Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 45
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:12
Auto: C5 2.0HDi 16 V sedan
Opties: Myway wegklap trekh Bl.th. Tel.Drl
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11760
Productienummer: 10280
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 124758
Kleur: noir perla nera
Locatie: Spannum
Rijdend op de Duitse autobaan in de buurt van Munchen, werden wij geconfronteerd met een explosie, welke naar mijn gedachten in het uitlaat systeem plaatsvond .
deze was zo heftig en zwaar dat ik dacht dat het gebeurd was met de dame.
Het vermogen viel weg en de dame sukkelde rustig verder.
Daar zit je dan in de steile heuvels van Beieren met een caravan achter je aan. op de autobahn.
geen trekkracht meer en emissie storing gloeiend op het dashboard.
Voor het eerst rijden in de vakantie met de 2.0 16 V HDIF autom. met caravan en dan deze gewaarwording.
Tot zover was de reis voorbeeldig verlopen. Maar zo durfden wij niet door Oostenrijk.
Maar een goed vakantieganger heeft ook telefoon mee, dus de thuis garage gebeld,
uitgelegd! en de vraag was meteen hebben jullie getankt in Duitsland ,Ja Shell Feul save diesel
Dit was de boosdoener. schijnt zoveel meuk aan toegevoegd te zijn en dit stuurt de uitlaat gas controle in de war waarna de storing optreedt. Enfin een harde reset zou de storing laten verdwijnen.
zogezegd zo gedaan. en de rest van de vakantie met diverse tankbeurten is de storing niet weer geweest. totdat we weer huiswaarts gingen en weer moesten tanken in Duitsland.
en wederom , de zelfde storing ook met het zelfde verloop ,, explosief kwam hij er in. Was wel diesel bij een ander merk vandaan.
Kortom Diesel in Duitsland is rare meuk. zeker aan de autobahn.
deze was zo heftig en zwaar dat ik dacht dat het gebeurd was met de dame.
Het vermogen viel weg en de dame sukkelde rustig verder.
Daar zit je dan in de steile heuvels van Beieren met een caravan achter je aan. op de autobahn.
geen trekkracht meer en emissie storing gloeiend op het dashboard.
Voor het eerst rijden in de vakantie met de 2.0 16 V HDIF autom. met caravan en dan deze gewaarwording.
Tot zover was de reis voorbeeldig verlopen. Maar zo durfden wij niet door Oostenrijk.
Maar een goed vakantieganger heeft ook telefoon mee, dus de thuis garage gebeld,
uitgelegd! en de vraag was meteen hebben jullie getankt in Duitsland ,Ja Shell Feul save diesel
Dit was de boosdoener. schijnt zoveel meuk aan toegevoegd te zijn en dit stuurt de uitlaat gas controle in de war waarna de storing optreedt. Enfin een harde reset zou de storing laten verdwijnen.
zogezegd zo gedaan. en de rest van de vakantie met diverse tankbeurten is de storing niet weer geweest. totdat we weer huiswaarts gingen en weer moesten tanken in Duitsland.
en wederom , de zelfde storing ook met het zelfde verloop ,, explosief kwam hij er in. Was wel diesel bij een ander merk vandaan.
Kortom Diesel in Duitsland is rare meuk. zeker aan de autobahn.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Vreemd hoor ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ja, nog nooit meegemaakt in mijn "dieseltijdperk". Toch gevoelige motoren die HDI's...
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Ik woon al jaren in Duitsland en tank hier meestal ook en niet een bepaald merk.
Ik heb dit nog nooit mee gemaakt en ook bekenden van mij hier niet.
Toeval, of er is toch iets mis met jou auto.
Ik heb dit nog nooit mee gemaakt en ook bekenden van mij hier niet.
Toeval, of er is toch iets mis met jou auto.
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ken het verhaal ook niet...
vaak genoeg met de HDI in duitsland getankt...
vaak genoeg met de HDI in duitsland getankt...
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Er rijden best veel HDI's in Duitsland, de meeste tanken daar ook.
Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is.
Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 45
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:12
Auto: C5 2.0HDi 16 V sedan
Opties: Myway wegklap trekh Bl.th. Tel.Drl
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11760
Productienummer: 10280
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 124758
Kleur: noir perla nera
Locatie: Spannum
Volgens de garagisten, welke ik hier benaderd heb omtrent dit euvel, zeggen zij dat dit te maken heeft met het bijvoegen van Bio brandstof welke in een veel hogere mate aanwezig is in de Duitse diesel. Dit schijnt op langere termijn desastreus te kunnen wezen op de nieuwe dieselmotoren
kapotte verstuivers en of brandstofpomp.
kapotte verstuivers en of brandstofpomp.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Lijkt me een beetje onzin want PSA's eigen vloot loopt al heel lang deels op B30 juist om die gevoeligheid te testen. Ook de div, Franse overheidsdiensten rijden met hoger percentages BioDiesel dan je normaal aan de pomp tankt.
B30 is gewoon toegestaan op alle HDi's:
http://www.green-car-guide.com/peugeot- ... iesel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier:
http://www.datamonitor.com/store/News/p ... E7A205B87A" onclick="window.open(this.href);return false;
B30 is gewoon toegestaan op alle HDi's:
http://www.green-car-guide.com/peugeot- ... iesel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier:
http://www.datamonitor.com/store/News/p ... E7A205B87A" onclick="window.open(this.href);return false;
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
De diesel in je tank veranderd niet door de ECU te resetten. Het enige wat veranderd zijn de adaptiewaardes die je motormanagement zuur verdiend heeft. Jammer dat je de auto niet hebt kunnen laten uitlezen bij een lokale dealer. Dan wist je zeker wat het probleem was. Want zo extreem lijkt ook mij vrij sterk. Voor hetzelfde geld is er iets met je DPF oid.
Overigens liep mijn auto ook vrij ruk op Duitse diesel. Dit was geen PSA maar GM-Opel (Saab 9-3 2.2 TiD). Het is geen totaal broodje-aap, want er zijn meerdere problemen mee bekend. Alleen niet zo extreem als deze.
Het feit dat Duitse auto's prima op Duitse diesel rijden, is logisch als je in ogenschouw neemt dat de auto van TS weer reed na een ECU-reset. De Bio-diesel is de norm voor die (Duitse) ECU's. Dat is zijn uitgangspunt geworden na kilometerslang parameters verzamelen.
Dat bij een plotselinge volle tank van bio-diesel de ECU gaat tegensputteren, vind ik zo gek nog niet. Alleen zo extreem?!
Overigens liep mijn auto ook vrij ruk op Duitse diesel. Dit was geen PSA maar GM-Opel (Saab 9-3 2.2 TiD). Het is geen totaal broodje-aap, want er zijn meerdere problemen mee bekend. Alleen niet zo extreem als deze.
Het feit dat Duitse auto's prima op Duitse diesel rijden, is logisch als je in ogenschouw neemt dat de auto van TS weer reed na een ECU-reset. De Bio-diesel is de norm voor die (Duitse) ECU's. Dat is zijn uitgangspunt geworden na kilometerslang parameters verzamelen.
Dat bij een plotselinge volle tank van bio-diesel de ECU gaat tegensputteren, vind ik zo gek nog niet. Alleen zo extreem?!
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik kan wel een eind met je verhaal meekomen coffeecup.
De TS heeft een diesel van de nieuwste generatie waarvan de ecu inderdaad vrij veel autoadaptieve kenvelden heeft.
De TS heeft een diesel van de nieuwste generatie waarvan de ecu inderdaad vrij veel autoadaptieve kenvelden heeft.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 45
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:12
Auto: C5 2.0HDi 16 V sedan
Opties: Myway wegklap trekh Bl.th. Tel.Drl
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11760
Productienummer: 10280
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 124758
Kleur: noir perla nera
Locatie: Spannum
Ik ga dit draadje weer ff oppakken.
Zolang wij de dame nu hebben begint het euvel zich nu vaker te manifesteren.
Zaterdag avond rijdend op de snelweg in de klim van een aquaduct plots knallen en stoten, trekkracht weg maar niet in noodloop gaan, nadat we op de terugweg bij een viaduct opreden, reageerde de motor stotend en ging toen wel in noodloop.Toen waren er geen knallen of explosies.
Vanmiddag wederom, explosies en knallen en rambam en heel heftig, meteen in de noodloop.
Wie kan hier een duidelijke omschrijving aan toe voegen om tot een eind conclusie te komen waar we dit in zoeken moeten. Emissie storing is zoveel omvattend.
Het lijkt mij zich voor te doen, wanneer er plots veel vermogen van de motor gevraagd wordt.
Maar waar komen de explosies dan vandaan. Backfire???
Zolang wij de dame nu hebben begint het euvel zich nu vaker te manifesteren.
Zaterdag avond rijdend op de snelweg in de klim van een aquaduct plots knallen en stoten, trekkracht weg maar niet in noodloop gaan, nadat we op de terugweg bij een viaduct opreden, reageerde de motor stotend en ging toen wel in noodloop.Toen waren er geen knallen of explosies.
Vanmiddag wederom, explosies en knallen en rambam en heel heftig, meteen in de noodloop.
Wie kan hier een duidelijke omschrijving aan toe voegen om tot een eind conclusie te komen waar we dit in zoeken moeten. Emissie storing is zoveel omvattend.
Het lijkt mij zich voor te doen, wanneer er plots veel vermogen van de motor gevraagd wordt.
Maar waar komen de explosies dan vandaan. Backfire???
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Een diesel met backfire ?? nooit van gehoord. LPG wel.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Wat wees het uitlezen van de storing uit?
Heeft het niet te maken met de regeneratie van je roetfilter?
Heeft het niet te maken met de regeneratie van je roetfilter?
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 mei 2013 16:22
Auto: C5 Berline 2.0 HDiF 16v Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 300.000
Kleur: rood
Dag allen,
Regelmatig lees ik op dit forum dat de auto in de noodloop gaat.
Kan mij iemand mij vertellen wat dat is en wat de voiture dan doet.
Bedankt.
Regelmatig lees ik op dit forum dat de auto in de noodloop gaat.
Kan mij iemand mij vertellen wat dat is en wat de voiture dan doet.
Bedankt.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Vermogen gaat omlaag in de noodloop , dit om de techniek te sparen ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24





