en zal het vervangen veelal duurder zijn dan de auto.....?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
Ik lees in mijn gebruiksaanwijzingsboekje C5 dat na 10 of 15 jaar (landafhankelijk) de airbags van de auto gecontroleerd/vervangen moeten worden,evenals de gordels/spanners. dit lijkt me een erg kostbare zaak,immers als je auto 10 jaar oud is dan is hij bijna niks meer waard,
en zal het vervangen veelal duurder zijn dan de auto.....?
en zal het vervangen veelal duurder zijn dan de auto.....?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Denk ook dat niemand dat doet, gordels zijn optisch goed na tezien en dat doen ze ook bij de APK.
ach en de airbags nooit iets over gelezen dat dat echt nodig is, denk meer dat het een waarschuwing is van de fabrikant als het mis zou kunnen gaan en ze kunnen zeggen dat kan dan, eigenschuld.
Gewoon rijden als een antieke auto zit ook niks in.
ach en de airbags nooit iets over gelezen dat dat echt nodig is, denk meer dat het een waarschuwing is van de fabrikant als het mis zou kunnen gaan en ze kunnen zeggen dat kan dan, eigenschuld.
Gewoon rijden als een antieke auto zit ook niks in.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Dat lijkt me wel, er is tenslotte een storing in de (mogelkijke) werking van de airbags...
Iets anders:
ik meen dat Mercedes een jaartje of wat terug mensen aangeschreven heeft
die één van de eerste S-klasse MET airbags reden.
Betreffende mensen kregen een nieuwe S-klasse in ruil voor hun oude
(je kunt 't slechter treffen, toch?)
zodat Mercedes hun oude tegen de muur kon knallen
om zo te zien of de airbags nog hun werk goed deden.....
En dat deden ze...
Iets anders:
ik meen dat Mercedes een jaartje of wat terug mensen aangeschreven heeft
die één van de eerste S-klasse MET airbags reden.
Betreffende mensen kregen een nieuwe S-klasse in ruil voor hun oude
(je kunt 't slechter treffen, toch?)
zodat Mercedes hun oude tegen de muur kon knallen
om zo te zien of de airbags nog hun werk goed deden.....
En dat deden ze...
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Mwah, ik denk niet dat iemand dat doet.
Overigens heb ik ook nooit gehoord dat airbags na 10 jaar niet meer functioneren...

Overigens heb ik ook nooit gehoord dat airbags na 10 jaar niet meer functioneren...
Waarom moet elke post van jou opeens doordrongen zijn van een diepe haat tegen de samenleving?ms-C5 schreef:je mag dan ook hopen, dat er niet 1 of andere mafkees is die dit als APK regel gaat invoeren.
in dit land, weet je het maar nooit.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Ik heb storing in de airbags die voor 90% veroorzaakt wordt door het stuur en dus de COM2000.
Die moet ik dan dus voor de APK laten vervangen anders kom ik daar weer niet doorheen.
zucht..... wat is het volgende.......
Merk nu wel dat de eerste C5 wel volzitten met kinderziektes. Hoop dat dat bij de latere exemplaren niet meer zo is.
Die moet ik dan dus voor de APK laten vervangen anders kom ik daar weer niet doorheen.
zucht..... wat is het volgende.......
Merk nu wel dat de eerste C5 wel volzitten met kinderziektes. Hoop dat dat bij de latere exemplaren niet meer zo is.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Airbags zijn in NL niet verplicht en (dus) ook geen APK punt.
APK gaat veel meer over de veiligheiod van de auto in het verkeer, dus dat de remmen en verlichting goed zijn. Meer voor anderen als jezelf dus. En daarmee m.i. een goede zaak.
@ms-C5: Overigens zijn de APK regels in de ons omliggende landen een stuk strenger. In Belgie mag je veel minder aan je auto wijzigen als in NL en in Duitsland ook niet. En dat geldt overigens niet alleen voor APK, allerlei regels dus. Altijd weer lachen die naiviteit bij "ik vertrek" van mensen die weggaan uit NL vanwege de regeltjes en er in Frankrijk achter komen dat die er veel meer hebben! Of in de angelsaksische landen het doorgeslagen "health en safety regime" onder druk van lawsuits.
APK gaat veel meer over de veiligheiod van de auto in het verkeer, dus dat de remmen en verlichting goed zijn. Meer voor anderen als jezelf dus. En daarmee m.i. een goede zaak.
@ms-C5: Overigens zijn de APK regels in de ons omliggende landen een stuk strenger. In Belgie mag je veel minder aan je auto wijzigen als in NL en in Duitsland ook niet. En dat geldt overigens niet alleen voor APK, allerlei regels dus. Altijd weer lachen die naiviteit bij "ik vertrek" van mensen die weggaan uit NL vanwege de regeltjes en er in Frankrijk achter komen dat die er veel meer hebben! Of in de angelsaksische landen het doorgeslagen "health en safety regime" onder druk van lawsuits.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Als het je een troost is: mijn ph1 was een van de laatste (februari 2004) en ik heb nog maar zeer weinig problemen gehad.
Overigens, de jouwe is een 2002'er, dus de allerergste kinderziektes moet je al niet meer hebben, dacht ik.
Desalniettemin, 't is wel een auto van 10 jaar oud, je kunt niet verwachten dat er nooit een reparatie bij komt natuurlijk.
Overigens, de jouwe is een 2002'er, dus de allerergste kinderziektes moet je al niet meer hebben, dacht ik.
Desalniettemin, 't is wel een auto van 10 jaar oud, je kunt niet verwachten dat er nooit een reparatie bij komt natuurlijk.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Als een airbag vervangen moet ben je direct ook goed aan de beurt. Prijzige dingen. Worden daarom ook wel gejat uit autos door bendes
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Hoe zouden ze die dan moeten testen bij een APK? De auto tegen een muur rijden?
BTW één airbag vervangen...we hebben het over zes, zeven, acht, negen, tien van die krengen.
BTW één airbag vervangen...we hebben het over zes, zeven, acht, negen, tien van die krengen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dus moraal van dit verhaal, Gewoon doorrijden en als je leven en fam. je lief is gewoon een nieuwere auto kopen!

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Dat is ook zo. en dat accepteer ik ook wel. Heb deze auto nu al zeven jaar. Zolang heb ik nog nooit dezelfde gehad dus ben er ook tevreden mee.
Hieronder wel een paar zaken die volgens mij wel typisch voor een PH1 uit de beginjaren zijn.
1. Roest sierstrip achterklep (2 x opnieuw gespoten)
2. Vastzittende remmen achterwielen door verkeerde constructie (alu op staal)
3. Tijdens winterperiode melding bijvullen ruitensproeiervloeistof (Nog niets aan gedaan.)
4. Problemen met niet sluitende portieren (Problemen met Z stangetje)
5. Afbreken portierklink door metaalmoeheid. (Vervangen.)
6. Problemen met niet op slot gaan van de achterportieren met de AB.
7. Ernstige storing veersysteem. Sensor vervangen
8. Vastzittende handremkabels voor - vervangen
9. Storing uitlaatgas enz. 16 hydraulische klepstoters vervangen
10. Storing kachelunit. Vervangen.
11. Stootblokken achtertrein weg.
12. Problemen met COM2000 - Storing airbags door flatcable in stuur.
13 . Niet sluitende benzineklep. - schakelaar vervangen.
14. Achterklep die tijdens koud weer spontaan naar beneden valt.
Dat was het zo ongeveer wel.
Dit alles buiten het reguliere onderhoud.
Hieronder wel een paar zaken die volgens mij wel typisch voor een PH1 uit de beginjaren zijn.
1. Roest sierstrip achterklep (2 x opnieuw gespoten)
2. Vastzittende remmen achterwielen door verkeerde constructie (alu op staal)
3. Tijdens winterperiode melding bijvullen ruitensproeiervloeistof (Nog niets aan gedaan.)
4. Problemen met niet sluitende portieren (Problemen met Z stangetje)
5. Afbreken portierklink door metaalmoeheid. (Vervangen.)
6. Problemen met niet op slot gaan van de achterportieren met de AB.
7. Ernstige storing veersysteem. Sensor vervangen
8. Vastzittende handremkabels voor - vervangen
9. Storing uitlaatgas enz. 16 hydraulische klepstoters vervangen
10. Storing kachelunit. Vervangen.
11. Stootblokken achtertrein weg.
12. Problemen met COM2000 - Storing airbags door flatcable in stuur.
13 . Niet sluitende benzineklep. - schakelaar vervangen.
14. Achterklep die tijdens koud weer spontaan naar beneden valt.
Dat was het zo ongeveer wel.
Dit alles buiten het reguliere onderhoud.
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Die van mij doet het toch niet meer.exroosje schreef:Als een airbag vervangen moet ben je direct ook goed aan de beurt. Prijzige dingen. Worden daarom ook wel gejat uit autos door bendes
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
niet zo zeer tegen de samenleving Maarten, maar ben er een beetje zat van dat de man met de pet, voor alles moet op draaien hier, maar goed, het is niet anders, ik zal er een beetje rekening mee houden met m'n posts.Maarten schreef: Waarom moet elke post van jou opeens doordrongen zijn van een diepe haat tegen de samenleving?



