C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Hey jongens, deze morgen stond ik aan een rood licht en opeens begon onze dame te bokken. Het stationair toerental was schommelend. Ze neigde constant om stil te vallen. En ik maar wachten op een foutmelding maar die kwam niet. Heb toen even een paar keer op de gas geduwd en toen terug geprobeerd of ze terug goed draaide en dat was het geval. Daarna reed ze gewoon als vanouds. Dus geen vermindering van vermogen, niet inhouden, niets dat wees op een euvel. Wat kan dit zijn?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Misschien helemaal niets.

Maar het zou een haperende gaspedaalsensor kunnen zijn? Of was je roetfilter net aan het regenereren?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Roetfilter regenereert niet in die omstandigheden dacht ik. En het enige wat ik voelde was daar aan het licht zelf. Daarvoor draaide ze normaal. En daarna ook. En normaal als er iets electronisch was en de computer moest aan het werk om de motor fatsoenlijk te laten draaien zou je ook een foutmelding moeten krijgen en zeker als het zolang duurt. Ik vind het gewoon een gekke situatie.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
als de roetfilter zijn regeneratie start blijft die dat ook doen als je ff aan een stoplicht staat hoor..
maar ik heb nooit gemerkt dat het toerental varieert op dat moment..
wel merk ik dat de auto iet wat inhoud met rijden...
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Ow, ok dan. Maar ze had precies de neiging om stil te vallen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
vuiltje in de diesel???
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Ik weet niet wat het was. Maar vond het niet zo leuk. Hoop dat de technici hier raad weten.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Er zit niets anders op dan te wachten of het vaker gebeurt, het kan nl veel oorzaken hebben.
Een vervuild brandstoffilter en valse lucht in het brandstofsysteem voorop als oorzaak.
Ook regeneratie van het fap kan inderfaad af en toe zulk soort gedrag veroorzaken
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Ik denk dat de regeneratie kan uitgesloten worden? want word die in gang gezet bij koude motor in stadsverkeer? En als er valse lucht in het brandstof zit moet er toch ergens een lek zijn en dan ruik je het in de meeste gevallen? Nu zat ik te denken. Is het niet mogelijk dat de overgang van zomer en winterdiesel er voor iets tussen zit? Dat gebeurd nu ongeveer denk ik. Of vocht in de dieselfilter?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Valse lucht kon volgens Eviltwin niet, maar ik hou het er toch nog even op. Je hoeft dit niet te ruiken. Heb je ergens een paar kleine barstjes in één of ander component (bijvoorbeeld een opvoerbalgje) dan ben je er al.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
als die nu weer goed rijdt...
dan laat lekker gaan, en maak je niet te gek...
kunt wel overal wel wat achter zoeken... :smt017
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Ze rijdt goed maar als ze soms niet goed stationair draait is er toch iets niet in orde. En zeker bij een diesel niet. Deze morgen trilde ze wel redelijk fel in koude toestand maar het toerental bleef normaal. Maar heb geen zin om binnenkort ergens op de autosnelweg stil te staan. Want daar rijd ze 95 procent van de tijd. Ze moet nu binnenkort toch binnen. En dan zal ik het op het lijstje zetten.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 feb 2010 10:00
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
De EGR is misschien aan het overlijden. Gaf bij mijn (C5 2.0 hdi) ook geen foutmelding tot het echt te laat was.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Laat dan sowieso de correctie per verstuiver controleren, en de retourlek van de verstuivers.
Bij een onjuiste cilinderballans tgv slijtage aan de verstuivers geeft onregelmatige stationairloop.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Dus zou het kunnen dat een van de verstuivers aan het overlijden is? Kan het ook niet door vervuiling zijn? Nu doet ze het wel niet meer. Een lek is het denk ik niet. Heb het verbruik bijgehouden de laatste twee weken en kom op 1 op 16,3 uit. Waarschijnlijk is het nu ook zo laag omdat de aircopomp nu iets minder draait. Dus het verbruik is normaal. Ik denk toch dat ik haar bij een citroendealer ga binnen doen bij het onderhoud om al die euvels eens goed te bekijken. mijn garage vertrouw ik. Maar ze missen de C5 kennis een beetje.En dat is hier toch wel nodig gezien de klachten die er nu zijn. Het roeten en nu dit. Want ik heb geen zin om stukken te betalen en dan achteraf te horen krijgen dat het iets anders was. Waarom moet JO zo ver wonen. Maar als ik geen fatsoenlijke hier in de omtrek vind gaat het toch JO worden en dan moet ik er maar een daguitstap van maken. lol :smt023
Plaats reactie