Een Citroën ...?
Geplaatst: 19 aug 2012 14:49
Hallo allemaal,
Ik ben Jeannot en woon in Capelle a/d IJssel. Sinds kort eigenaar van een C5 break uit november 2002. Hiervoor 20 jaar Ford gereden. De C5 is eigenlijk de schuld van mijn vrouw. Ik vroeg haar opzoek te gaan naar een vervanging voor de Ford. Een ruime station voor het gezin op LPG waren de enige 2 eisen. De C5 haar keuze.
De C5 is onze eerste Citroën ervaring. De auto bevalt zo goed dat ik enthousiast geworden ben. Inmiddels al het Haynes manual gekocht om me wat meer in de auto te verdiepen. Logischerwijs ook op internet aan het zoeken geweest waar ik blij verrast gelijk al direct deze site tegen kwam.
Inmiddels zijn we net terug van een vakantie in zuid-Frankrijk. De auto deed het prima en is lekker comfortabel. Slechts even geschrokken van een een kennelijke "undocumented feature" van de brandstofcomputer. Nivo wordt uitgelezen bij contact aanzetten en daarna afgeboekt a.d.h.v. gemeten verbruik. Zo raakt op het dashboard een volle benzinetank leeg inclusief een brandend reserve lampje. Apart als je op gas rijdt. Even je contact uit en weer aanzetten en je benzinetank is weer vol. Ik zal vast niet de eerste zijn die dit ervaart en dit staat dus vermoedelijk wel ergens in de topics. Deze ga ik nog een beetje doornemen.
Jeannot
Ik ben Jeannot en woon in Capelle a/d IJssel. Sinds kort eigenaar van een C5 break uit november 2002. Hiervoor 20 jaar Ford gereden. De C5 is eigenlijk de schuld van mijn vrouw. Ik vroeg haar opzoek te gaan naar een vervanging voor de Ford. Een ruime station voor het gezin op LPG waren de enige 2 eisen. De C5 haar keuze.
De C5 is onze eerste Citroën ervaring. De auto bevalt zo goed dat ik enthousiast geworden ben. Inmiddels al het Haynes manual gekocht om me wat meer in de auto te verdiepen. Logischerwijs ook op internet aan het zoeken geweest waar ik blij verrast gelijk al direct deze site tegen kwam.
Inmiddels zijn we net terug van een vakantie in zuid-Frankrijk. De auto deed het prima en is lekker comfortabel. Slechts even geschrokken van een een kennelijke "undocumented feature" van de brandstofcomputer. Nivo wordt uitgelezen bij contact aanzetten en daarna afgeboekt a.d.h.v. gemeten verbruik. Zo raakt op het dashboard een volle benzinetank leeg inclusief een brandend reserve lampje. Apart als je op gas rijdt. Even je contact uit en weer aanzetten en je benzinetank is weer vol. Ik zal vast niet de eerste zijn die dit ervaart en dit staat dus vermoedelijk wel ergens in de topics. Deze ga ik nog een beetje doornemen.
Jeannot