Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
ik heb een vraag,heb gisteren problemen gehad met mijn C5 uit 2002 automaat,,
in de garage hebben ze de benzinepomp eruit gehaald die erg vuil was incl het gaasje natuurlijk..
nu is mijn vraag zitten er nog meer filters aan de C5 ,,de monteur kon geen andere vinden..
...en daar zit nou juist het probleem.
Want wie beschikt er over de juiste apparatuur om de kunststofleidingen zodanig aan te passen dat er een filter in opgenomen kan worden?
Gewoon doorsnijden/doorknippen, er een stuk tussenuit halen en er dan een filter tussen zetten, dat gaat niet. Voorts moet dat filter ook nog eens vastgezet worden, dat kun je niet zomaar laten zweven.
De brandstofleiding is van een tamelijk harde kunststof.
Wou je die doorsnijden en 'm dan om die filteruiteinden frotten (als dat al lukt ivm de diameters) en vervolgens er klemmen omheen zetten?
En hoe zet je het filter zelf vast, want je mag dat niet los laten hangen.
Met vriendelijke groet
Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
kortom het is:
1) technisch lastig perfect uit te voeren,
2) niet nuttig (er zit al een effectief filter, wat ook uit de OP blijkt)
3) de aanwezigheid/werking van een tweede filter kan de uiteindelijke brandstofdruk en debiet verlagen - slecht voor prestaties, efficiëntie, emissies en verbruik.
Er is een reden dat zo'n tweede filter in lijn alleen in uitvoeringen voor zeer stoffige omstandigheden wordt toegepast.