Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
Gister mijn auto met sleutel open gemaakt, vrijwel direct nadat ik de deur had geopend ging het alarm af,na de sleutel in
het contact gestopt te hebben ging het alarm uit.
Hierna de auto ivb parkeer ruimte een paar meter naar voren verreden en met AB op slot gezet.
Vandaag wou de auto nauwelijks nog starten,accu bijna leeg, met moeite toch aan gekregen,vrijwel direct melding over katalysator defect en later ESP storing en auto ging na paar km in storingsloop, na opnieuw starten ging het beter.
wel nog melding service en motor lampje brand nog...
Geen licht/autoradio laten aanstaan,accu jaar oud,dag tevoren nog 150 km gereden/opgeladen....
Wat kan nu de lege ACCU veroorzaakt hebben,zou er een verband zijn met het alarm?
het contact gestopt te hebben ging het alarm uit.
Hierna de auto ivb parkeer ruimte een paar meter naar voren verreden en met AB op slot gezet.
Vandaag wou de auto nauwelijks nog starten,accu bijna leeg, met moeite toch aan gekregen,vrijwel direct melding over katalysator defect en later ESP storing en auto ging na paar km in storingsloop, na opnieuw starten ging het beter.
wel nog melding service en motor lampje brand nog...
Geen licht/autoradio laten aanstaan,accu jaar oud,dag tevoren nog 150 km gereden/opgeladen....
Wat kan nu de lege ACCU veroorzaakt hebben,zou er een verband zijn met het alarm?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Lage accu spanning doet de gekste dingen.
Kan de Dame niet tegen.
Kan de Dame niet tegen.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Hij zegt, Geen licht/autoradio laten aanstaan,accu jaar oud,dag tevoren nog 150 km gereden/opgeladen....
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
"...zou er een verband zijn met het alarm?"
Alarm heeft toch zijn eigen accu?
Alarm heeft toch zijn eigen accu?
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik heb zelf ook zo'n storing gehad.
Ik heb toen gewacht tot de auto in de ecostand stond, de accupool losgemaakt en er een amperemeter tussen gezet.
Er bleek nog een stroom van 0,3 amp te lopen.
Daarna heb ik stuk voor stuk de zekeringen eruit getrokken net zolang tot ik de schuldige had.
Het bleek een montagefoutje van iets te zijn.
Ook heb ik (veel later, geen verband) sluiting in de dynamo gehad waardoor de accu in een dag leegliep.
Ik heb toen gewacht tot de auto in de ecostand stond, de accupool losgemaakt en er een amperemeter tussen gezet.
Er bleek nog een stroom van 0,3 amp te lopen.
Daarna heb ik stuk voor stuk de zekeringen eruit getrokken net zolang tot ik de schuldige had.
Het bleek een montagefoutje van iets te zijn.
Ook heb ik (veel later, geen verband) sluiting in de dynamo gehad waardoor de accu in een dag leegliep.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
Het gekke is dat de auto weer prima start ,(na meerdere km rijden, om accu opteladen) dus kan bijna geen defecte dynamo of accu zijn, lijkt me zo....
C5club Bikkel


Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
Water in stekkerdoos van trekhaak.
Groeten Tonny.
Groeten Tonny.
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Heb je een trekhaak?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
Ja, het is wel een afneembare,die ik nog nooit gebruikt heb, de haak ligt in de kofferbak, zo een met slot erop..
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
lees dit ook maar eens dan
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=53&t=10730" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=53&t=10730" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
Tja het zou kunnen,maar waarom nu pas,auto en trekhaak zijn van 2003, nooit eerder last, maar goed als het weer gebeurd dan zeker een goede tip om de garage naar te laten kijken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Indringend vocht kan op den duur dit soort problemen geven.
Ik herinner me een contactdoos van m'n eerste Xant. Daar zat ook een accuplus op aangesloten.
Binnen drie jaar was het messing binnenwerk van de doos op een aantal plekken weggerot, omdat er mini stroompjes gingen lopen van die accuplus naar massa, via indringend vocht dat nu eenmaal licht geleidend is.
Ik heb er toen een nieuwe doos op gezet, en de accuplus niet meer aangesloten. Die had ik niet nodig.
Daarna weinig problemen meer gehad, ook bij mijn tweede Xant die ik tien jaar gehad heb had ik dit zó gedaan.
Groet,
JW
Ik herinner me een contactdoos van m'n eerste Xant. Daar zat ook een accuplus op aangesloten.
Binnen drie jaar was het messing binnenwerk van de doos op een aantal plekken weggerot, omdat er mini stroompjes gingen lopen van die accuplus naar massa, via indringend vocht dat nu eenmaal licht geleidend is.
Ik heb er toen een nieuwe doos op gezet, en de accuplus niet meer aangesloten. Die had ik niet nodig.
Daarna weinig problemen meer gehad, ook bij mijn tweede Xant die ik tien jaar gehad heb had ik dit zó gedaan.
Groet,
JW
C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:40
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 162000
Kleur: Grijs
Locatie: friesland
Binnenkort maar even de garage naar laten kijken, bedankt voor de tips allemaal...


