Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Hallo,
Wij hebben een C5 break uit 2002 gekocht, dit is onze tweede, wij hebben hier problemen mee gehad.
Vanaf het begin al maakte de auto een tik die van achteren kwam bij drempels, deze tik gebeurde klonk steeds vaker, op een gegeven moment bij het rijden op de A15 begon de auto zich raar te gedragen en bleek dat we een ook lek hadden in de leiding, heel de auto was door zijn vering gezakt. Ook bleek links achter de veercylinder gebroken. Bij dealert verholpen voor 350 euro (veercyl+nieuwe leiding+olie+arbeid) en de tik was weg. Nu na een weekje rijden is het geluid weer terug en weer steeds vaker.
Vooral bij het afrijden van een drempel hoor je een harde tik komen van achter, deze hoor je buiten nog harder dan binnen in de auto, het geluid kan ik het beste beschrijven als iets wat tegen metaal aan tikt/ een soort van klik. Verder gedraagt de vering zich normaal, wordt hoger/lager als je in/uit stapt en ophogen en verlagen gaat ook zonder problemen, ook geen last van een hangende kont.
Onze andere (eerste) C5 heeft dit probleem totaal niet ( heeft uberhaupt nooit problemen gehad met het onderstel in 4 jaar, alleen daar is de distri riem geknapt...), wat kan deze harde tik zijn ? Het gebeurd veel vaker bij afrijden van een drempel dan bij het oprijden. Het geluid klinkt echt niet gezond en we zijn bang dat hij straks weer door zijn vering zakt.
EDIT:
Nog om even toe te voegen, je voelt ook een lichte tik van de vloer van de auto komen als het gebeurd.
Wij hebben een C5 break uit 2002 gekocht, dit is onze tweede, wij hebben hier problemen mee gehad.
Vanaf het begin al maakte de auto een tik die van achteren kwam bij drempels, deze tik gebeurde klonk steeds vaker, op een gegeven moment bij het rijden op de A15 begon de auto zich raar te gedragen en bleek dat we een ook lek hadden in de leiding, heel de auto was door zijn vering gezakt. Ook bleek links achter de veercylinder gebroken. Bij dealert verholpen voor 350 euro (veercyl+nieuwe leiding+olie+arbeid) en de tik was weg. Nu na een weekje rijden is het geluid weer terug en weer steeds vaker.
Vooral bij het afrijden van een drempel hoor je een harde tik komen van achter, deze hoor je buiten nog harder dan binnen in de auto, het geluid kan ik het beste beschrijven als iets wat tegen metaal aan tikt/ een soort van klik. Verder gedraagt de vering zich normaal, wordt hoger/lager als je in/uit stapt en ophogen en verlagen gaat ook zonder problemen, ook geen last van een hangende kont.
Onze andere (eerste) C5 heeft dit probleem totaal niet ( heeft uberhaupt nooit problemen gehad met het onderstel in 4 jaar, alleen daar is de distri riem geknapt...), wat kan deze harde tik zijn ? Het gebeurd veel vaker bij afrijden van een drempel dan bij het oprijden. Het geluid klinkt echt niet gezond en we zijn bang dat hij straks weer door zijn vering zakt.
EDIT:
Nog om even toe te voegen, je voelt ook een lichte tik van de vloer van de auto komen als het gebeurd.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
stootrubbers?
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 4&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 4&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Adals ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Zeker weten adals ? Het is niet echt krakend het is gewoon een harde tik bij het afrijden van drempels. En hoe kan je identificeren welke van de 2 het is, het is moeilijk te lokaliseren want je moet redelijk vlot over een drempel rijden dat het gebeurd, moeilijk te horen of het links of rechts is.
Net gekeken onder onze C5's, de ''probleem'' auto heeft geen 1 rubber meer. De andere mist er 1.
Wat ik raar vind is dat het even een weekje weg was ( na nieuwe veercylinder links achter), en nu weer steeds erger word...
Als ik het geluid opneem in een video, zouden jullie dan kunnen horen of het inderdaad de adals zijn ?
Eerst even de rubbers monteren natuurlijk, kijken of dat het kan zijn...
Net gekeken onder onze C5's, de ''probleem'' auto heeft geen 1 rubber meer. De andere mist er 1.
Wat ik raar vind is dat het even een weekje weg was ( na nieuwe veercylinder links achter), en nu weer steeds erger word...
Als ik het geluid opneem in een video, zouden jullie dan kunnen horen of het inderdaad de adals zijn ?
Eerst even de rubbers monteren natuurlijk, kijken of dat het kan zijn...
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
al beginnen met de stoot rubber te monteren 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Precies, das goedkoop, mocht je daarna nog last hebben weet je genoeg 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Controleer ook even of je uitlaat niks raakt
Grtz Sjef
Grtz Sjef
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Beetje blond misschien maar trekhaak die de drempel raakt.....?????
Zeker als je geen stootrubbers hebt zakt de dame flink door bij een wat steile drempel
Zeker als je geen stootrubbers hebt zakt de dame flink door bij een wat steile drempel
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Rubbers van het subframe of erger, een losse subframe-verbinding.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
De mijne deed precies hetzelfde, een scherpe metalige en soms voelbare tik als je van een drempel kwam. Adals vervangen en het probleem was opgelost.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
hier idem, aan chauffeurskant
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Berichten: 253
Lid geworden op: 14 feb 2012 22:18
Auto: C5 BREAK 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 218000
Kleur: zwart
KPH: Voor + Achter
Locatie: Assen
Contacteer:
hm is het geen optie om die rubbers na te maken in teflon blokken
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
draagarmlagers. 100%
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Er zitten 2 stootblokken op de arm.
Een als eindpunt voor het inveren en de ander voor het uitveren.
Misschien een relatie tussen de gesneuvelde veercilinder als het stootblok mist? De veercilinder gaat dan ook verder dan gezond is bij te ver uitveren.
Heb je het probleem aangegeven aan de garage bij de reparatie?
Lijkt me wel dat bij het vervangen van de cilinder dat wel opvalt tenzij het pprobleem aan de andere kant.Zeker als het is aangegeven zou je verwachten dat men dit even gechecked hebben.
Een als eindpunt voor het inveren en de ander voor het uitveren.
Misschien een relatie tussen de gesneuvelde veercilinder als het stootblok mist? De veercilinder gaat dan ook verder dan gezond is bij te ver uitveren.
Heb je het probleem aangegeven aan de garage bij de reparatie?
Lijkt me wel dat bij het vervangen van de cilinder dat wel opvalt tenzij het pprobleem aan de andere kant.Zeker als het is aangegeven zou je verwachten dat men dit even gechecked hebben.
C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Na plaatsen van de stootrubbers is het probleem alleen nog erger geworden, tikt/klikt nu bij elke hobbel/drempel.
Mijn vader wil niet geloven dat het iets van een draagarm lager is, hij is ervan overtuigt dat het de veercylinder aan de andere kant is...
Maar goed, we gaan binnenkort naar de dealer, nu is het probleem makkelijk aan te wijzen.
Kan het overigens kwaad met een verrotte adal te rijden ?
Mijn vader wil niet geloven dat het iets van een draagarm lager is, hij is ervan overtuigt dat het de veercylinder aan de andere kant is...
Maar goed, we gaan binnenkort naar de dealer, nu is het probleem makkelijk aan te wijzen.
Kan het overigens kwaad met een verrotte adal te rijden ?




