Pagina 1 van 3
naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 04 jan 2012 22:26
door biben
Hallo allemaal allereerst de beste wensen voor iedereen
Even een vraagje
Op mijn C5 zitten velgen de zogeheten blinden velgen
Dus zonder naafgat ??
Nou word ik daar niet echt vrolijk van want steeds als ik mijn banden vernieuw of eens laat balanceren zijn er maar weinig bedrijven die dit kunnen .
En als ze het wel kunnen is het nooit 100%
Nou wil ik de gewone standaard velgen monteren
Maaarrrrrr ik heb in de blinden velgen ook sensoren zitten
Kan ik deze over laten zetten of kan ik ze misschien gewoon weglaten
En normalen ventielen laten zetten .
Zonder dat de computer gaat schreeuwen .
Wie heeft hier toevallig ervaring mee
Hoor dit graag
Groet rob
Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 04 jan 2012 22:29
door willy4
je kunt de ventielen laten overzetten(als ze niet afbreken)
je kunt ze ook laten uitschakelen met de lexia
Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 04 jan 2012 22:29
door Menno
Idd, gewoon overzetten, geen probleem ...
Uit laten zetten via de lexia kan ook.
Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 04 jan 2012 22:31
door Herman
Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 04 jan 2012 22:50
door biben
willy4 schreef:je kunt de ventielen laten overzetten(als ze niet afbreken)
je kunt ze ook laten uitschakelen met de lexia
oke
bedankt

Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 04 jan 2012 22:51
door biben
Menno schreef:Idd, gewoon overzetten, geen probleem ...
Uit laten zetten via de lexia kan ook.
top ga morgen even kijken
bedankt
over en sluiten maar .

Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 05 jan 2012 09:39
door exroosje
De C5-1 16" velgen (Monza) hebben wel een centreergat. Deze kun je vrij makkelijk vinden op marktplaats en bij de bekende slopers. Vrij makkelijk vertaalt zich ook in "vrij goedkoop". Zeker als je een setje vind met nog goede banden erop. Vaak ook de juiste ventielen.
Scheelt ook een stuk in rij eigenschappen ten positieve. Op 15 "zwabbert de C5 nogal, op 16" is ie een stuk stabieler. Helaas zijn de bijbehorende banden nieuw wel een stuk duurder.
Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 05 jan 2012 10:13
door biben
oke,
bedankt maar ik ga maar voor een standaard set
en laat de banden over zetten
groet rob

Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 05 jan 2012 10:34
door EW
TS heeft gezien zijn profiel ook een berline. Die heeft er minder last van dan een break.
Bovendien zijn die 15-duimers ook aanzienlijk couranter dan die van een break.
Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 05 jan 2012 10:43
door Herman
15inch op de Berline geen probleem hoor met zwabberen, jaren zo gereden!

Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 05 jan 2012 11:33
door exroosje
Tot je een keer op 16 inch rijdt en het verschil merkt.....
Tot die tijd noemen we het maar "zalige onwetenheid"
(PS een upgrade naar 16" is ook een snelle manier om je auto weer bij de tijd te brengen. 15" is nogal 20e eeuws )(maar dat is een mening)
Enige wat ik wil zeggen, als je toch gaat investeren kun je ook een vlucht naar voren maken.
Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 05 jan 2012 11:54
door Menno
BE heeft meerdere setjes 16" ...
De Vos heeft wat recentere modellen ...

Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 05 jan 2012 11:57
door Maarten
[topic-kaap]
Hoe zit dat dan met naafgatloze velgen?
Heeft niet elke (lichtmetalen) velg een naafgat?
Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 05 jan 2012 11:58
door EvilTwin
EW schreef:Bovendien zijn die 15-duimers ook aanzienlijk couranter dan die van een break.
Het nadeel van die R15 velgen is dat er geen fatsoenlijk banden meer voor zijn. R16 is wat mij betreft een must op een C5.
Maar welke velgen hebben we het eigenlijk over? Silverstones? Ik wist niet dat die geen centreergat hadden, en de combi met sensoren lijkt me ook redelijk zeldzaam. Ik zou het als een goed excuus zien om op de auto te laten balanceren.
@Maarten, ik ken naafgatloze velgen van de Xm. (worstjes=Monte Carlo)
Re: naafloze velgen grrrrrrrrrrrrrr
Geplaatst: 05 jan 2012 12:07
door JW-C5
En de Xantia T2 Venises hebben ook geen naafgat.
Dit itt die van de T1.
Reden: aanzienlijk goedkoper te produceren.
En daarmee werd het probleem en dus de kosten bij de klant gelegd
Groet,
JW