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2012 14:03
Auto: C5 Break 2003 1.8 LPG G-3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244000
Kleur: zilver
Hij is al 2x uitgelezen, de Katalysator is waarschijnlijk kapot. Maar volgens de dealer kan dat niet de oorzaak zijn. Als hij een beetje warm is loopt hij goed, het is puur bij het opstarten.

C5club Fan


Berichten: 89
Lid geworden op: 24 dec 2010 10:01
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10222CJ
Productienummer: 10295
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: zwart
Locatie: Bussum
Vrijwel hetzelfde gehad met mijn 2.0 16v op LPG, dit was over na het vervangen van de accu, bij uitlezen door de garage kwamen er geen fouten tevoorschijn. Hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn, maar kan wel.
Heeft overigens niets te maken met LPG, hij doet het alleen als hij koud is.
Groeten,
Fred
Heeft overigens niets te maken met LPG, hij doet het alleen als hij koud is.
Groeten,
Fred
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Als je kat kapot is, moet je dashboard ook krom staan van de piepjes en lampjes en meldingen over een emissiestoring. Ik zie daar niets over. Zitten je klepstoters niet vast?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Doet de auto ook moeilijk als je door blijft rijden op benzine?
Dus doet hij altijd moeilijk op benzine en helemaal niet op gas? Of doet hij het na een tijdje op gas ook prima op benzine?
Dan zou het namelijk in het benzine-circuit (tank, tankfiltertje, benzinepomp, slangen etc.) kunnen zitten.
Houd je de tank wel altijd redelijk gevuld met redelijk verse benzine?
Dus doet hij altijd moeilijk op benzine en helemaal niet op gas? Of doet hij het na een tijdje op gas ook prima op benzine?
Dan zou het namelijk in het benzine-circuit (tank, tankfiltertje, benzinepomp, slangen etc.) kunnen zitten.
Houd je de tank wel altijd redelijk gevuld met redelijk verse benzine?
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
1) Welke olie zit er in je C5 (??w??)
2) Hoeveel benzine zit er ECHT in je tank
3) Aftanken met 98 ipv 95 en flesje injector-/bezninesysteemreiniger erin. Daarna een weekje alleen op benzine rijden. Zorg wel dat je wat kilometers maakt, anders heeft dat geen zin.
Ik had hetzelfde en gezien je maatregelen zou dit in de olie, maar meerwaarschijnlijk je injectoren kunnen zitten (Euro95 smeert slecht, arm mengsel) en die zijn mogelijk vuil/verstopt/vast gaan zitten.
2) Hoeveel benzine zit er ECHT in je tank
3) Aftanken met 98 ipv 95 en flesje injector-/bezninesysteemreiniger erin. Daarna een weekje alleen op benzine rijden. Zorg wel dat je wat kilometers maakt, anders heeft dat geen zin.
Ik had hetzelfde en gezien je maatregelen zou dit in de olie, maar meerwaarschijnlijk je injectoren kunnen zitten (Euro95 smeert slecht, arm mengsel) en die zijn mogelijk vuil/verstopt/vast gaan zitten.
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
In elk geval NOOIT je laten verleiden om zomaar je kat te vervangen. Een kat is altijd vervolgschade en eerst moet de oorzaak van je storing opgelost zijn.
Meldingen over je kat krijg je omdat het MM signaleert dat er rotzooi uit de kat komt. Maar dat kan dus prima komen omdat die niet het juiste mengsel krijgt aangeboden.
Het woord is hier nog niet gevallen, maar moeten we niet de temp sensor verdenken. Hij rijdt koud slecht, vooral op benzine. Gas is veel minder gevoelig voor een verkeerde waarde omdat deze eingelijk bij koude motor geen verrijking nodig heeft en benzine wel. En dat is consistent met de storing.
Een beetje diiagnose technicus moet dit probleem op kunnen lossen. Zeker omdat het op benzine gebeurt.
Meldingen over je kat krijg je omdat het MM signaleert dat er rotzooi uit de kat komt. Maar dat kan dus prima komen omdat die niet het juiste mengsel krijgt aangeboden.
Het woord is hier nog niet gevallen, maar moeten we niet de temp sensor verdenken. Hij rijdt koud slecht, vooral op benzine. Gas is veel minder gevoelig voor een verkeerde waarde omdat deze eingelijk bij koude motor geen verrijking nodig heeft en benzine wel. En dat is consistent met de storing.
Een beetje diiagnose technicus moet dit probleem op kunnen lossen. Zeker omdat het op benzine gebeurt.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Hé...je bent me voor met die beruchte sensor. 

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Ik wou het ook niet zeggen
maar dacht al wel " waar blijft ie? "
maar dacht al wel " waar blijft ie? "

Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 27 sep 2012 15:00
Auto: C5-3 Tourer Ligne Business 2.0benzine
Opties: navigatie, wegklapbare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11487CJ
Productienummer: 10373
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 167000
Kleur: antraciet
Locatie: heemskerk
heb een 2.0 benzine die had als probleem dat hij inhield in de eerste minuut na de koude en warme start hij reed goed maar bij de eerst komende kruising ging hij inhouden en was het zelfs zo dat het gaspedaal niet reageerde.
Motor stond gewoon stom te pruttelen.
Gaf na de start of bij dat gepruttel op een gegeven moment uitlaat emmisiestoring aan daar was ik weer blij mee heb je iets om mee bij de garage aan te komen.
Na wat geduld en intrappen van het gaspedaal deed hij het ineens weer en reed verder probleemloos tot de volgende keer dat ik hem starte (warm of koud maakte niet uit).
In eerste instantie verving men het gaspedaal maar dat was het probleem niet.
Na 3 weken gedoe tijdens vakantie werd na de vakantie een sensor van de lambasonde vervangen en software opnieuw geupdate.
Was een garantiekwestie in mijn geval ivm aankoop.
Sindsdien is de auto perfekt en probleemloos dus in mijn geval was de Lambasonde sensor de oorzaak.
Die gaf verkeerde uitlaatwaardes door waar de inlaat op reageerde en de auto dus slecht liep inhield e.d..
Motor stond gewoon stom te pruttelen.
Gaf na de start of bij dat gepruttel op een gegeven moment uitlaat emmisiestoring aan daar was ik weer blij mee heb je iets om mee bij de garage aan te komen.
Na wat geduld en intrappen van het gaspedaal deed hij het ineens weer en reed verder probleemloos tot de volgende keer dat ik hem starte (warm of koud maakte niet uit).
In eerste instantie verving men het gaspedaal maar dat was het probleem niet.
Na 3 weken gedoe tijdens vakantie werd na de vakantie een sensor van de lambasonde vervangen en software opnieuw geupdate.
Was een garantiekwestie in mijn geval ivm aankoop.
Sindsdien is de auto perfekt en probleemloos dus in mijn geval was de Lambasonde sensor de oorzaak.
Die gaf verkeerde uitlaatwaardes door waar de inlaat op reageerde en de auto dus slecht liep inhield e.d..
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Kijk, da's iets om mee aan de slag te gaan,
wie weet verhelpt 't al je problemen
en kun je weer genieten van een prettig rijdende C5

wie weet verhelpt 't al je problemen

en kun je weer genieten van een prettig rijdende C5

Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......

C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 24 apr 2016 13:45
Auto: citroën c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: groen
Locatie: Apeldoorn
Goedemiddag,
Mijn naam is Erwin en ik ben woonachtig in Apeldoorn. Sinds kort heb ik mij aangemeld en inmiddels veel gelezen over ook helaas voor mij een bekend probleem, het slecht lopen tijdens enkel de opwarmfase.
Ik rij een C5 1.8 16v break, benzine van het bouwjaar 2002. Km. stand: 200.000.
Sinds afgelopen winter ondervind ik enkel 's morgens hinder van een onregelmatig (wel direct startend!) stationair draaiende motor en stotterend rijgedrag bij t gas geven.
Geen enkele melding gehad op het display!
De dealer heeft hem nu twee keer uitgelezen. Eerste keer geen storingsmelding. In december tijdens tweede bezoek de melding "meervoudige cylinderoverslag" en onlangs bij eigen garage melding P300 uitgelezen.
Inmiddels zijn de volgende handelingen verricht bobine - koelvloeistof temp sensor - bougies (NGK) - flush - nieuwe olie Castrol 0w30 (toevoeging Wynn's kleppen reiniger) en filter vervangen. Stappenmotor, gasklephuis en MAP sensor gereinigd (remmen reiniger).
Dit heeft niet tot enig verbetering geleid. Mijn huidige garage constateerde deze week een hoge CO-waarde en olieverbruik (na verversing 1 liter op ca 1200 km.) Sinds afgelopen week ruik ik tijdens het uitstappen in de parkeergarage "soms" een oliegeur. Geen lekkage.
Vanochtend heb ik de bougies er uit gedraaid waarbij alle 4 nattig van olie (misschien door de 0W30 ?) waren en twee ipv grijs, toch enigszins zwartig toonden. Ook constateerde ik een gebroken slang van de carter-ventilatie. Kan tijdens demontage van bobine gebeurd zijn..
De dealer denkt aan de klepstoters (vervangen) maar de huidige monteur twijfelt aangezien het een 1.8 betreft en hij ze niet hoort tikken. Auto rijd warm perfect.
De auto rijd wel sinds kort voornamelijk korte ritten.
Al met al een lang verhaal geworden waarvoor mijn excuses. Maar ik hoop dat er iemand een idee heeft of kan bevestigen dat de klepstoters van deze 1.8 ook het probleem kunnen zijn. Ik dacht dat dit voornamelijk bij de 2 liters aan de orde was.
Mijn naam is Erwin en ik ben woonachtig in Apeldoorn. Sinds kort heb ik mij aangemeld en inmiddels veel gelezen over ook helaas voor mij een bekend probleem, het slecht lopen tijdens enkel de opwarmfase.
Ik rij een C5 1.8 16v break, benzine van het bouwjaar 2002. Km. stand: 200.000.
Sinds afgelopen winter ondervind ik enkel 's morgens hinder van een onregelmatig (wel direct startend!) stationair draaiende motor en stotterend rijgedrag bij t gas geven.
Geen enkele melding gehad op het display!
De dealer heeft hem nu twee keer uitgelezen. Eerste keer geen storingsmelding. In december tijdens tweede bezoek de melding "meervoudige cylinderoverslag" en onlangs bij eigen garage melding P300 uitgelezen.
Inmiddels zijn de volgende handelingen verricht bobine - koelvloeistof temp sensor - bougies (NGK) - flush - nieuwe olie Castrol 0w30 (toevoeging Wynn's kleppen reiniger) en filter vervangen. Stappenmotor, gasklephuis en MAP sensor gereinigd (remmen reiniger).
Dit heeft niet tot enig verbetering geleid. Mijn huidige garage constateerde deze week een hoge CO-waarde en olieverbruik (na verversing 1 liter op ca 1200 km.) Sinds afgelopen week ruik ik tijdens het uitstappen in de parkeergarage "soms" een oliegeur. Geen lekkage.
Vanochtend heb ik de bougies er uit gedraaid waarbij alle 4 nattig van olie (misschien door de 0W30 ?) waren en twee ipv grijs, toch enigszins zwartig toonden. Ook constateerde ik een gebroken slang van de carter-ventilatie. Kan tijdens demontage van bobine gebeurd zijn..
De dealer denkt aan de klepstoters (vervangen) maar de huidige monteur twijfelt aangezien het een 1.8 betreft en hij ze niet hoort tikken. Auto rijd warm perfect.
De auto rijd wel sinds kort voornamelijk korte ritten.
Al met al een lang verhaal geworden waarvoor mijn excuses. Maar ik hoop dat er iemand een idee heeft of kan bevestigen dat de klepstoters van deze 1.8 ook het probleem kunnen zijn. Ik dacht dat dit voornamelijk bij de 2 liters aan de orde was.
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Is deze nou een lpg uitvoering of verdient je verhaal een nieuw draadje? Is de carterontluchting al gemaakt?